Gå til innhold

Problemer med bil - tips


Tvist

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en bil som i dag plutselig stoppet på veien. Dvs gassen sluttet å fungere. Er det noen som vet hva som kan være grunnen? Eller er det umulig å si uten en undersøkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring et verksted, du vil aldri få liv i den selv. Min forrige bil gjorde samme like etter jeg hadde kjøpt den, det var tennkassetten som hadde gått føyka. Eneste bilen hvor motor stopper når den ryker, andre merker har en for hver sylinder stort sett. (bensinmotor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle bil (en golf) gjorde noe ala det samme en gang. En kamerat skrudde på den i nesten 3 uker før han ga opp og ba meg sette den på et verksted hvor de kunne feilsøke. Det tok verkstedet 14 dager til å finne feilen. 

Sett den på et verksted TS. Det kan være noe supersimpelt eller det kan være noe komplisert. Du sparer deg dog for mye tid og frustrasjon ved å få fagfolk til å kikke på det med en gang,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tdm900 skrev:

Ring et verksted, du vil aldri få liv i den selv. Min forrige bil gjorde samme like etter jeg hadde kjøpt den, det var tennkassetten som hadde gått føyka. Eneste bilen hvor motor stopper når den ryker, andre merker har en for hver sylinder stort sett. (bensinmotor)

 

Endret av Illuminatum
Leste feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bare det ikke blir fryktelig dyrt, for da må vi vurdere å klare oss uten bil.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde med meg i en MB Sprinter, det skjedde ingenting når man trykket på gasspedalen. Det var en elektronisk overføring (var ikke wire der) som hadde røket, den kostet vel 7000 kr. 

Anonymkode: 54ad3...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bra at det ordnet seg Tvist. Jeg hadde en bil engang som plutselig ikke ville noe særlig mer på gassen. Den var inne på 2 ulike verksteder men ingen fant den virkelige årsaken. De trodde de gjorde det, men den måtte inn igjen. Det ble en himmla regning på 30000 kr, og bilen var knapt nok verdt det i seg selv.. helt utrolig... det kan gå veldig galt om verkstedet fucker opp.

Anonymkode: 9dfc9...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...