Gå til innhold

kakebord og alternative innslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som har erfaringer rundt alternativer/forslag til kaker på kakebordet? Vi skal gifte oss om 1mnd, og har familie/ venner som er så vennlig å bake hele 10 kaker tilsammens (95 gjester- to-etasjers bryllupskake kommer utenom). Jeg er overbevist om at dette ikke er nok, og ønsker å bake noe ekstra til å ha i bakhånd. Både kvelden før- og bryllupsdagen vil være fylt opp av andre ting, så dette må da bakes senest morgenen før bryllupsdagen.

Det skal sies at jeg er VELDIG takknemlig for de som har takket ja til å bake! Kan nevne at vi bor en plass i trøndelag, hvor "skikken" er en noe mindre bryllupskake og mange andre alternativer.. Så jeg føler vi kommer veldig til kort her (selv om vi har utrolig mange fine rundt oss som legger inn en ekstra innsats for dette bryllupet,jeg kan ikke få uttrykt dette nok)..

Av relevant info så kan det sies at jeg ikke er en kandidat for "Hele Norge baker" akkurat, og har heller ingen ønsker om å påtvinge andre gjester med å stille med kaker/bakst. 

Så spørsmålet mitt er: er det noen der ute som har forslag (eller oppskrift!) til noe som en påtroppende amatør-bakende bridezilla kan mestre??

(Kan nevnes at jeg lager noen killer kanelknuter, men dette er ikke akkurat kakebord-materiale?...)

 

 

Anonymkode: de190...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vurdert en godteri bar? Amerikanerne er store på sånne. 10 kaker høres nok ut, men du kjenner gjestene best selv. Is er no herk da kaker gjerne står lenge framme. Du kan kjøpe noen marengsbunner, ferdig vanilje og romkrem, og frukt så har du en pavlova.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak diverse boller og småkaker, muffins.

Som en nevnte over her; godteribar.

Sjokolade, konfekt eller konfektkake.

Diverse puddinger, forsyn-deg-selv-bar med bær, vaniljesaus o.l. 

Fruktfat pleier å være veldig populært, da folk kan bli litt lei av søte kaker, blir varme og trenger en forfriskning eller ønsker noe lett/sunt å gumle på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostefat med kjeks, druer, syltetøy ++ er etter min erfaring et særs godt supplement til kakebordet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad for gjærbakst som kanelknuter blant alle kakene. :) Ellers ser jeg du har fått massevis av gode forslag, så dette skal nok gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtebar, ostefat, frisk frukt og bær (kanskje også vaniljesaus og skåler, så blir det en dessert?), iskake som kan lages på forhånd, klassiske desserter som sjokoladepudding, karamellpudding, mousse e.l. Kan være et godt supplement på et kakebord  :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen hjertelig takk for mange gode forslag!! Ser ut til at vi lander på godteribar, ostefat, samt frukt+bær-fat med vaniljesaus og vaniljekesam:) Takk takk takk! Nå ser det med ett litt lysere ut:)

TS

Anonymkode: de190...bde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...