Gå til innhold

Hoff opphøgde møkka potteter for dummies


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå blir jeg sprø. Har kastet ut frityrgryten min, for jeg brukte den ikke. Og pommes frittes ble alt for fett. 

Har prøvd Hoff Opphøgde pottete.
Jeg har prøvd å steke dem i en vanlig stekepanne. Ble seigt og det kom mye stekeos. Så mye at røykvarsleren gikk. 
Har prøvd i en ovnsform i ovnen, ble seigt og daft. Fulgte tid og alt. 

Skal nå prøve i langpanne med bakepapir. Men stoler ikke helt på at det blir som jeg ønsker. Sprøtt og knasende, slik pommes frittes skal være. Ikke seigt og daft. Har kun en porsjon igjen, nekter å kjøpe mer av dritten om den bare går i søpla. 
Hvordan skal det lages? Smør? Olje? Hva slags olje? Hvor mye? Ser andre lager det i stekepanne også, men hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: 8e5dc...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi slenger deg i en langpanne på oppgitt temperatur på pakken, må ofte stå litt lenger enn det pakka sier. Ikke noe mer hokkus pokkus enn det.

 

Anonymkode: 747da...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å ha det i langpanne med bakepapir i ovnen. 225 grader i ca. 7-8 minutter. De siste 2 minuttene (toppen) skrur jeg på grill-funksjon. Har ikke noe på potetene, men krydrer med pommesfrites krydder etter at det er stekt. Pleier å bli knasende uten å bli tørt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi slenger deg i en langpanne på oppgitt temperatur på pakken, må ofte stå litt lenger enn det pakka sier. Ikke noe mer hokkus pokkus enn det.

 

Anonymkode: 747da...540

Ingen olje? Ikke noe smør? Bare fordel det utover og sett inn? 

ts

Anonymkode: 8e5dc...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ingen olje? Ikke noe smør? Bare fordel det utover og sett inn? 

ts

Anonymkode: 8e5dc...72e

Jepp, det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: 747da...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen olje? Ikke noe smør? Bare fordel det utover og sett inn? 

ts

Anonymkode: 8e5dc...72e

Så enkelt ja. 

Anonymkode: 8d10f...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi slenger deg i en langpanne på oppgitt temperatur på pakken, må ofte stå litt lenger enn det pakka sier. Ikke noe mer hokkus pokkus enn det.

 

Anonymkode: 747da...540

😂  ...slenger DEG i langpanna, faktisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: 747da...540

Da får jeg prøve det. krysser fingrene for at det funker. Har så lyst til å ha pommes frittes i livet mitt. Uten at det er feitere enn fettvalkene til en gris. Alt det fettet når man lager det med frityrkoker er for mye. Jeg blir kvalm av all fettet. Men savner pommes frittes. 

Vi si ifra hvordan det gikk. Skal på butikken og kjøpe bakepapir. 

ts

Anonymkode: 8e5dc...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får jeg prøve det. krysser fingrene for at det funker. Har så lyst til å ha pommes frittes i livet mitt. Uten at det er feitere enn fettvalkene til en gris. Alt det fettet når man lager det med frityrkoker er for mye. Jeg blir kvalm av all fettet. Men savner pommes frittes. 

Vi si ifra hvordan det gikk. Skal på butikken og kjøpe bakepapir. 

ts

Anonymkode: 8e5dc...72e

Kjøp en sånn frityrmaskin som bare skal ha en ss olje ca. Tror de heter Tefal actifry eller noe slikt.

Anonymkode: f4b15...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

😂  ...slenger DEG i langpanna, faktisk.

Deg-det, potet-potato, hund er hund, ost er ost osv :P du skjønte vel hva det skulle stå eller var det veldig vanskelig? :P 

Anonymkode: 747da...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Deg-det, potet-potato, hund er hund, ost er ost osv :P du skjønte vel hva det skulle stå eller var det veldig vanskelig? :P 

Anonymkode: 747da...540

Jada. Men det var skøyeraktig likevel. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Deg-det, potet-potato, hund er hund, ost er ost osv :P du skjønte vel hva det skulle stå eller var det veldig vanskelig? :P 

Anonymkode: 747da...540

Gratulerer med dagens mest passiv-aggressive svar på KG ;):P 

Anonymkode: f4b15...6c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med dagens mest passiv-aggressive svar på KG ;):P 

Anonymkode: f4b15...6c5

Gratulerer til deg med å ha lest absolutt alle svarene på kg i dag da. Imponert altså. ;):P 

Anonymkode: 747da...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da prøvde jeg som dere sa. I langpanne med bakepapir, ingenting annet. 

Det ble ok, men spiselig. 
Kan prøve å ha dem inni i et minutt eller to til, så blir de nok perfekte. 

ts

Anonymkode: 8e5dc...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg-det, potet-potato, hund er hund, ost er ost osv :P du skjønte vel hva det skulle stå eller var det veldig vanskelig? :P 

Anonymkode: 747da...540

Det var jo bare et humoristisk innspill. Det er ikke ulovlig å trekke litt på smilebåndene. 

Anonymkode: 4d465...7ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg steker dem i ovnen på vanlig over- og undervarme (stekebrett med bakepapir), men tror jeg steker dem en del lengre enn hva som står på pakken. Når de kun har stått de minuttene som står på pakken er de fortsatt myke. Tar de ikke ut før de begynner å få en skikkelig gylden farge. 

Anonymkode: b46e6...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg steker dem i ovnen på vanlig over- og undervarme (stekebrett med bakepapir), men tror jeg steker dem en del lengre enn hva som står på pakken. Når de kun har stått de minuttene som står på pakken er de fortsatt myke. Tar de ikke ut før de begynner å få en skikkelig gylden farge. 

Anonymkode: b46e6...099

Jeg bruker varmluft, utgjør det noe stor forskjell? Annet enn at temperaturen må settes litt ned?
Synes det blir så mye røyk av over og undervarme. Foretrekker varmluft.
Har en sterk frykt for brann. Det var største grunnen til at jeg kastet ut frityrkoken. Turte ikke å bruke den alene.

ts

Anonymkode: 8e5dc...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...