Gå til innhold

Har så vondt i hodeeeet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok 1 paracet, og 1 ibux, hjelper jo søren ikke. Har en sånn stikkpille (voltaren?? Aner ikke) som jeg fikk av legen i forbindelse med gallesteinanfall. Aldri tatt stikkpiller før og tør ikke! Jeg var syk en gang for noen år siden og hadde store smerter, fikk paralgin forte mot smertene, men det hjalp ikke det spor. Så det er vel ikke noe vits i at jeg får legetime og får resept på paralgin forte? For det vil vel ikke hjelpe nå heller? Leste at det er morfin i det, eller et virkestoff som omdannes til morfin i leveren, men at det ikke funker på alle mennesker. Tipper jeg er en av dem/eller at jeg hadde FOR sterke smerter sist. 

På en skala fra 1-10 (der en indusert fødsel er det vondeste jeg har opplevd, og en 10'er) så vil jeg si smertene er på 5-6. Noen tanker? Og gjerne tips mot smerten! Dunker sånn vondt hele tiden, er som å stå og sparke lilletåa inn i veggen liksom

Anonymkode: 222d1...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg deg på et svalt og bekmørkt rom å sov. Høres ut som migrene. 

Anonymkode: 31638...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tør ikke ta stikkpille? Da kan du ikke ha mye vondt, tenker jeg. 

Anonymkode: 916fd...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som funker for meg:

  • Fyll en pose med iskaldt vann og legg den på bar mage slik at den dekker navlen. Evt. bruk en pose frosne grønnsaker.
  • Spis iskrem, sørg for at ganen bli kald.
  • Masser "svømmehuden" mellom tommel og pekefinger på motsatt side av hvor hodepinen er.
  • Masser tinningen og øverst ved nesen ved mellom brynene.
  • Hold deg unna sukker, spesielt sjokolade.
  • Beveg deg hvis du kan, fokuser på noe annet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48

Hvis det er slik at du har like vondt etter at du har tatt smertestillende som du hadde før du tok så ville jeg tatt turen til legevakten. Det er ikke nødvendigvis bare hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal aldri ta sterkere smertestillende etter du har tatt paracet og ibux. Det skal gå 6 timer fra man tar paracet og ibux til man kan ta en ny dose eller andre smertestillende. Fungerer ikke paracet og ibux og du har sterke smerter må du gå til legevakten. Det kan i verste fall være noe alvorlig. 

Anonymkode: 0d507...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tør ikke ta stikkpille? Da kan du ikke ha mye vondt, tenker jeg. 

Anonymkode: 916fd...3c8

Jeg har 5-6 vondt på en skala fra 0-10 der indusert fødsel er det vondeste. Har du sittet og ristet av smerte og følt at hele kroppen revner i to? Det er en 10'er for meg. Så kan du jo tenke deg det. Dust.

Anonymkode: 222d1...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Becky48 skrev:

Hvis det er slik at du har like vondt etter at du har tatt smertestillende som du hadde før du tok så ville jeg tatt turen til legevakten. Det er ikke nødvendigvis bare hodepine.

Det er det, jo.

Anonymkode: 222d1...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legg deg på et svalt og bekmørkt rom å sov. Høres ut som migrene. 

Anonymkode: 31638...adb

Det er nok det det er. Jeg kan ikke gjøre det, av personlige årsaker (dvs jeg har en milliard ting som må gjøres i kveld). Tusen takk for tips, da :)

Anonymkode: 222d1...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ella1 skrev:

Noe som funker for meg:

  • Fyll en pose med iskaldt vann og legg den på bar mage slik at den dekker navlen. Evt. bruk en pose frosne grønnsaker.
  • Spis iskrem, sørg for at ganen bli kald.
  • Masser "svømmehuden" mellom tommel og pekefinger på motsatt side av hvor hodepinen er.
  • Masser tinningen og øverst ved nesen ved mellom brynene.
  • Hold deg unna sukker, spesielt sjokolade.
  • Beveg deg hvis du kan, fokuser på noe annet.

Takk for mange fine råd :) Sjokolade spiser jeg aldri (ja, da mener jeg aldri). Jeg var faktisk ute på tur istad, og da eskalerte det - og jeg stakk innom apoteket for råd. De ville gi meg paralgin forte, men måtte ha resept, da...

Anonymkode: 222d1...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 5-6 vondt på en skala fra 0-10 der indusert fødsel er det vondeste. Har du sittet og ristet av smerte og følt at hele kroppen revner i to? Det er en 10'er for meg. Så kan du jo tenke deg det. Dust.

Anonymkode: 222d1...b23

Jeg har faktisk det :) Jeg skjønner bare ikke hvorfor du ikke tør ta stikkpille?

Anonymkode: 916fd...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Veldig sterk hodepine kan være hjerneblødning. Selv små blødninger gir ekstremt sterk hodepine. Ville gått til legen om ikke tablettene virker. Hvor gammel er du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Veldig sterk hodepine kan være hjerneblødning. Selv små blødninger gir ekstremt sterk hodepine. Ville gått til legen om ikke tablettene virker. Hvor gammel er du ?

Det er jo ikke det, ikke krisemaksimer da :) Jeg er 26 år. Jeg har jo hatt hodepine en halv uke, tror jeg hadde vært død hvis det var alvorlig, dessuten sliter jeg med hodepine ved spesielle situasjoner. Alltid gjort det. Men noen ganger er det bare vondere enn andre ganger :tristbla:

Anonymkode: 222d1...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det, ikke krisemaksimer da :) Jeg er 26 år. Jeg har jo hatt hodepine en halv uke, tror jeg hadde vært død hvis det var alvorlig, dessuten sliter jeg med hodepine ved spesielle situasjoner. Alltid gjort det. Men noen ganger er det bare vondere enn andre ganger :tristbla:

Anonymkode: 222d1...b23

Før hodepinedagbok. Skriv ned mulige triggere: lite søvn, stress, værendringer, matvarer, mens osv. Ta med dette til fastlegen slik at dere kan diskutere tiltak. 

Anonymkode: 69ccf...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke Paragin Forte hjelper på hodepine. Synes faktisk 2 Panodil Zapp funker bedre, evt. Treo fra Sverige.

Anonymkode: 6dced...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du har hatt hodepine i så mange dager i strekk, så burde du gå til legen og finne ut hvorfor. Hvis du har migrene, så får du migrenemedisin, som ikke er det samme som vanlig smertestillende. Supereffektiv medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...