Gå til innhold

Billig, men bra dyrlege Oslo/Akershus


Fluffe

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med dyrlege i Oslo/Akershus dere kan anbefalle. For meg er det også viktig at denne er en av de "billigere" dyrlegene, men de må kunne jobben sin. Det er stor mulighet for at jeg må opperere min hund og siden jeg er missfornøyd med dyrlegen jeg allerede bruker, så spør jeg dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, StripeyPanda skrev:

Hva slags operasjon trenger hunden?

Mye mulig korsbåndet har røket i benet. Dette var noe dyrlegen fortalte meg, men hun var ikke sikker.  Først og fremst må de finne ut eksakt hva som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda
Et øyeblikk siden, Fluffe skrev:

Mye mulig korsbåndet har røket i benet. Dette var noe dyrlegen fortalte meg, men hun var ikke sikker.  Først og fremst må de finne ut eksakt hva som er galt.

Jeg har ikke god peiling på operasjon på slike skader, men vet at det koster. Så pris kommer du ikke unna kan bli høy. Det viktigste med slik skade er å finne en dyrlege som er flink på slike operasjoner, til tross for hva prislappen er. Denne typen kirurgi krever mye kunnskap og erfaring og det er ikke billig arbeidskraft rett og slett. 

Jeg er ikke fra Oslo/Ak.-området, men vet at Fredrikstad Dyrehospital tar mange henvisninger. Om ikke en dyrlege kan gjøre jobben selv, så henviser de. Jeg tror det beste er å ha is i magen og la de finne ut av hva som er galt her, og så ta det derfra. Hvis ikke dyrlegen er sikker på en slik jobb så henvises det helt klart videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under en normal sitvasjon ville jeg sakt at jeg ikke brydde meg om pris. Men jeg er desverre i en sitvasjon der jeg har fått minimalt med jobbing på jobben pga det har vært mindre kunder(osv osv osv) og mine ekssvigers som lovet å lovet å betale forsikringen til hunden min, sa den opp, rett før hun ble syk pga de fikk egen hund. Så da sitter man her og må ta opp lån og spørre venner/familie om penger. Jeg er i en helt fortvilet sitvasjon.

Det er meg ts, men jeg vil ikke ha dette innlegget i min historik, da dt er personlig.

 

E

Anonymkode: 0e770...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StripeyPanda
Et øyeblikk siden, Fluffe skrev:

Under en normal sitvasjon ville jeg sakt at jeg ikke brydde meg om pris. Men jeg er desverre i en sitvasjon der jeg har fått minimalt med jobbing på jobben pga det har vært mindre kunder(osv osv osv) og mine ekssvigers som lovet å lovet å betale forsikringen til hunden min, sa den opp, rett før hun ble syk pga de fikk egen hund. Så da sitter man her og må ta opp lån og spørre venner/familie om penger. Jeg er i en helt fortvilet sitvasjon.

Jeg skjønner, og vet hvor sårt en sånn situasjon kan være. Er dyrlegestudent og har møtt slike situasjoner før i praksis.

Og slike situasjoner er noe dritt! Veldig kjipt at forsikringen ble sagt opp :/ 
Har du mulighet til å ta opp litt lån? Låne av familie, venner? Hør litt rundt.

Som sagt, jeg har ikke god peiling på akkurat korsbånds-området, men tipper at prisen på operasjon vil være minimum 10-15.000. Jeg hadde vært forundret om det var lavere, da tiden og kunnskapen bak noe slikt koster. Har du en sofa å selge? sykkel? Noe annet av verdi? Tenk litt i de banene.

Og, jeg håper inderlig du forstår hva jeg skriver nå; uten en operasjon (om det må til), så vil hunden ikke ha det godt. OM det blir sånn at du verken får lånt penger eller skaffet det, og klinikken ikke kan gi ut faktura, så er det ikke feil å avlive. Nå vet jeg ingenting om alderen, historien til verken deg eller hunden eller noe slikt. Og jeg håper virkelig at du får pengene i orden! Jeg ville bare si dette for i slike situasjoner hvor eier ikke kan sørge for behandlingen (enten de ikke kan noe for det eller ei), så er det dessverre også et alternativ. Men igjen, jeg håper det ordner seg! JEg ville aldri gitt opp håpet eller gitt det som alternativ hvis det var mulighet for annet. Dette er liksom alternativ å, helt i bakerste rekke.

Huff. Du kan sende meg en pm om du vil for å lufte tankene rundt dette. Slike situasjoner er aldri kjekke og sånne vil jeg som utdannet dyrlege møte på en hel haug av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, StripeyPanda skrev:

Jeg skjønner, og vet hvor sårt en sånn situasjon kan være. Er dyrlegestudent og har møtt slike situasjoner før i praksis.

Og slike situasjoner er noe dritt! Veldig kjipt at forsikringen ble sagt opp :/ 
Har du mulighet til å ta opp litt lån? Låne av familie, venner? Hør litt rundt.

Som sagt, jeg har ikke god peiling på akkurat korsbånds-området, men tipper at prisen på operasjon vil være minimum 10-15.000. Jeg hadde vært forundret om det var lavere, da tiden og kunnskapen bak noe slikt koster. Har du en sofa å selge? sykkel? Noe annet av verdi? Tenk litt i de banene.

Og, jeg håper inderlig du forstår hva jeg skriver nå; uten en operasjon (om det må til), så vil hunden ikke ha det godt. OM det blir sånn at du verken får lånt penger eller skaffet det, og klinikken ikke kan gi ut faktura, så er det ikke feil å avlive. Nå vet jeg ingenting om alderen, historien til verken deg eller hunden eller noe slikt. Og jeg håper virkelig at du får pengene i orden! Jeg ville bare si dette for i slike situasjoner hvor eier ikke kan sørge for behandlingen (enten de ikke kan noe for det eller ei), så er det dessverre også et alternativ. Men igjen, jeg håper det ordner seg! JEg ville aldri gitt opp håpet eller gitt det som alternativ hvis det var mulighet for annet. Dette er liksom alternativ å, helt i bakerste rekke.

Huff. Du kan sende meg en pm om du vil for å lufte tankene rundt dette. Slike situasjoner er aldri kjekke og sånne vil jeg som utdannet dyrlege møte på en hel haug av.

Jeg har ingenting av verdi som kan selges. Det jeg eier har sunket så mye i pris at det er ikke noe å få igjen. De møblene jeg har, må jeg nesten ha. Jeg tenkte å gå over en strek jeg aldri trodde jeg skulle gå over og rett og slett opprette en konto og spørre venner og familie om hjelp.

Hun blir 7år i november. Hun er blid og fornøyd enda. Så første steget mitt er å få tak i dyrlege, for så å få papirer osv på hvor mye det vil koste å få henne frisk igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda
1 minutt siden, Fluffe skrev:

Jeg har ingenting av verdi som kan selges. Det jeg eier har sunket så mye i pris at det er ikke noe å få igjen. De møblene jeg har, må jeg nesten ha. Jeg tenkte å gå over en strek jeg aldri trodde jeg skulle gå over og rett og slett opprette en konto og spørre venner og familie om hjelp.

Hun blir 7år i november. Hun er blid og fornøyd enda. Så første steget mitt er å få tak i dyrlege, for så å få papirer osv på hvor mye det vil koste å få henne frisk igjen.

 

Det kom jeg ikke på; kronerulling! Tror det er flere sider på fb som driver med det for dyr (søk "kronerulling hund" eller noe i den duren). Og bare gå over den streken du. Jeg tror de fleste kan låne bort en slant, hvertfall om hunden er gullet i livet ditt og de vet hvor mye hun betyr for deg.

Ring rundt allerede imorgen, og hold meg gjerne oppdatert på saken. Jeg kjenner jeg blir svært engasjert og håper at det klaffer! Et lite råd bare; la nåværende dyrlege diagnosere problemet og så sende henvendelsen videre - å ha sykdomshistorie hos en og samme dyrlege kan spare deg for litt penger i tilfelle blodprøver osv. måtte ha blitt tatt hos ny dyrlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, StripeyPanda skrev:

Det kom jeg ikke på; kronerulling! Tror det er flere sider på fb som driver med det for dyr (søk "kronerulling hund" eller noe i den duren). Og bare gå over den streken du. Jeg tror de fleste kan låne bort en slant, hvertfall om hunden er gullet i livet ditt og de vet hvor mye hun betyr for deg.

Ring rundt allerede imorgen, og hold meg gjerne oppdatert på saken. Jeg kjenner jeg blir svært engasjert og håper at det klaffer! Et lite råd bare; la nåværende dyrlege diagnosere problemet og så sende henvendelsen videre - å ha sykdomshistorie hos en og samme dyrlege kan spare deg for litt penger i tilfelle blodprøver osv. måtte ha blitt tatt hos ny dyrlege.

Jeg skal holde deg oppdatert :) Fant en måte å få inn litt penger på. Hadde en hobby jeg ikke driver med lenger og der kan jeg helldigvis selge unna alt. Må bare sortere og finne ut hva ting kan selges for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsen dyreklinikk er kjent for å være billige. 

Anonymkode: 98b18...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fluffe skrev:

Noen som har noen erfaring med dyrlege i Oslo/Akershus dere kan anbefalle. For meg er det også viktig at denne er en av de "billigere" dyrlegene, men de må kunne jobben sin. Det er stor mulighet for at jeg må opperere min hund og siden jeg er missfornøyd med dyrlegen jeg allerede bruker, så spør jeg dere.

Durleger/veterinærer har standariserte priser akkurat som leger. 

Anonymkode: 385c8...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Durleger/veterinærer har standariserte priser akkurat som leger. 

Anonymkode: 385c8...e28

De kan fritt velge hva de vil ta for ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Durleger/veterinærer har standariserte priser akkurat som leger. 

Anonymkode: 385c8...e28

feil

Anonymkode: 23711...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.8.2016 at 21.02, AnonymBruker skrev:

Durleger/veterinærer har standariserte priser akkurat som leger. 

Anonymkode: 385c8...e28

Det er feil. Sist jeg ringte rundt og hørte på pris på en såpass standard prosedyre som sterilisering, vaksine og chip på hunnkatt varierte prisene fra 1500 til 4000. 

Anonymkode: f2f48...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er fri konkurranse på veterinærtjenester. Enhver vetetinær kan ta hva han eller hun vil.

Første steg vil være å stille diagnosen, det kan de fleste veterinærer gjøre (eller egentlig alle...). Operasjon er en helt annen sak. Det finnes klinikker som baserer seg på å gjøre ting kjapt og billig, men de utfører vanligvis ikke større operasjoner, som dette er. Videre er det for å få et godt resultat på en korsbåndsoperasjon veldig viktig at veterinæren er erfaren og har gjort nettopp denne operasjonen mange ganger før. Lite lurt å shoppe rundt kun etter pris på en slik operasjon. Det kan du komme til å angre på.

Hilsen dyrlege (som på ingen måte er i stand til å operere korsbånd)

Anonymkode: fd062...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...