Gå til innhold

Problemer med tilbakebetaling fra firma i UK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en stund siden hadde jeg en reklamasjonssak på et produkt kjøpt via nett fra UK. Istedet for å bli tilbudt samme vare, ble jeg tilbudt å oppgradere til toppmodellen til svært redusert pris. Jeg takket ja, selv om det rent økonomisk hadde passet bedre å få ny av samme varen. Toll ville kommet på ca 350 kr.

Problemet er at selskapet som har sendt varen, har lagt ved faktura med varens opprinnelige og ikke avtalte pris. Tollprisen ble derfor 1500 kr. Jeg ber avsender sende tollselskapet den riktige fakturaen, og DHL pålegger meg å betale det opprinnelige beløpet på 1500 kr.

Det drøyer og drøyer, uten tilbakemelding fra selskapet (dette er et stort internasjonalt firma). Jeg forlanger at de rydder opp i feilen de har gjort, og ber de overføre mellomlegget direkte til meg. Får beskjed om at "ja, det skal de gjøre", men gjør meg samtidig oppmerksom på at dette ikke var deres feil, men lageret sin feil. Så kommer kontrabeskjeden; de kan bare overføre en del av pengene, ca 700 kr. Dette hadde noe med VAT å gjøre, og derfor kunne de ikke overføre hele beløpet.

De "beklager bryderiet" dette har for meg. 

Ærlig talt, skal jeg tape flere hundre kroner fordi det har blitt gjort en feil jeg ikke er ansvarlig for? Jeg vet lite om dette VAT, hvorfor sender de meg ikke bare en sjekk hvis det er problemer med å overføre?

Bør jeg ta dette med Forbrukerrådet UK, noen som har noen innspill?

Anonymkode: 36d32...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette vil jeg tro er samme sak vi har hatt en lang tråd på tidligere her inne? Da var vel spørsmålet hvordan du skulle velge å løse reklamasjonssaken? 

Du fikk råd om å gi deg, da dette sannsynligvis ville ende som det her har endt. Du har betalt og gjort ditt valg, du bør gi deg nå både her og der. 

Anonymkode: 2e09f...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette vil jeg tro er samme sak vi har hatt en lang tråd på tidligere her inne? Da var vel spørsmålet hvordan du skulle velge å løse reklamasjonssaken? 

Du fikk råd om å gi deg, da dette sannsynligvis ville ende som det her har endt. Du har betalt og gjort ditt valg, du bør gi deg nå både her og der. 

Anonymkode: 2e09f...ae5

Eh..nei? Kanskje du skal lese innlegget mitt en gang til, det er ikke reklamasjon som er essensen her.

Anonymkode: 36d32...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...