Gå til innhold

Vogn: Stokke Trailz eller Emmaljunga Nxt90?


Jellyfish

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen av dere som har barn som har erfaring med disse to vognene? Hva er fordeler og ulemper med de to? Har veldig lyst på en av dem, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken. Trailz'en har jo vært en stund og jeg har lest både tester og erfaringer fra andre, mens Nxt90 er ganske ny, og til og med hun i butikken sa hun hadde så lite erfaring med den at hun ville ikke si mer enn at "det er jo en Emmaljunga".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmaljunga er best. Stokke Trailz virker svært skranglete.. Og så sitter de så rart. Bagdelen er fin da :)

Anonymkode: 7a1d2...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke kan tripp trapp stolen, Emmaljunga kan barnevogner. 

Anonymkode: d3eb0...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier dere dette fordi dere har prøvd vognene, eller er det bare inntrykket etter å ha sett dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jellyfish skrev:

Sier dere dette fordi dere har prøvd vognene, eller er det bare inntrykket etter å ha sett dem?

Jeg har prøvd trailz. 

Anonymkode: 7a1d2...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurdere Stokke trailz til neste barn, da vi hadde emmaljunga til førstemann. Det var riktige nok en Edge duo, og den var kjempefin. Men den var så tung og stor, tok så mye plass i bilen at jeg måtte lirke den inn. I tillegg så var den så tung og snu, så hvis ikke man skulle gå kun turer i skog og mark, så vil det være ekstremt plagsomt med denne da den tar stor plass, er vanskelig og snu og du får den så vidt i mellom butikkhyller.

Nå bor vi mer sentralt og sjeldent det er annet enn asfalt og grusveier å gå på. I tillegg ønsker jeg en vogn som er mindre til å ha i bilen, men samtidig som den har stor bagdel, i tillegg til å være lett og snu. 

Nå har jeg aldri prøvd trailz men jeg har forhørt meg her på forumet av de som har brukt denne, og folk i den "virkelige" verden, og det virker som at fleste som har denne vognen er veldig fornøyd, mens andre er helt i mot den uten å ha prøvd den. Og selvfølgelig de som har prøvd den og ikke likt den.

Jeg tror du må ha prøvd den Ts for å se hva du liker. Vi må reise litt langt for å prøve den, så vi har enda ikke gjort det.

Anonymkode: ae2e7...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Emmaljunga sine vogner, men er lite imponert over den nye. Med bag er den sikkert Ok, men sittedelen er bitteliten og du må nok bytte vogn igjen ganske tidlig. Hadde oversett den helt og fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å prøve. Jeg har prøvd begge. Foretrakk å trille stokke(har ikke gjort noe annet enn å trille de, så ka  ikke si så mye om plass osv). Men når jeg skulle kjøpe vogn selv så valgte jeg mountain buggy urban jungle, for det er den beste jeg har peøvd hittilm

Anonymkode: f3da1...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med trailz. Har brukt den i 3 mnd nå (så har bare brukt bagdelen da) og det eneste jeg er misfornøyd med et at den er litt kronglete å få inn og ut av bil. Men vi har ikke bil selv så det er sjeldent ett problem for oss.

Er spesielt fornøyd med at den er så høy og at bagen er såpass stor. Jeg måtte ha hastekeisersnitt og kunne ikke bøye meg og plukke opp i flere uker etter fødselen så den høye vognen var genial (bugaboo f.eks er så lav at jeg hadde aldri fått ungen opp selv) og i tillegg fikk vi en skikkelig basketspiller av en baby så om bagen hadde vært kortere hadde han nok vokst ut av den allerede! 

Jeg syns også den er god å trille, men min mor som var vandt med hjul som ikke snurrer hater den...Men hjulene kan låses da, jeg gidder bare ikke siden jeg liker best at de snurrer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg heller allerede mot Stokke kjenner jeg. Har prøvekjørt dem begge i butikk, men ikke vært i butikk hvor de hadde begge og jeg kunne se dem og prøve dem sammen. Må prøve å få til det snart, har heldigvis noen måneder igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Momseguri skrev:

Jeg er veldig fornøyd med trailz. Har brukt den i 3 mnd nå (så har bare brukt bagdelen da) og det eneste jeg er misfornøyd med et at den er litt kronglete å få inn og ut av bil. Men vi har ikke bil selv så det er sjeldent ett problem for oss.

Er spesielt fornøyd med at den er så høy og at bagen er såpass stor. Jeg måtte ha hastekeisersnitt og kunne ikke bøye meg og plukke opp i flere uker etter fødselen så den høye vognen var genial (bugaboo f.eks er så lav at jeg hadde aldri fått ungen opp selv) og i tillegg fikk vi en skikkelig basketspiller av en baby så om bagen hadde vært kortere hadde han nok vokst ut av den allerede! 

Jeg syns også den er god å trille, men min mor som var vandt med hjul som ikke snurrer hater den...Men hjulene kan låses da, jeg gidder bare ikke siden jeg liker best at de snurrer. 

Kan jeg spør om hva som er vanskelig med å få vognen ut og inn av bil? Jeg lurer, fordi jeg er på jakt etter en vogn som er mindre enn den jeg hadde før pga at det er så vanskelig å få den inn og ut pga størrelse, og vi må bruke bilen en del.

Anonymkode: ae2e7...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spør om hva som er vanskelig med å få vognen ut og inn av bil? Jeg lurer, fordi jeg er på jakt etter en vogn som er mindre enn den jeg hadde før pga at det er så vanskelig å få den inn og ut pga størrelse, og vi må bruke bilen en del.

Anonymkode: ae2e7...0df

Jeg vil tro det kommer an på størrelsen på bilen. Min opplevelse er at den er veldig enkel å legge sammen, men da jeg prøvde den inn i min lille Mazda 2 måtte jeg ta av et hjul for å få plass i bagasjerommet (det var enkelt). Bagen er veldig stor, så jeg fikk ikke plass ved siden av barnestol, og må derfor ha den i bagasjerommet og understellet mellom setene hvis jeg går for den vogna. Det er litt derfor jeg er usikker på hvilken jeg skal velge, Nxt90'en får jeg inni på "vanlig" måte med bagen i baksetet.

En fordel jeg har sett med Nxt90 ift. Trailz'en er at førstnevnte har en låsemekanisme når du slår sammen understellet som Trailz'en ikke har. Det gjør det jo enda enklere når du skal legge den i bilen. Hvis du trenger å ta a hjulene synes jeg det var enklest på Trailz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motevogner hele bunten. De beste er de brune cordfløyelsvognene! De er solide og det lyser kred og klasse av dem! 

Anonymkode: 9ae97...b4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Motevogner hele bunten. De beste er de brune cordfløyelsvognene! De er solide og det lyser kred og klasse av dem! 

Anonymkode: 9ae97...b4c

Hipster....

Anonymkode: 87a4f...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.8.2016 at 12.49, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spør om hva som er vanskelig med å få vognen ut og inn av bil? Jeg lurer, fordi jeg er på jakt etter en vogn som er mindre enn den jeg hadde før pga at det er så vanskelig å få den inn og ut pga størrelse, og vi må bruke bilen en del.

Anonymkode: ae2e7...0df

Problemet er at den ikke låses i sammenlagt stilling slik at om du ikke løfter den akkurat riktig så sklir den ut igjen. Jeg syns ikke det er et kjempeproblem selv. Den er også veldig lett å ta av og på både bag og hjul på så alt i alt vil jeg fremdeles anbefale den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...