Gå til innhold

Barn i bryllup?


lady90

Anbefalte innlegg

Vi gifter oss til helga og for oss er det en selvfølge å ha med barna. De er 3 og 6 år. Nevøene mine på 8 og 12 er også med. De skal være med hele kvelden til de sovner, dvs. vesla på 3 tar vi med vogn til, og når hun skal legge seg så legger vi henne i vogna som vi setter inne i festlokalet. På den måten slipper en av gjestene å sitte på hotellrommet fra kl 20-21 og resten av kvelden. 6-åringen holder sikkert til 22-23, det samme med 8- og 12 åringen. Vi serverer aperitif før middagen, vin til middagen og cognac til kaffen. Det er aldri noen som blir beruset på våre familiemiddager, selvfølgelig kan det hende noen blir i godt humør, men hadde aldri tillatt folk å bli beruset, og det skjer ikke heller. Noen av gjestene drikker generelt lite også. Synes dere dette er et merkelig opplegg? Vet at enkelte nekter å ha med barn på festen pga. alkohol, men det er jo snakk om å bruke hodet litt også. Vi har et lite bryllup med kun familie, så hadde blitt helt rart å ikke ha med barna

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Becky48

Høres kjempekoselig ut. :) For meg er det ikke skikkelig bryllup uten barn til stede, slik du gjør det er normen i min omgangskrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det merkelige er at dere ikke lar folk bli beruset. Resten er helt topp.

Anonymkode: a1296...445

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut, men hva om "onkel Donald" har spist lite, sovet lite og er overarbeidet på jobb, og har vært ute i sola og reagerer med å bli litt fortere beruset? Ikke at det er farlig, men skal du kaste han ut fordi barna er tilstede og du vil ikke ha for mye alkohol i nærheten av de? Du bestemmer ikke over andre mennesker, du kan ikke bestemme at folk ikke blir litt ekstra beruset. Isåfall er jeg glad jeg ikke er invitert eller kjenner deg, du virker som tidenes mest merkelige person, som idet heletatt skriver sånn. 

Anonymkode: 3f43f...f75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange "barn i bryllup"-tråder trenger vi egentlig?

Anonymkode: fc2f2...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres veldig bra ut, men hva om "onkel Donald" har spist lite, sovet lite og er overarbeidet på jobb, og har vært ute i sola og reagerer med å bli litt fortere beruset? Ikke at det er farlig, men skal du kaste han ut fordi barna er tilstede og du vil ikke ha for mye alkohol i nærheten av de? Du bestemmer ikke over andre mennesker, du kan ikke bestemme at folk ikke blir litt ekstra beruset. Isåfall er jeg glad jeg ikke er invitert eller kjenner deg, du virker som tidenes mest merkelige person, som idet heletatt skriver sånn. 

Anonymkode: 3f43f...f75

Himmel, noen som er hårsåre på morgenen??

Det jeg mente her er at jeg ikke hadde tillat at folk blir overstadig beruset, i mine øyne er beruset å miste kontroll, og hvis noen raver rundt hadde jeg nok bedt de om å roe seg litt. Godt humør er selvsagt ok, vi har alltid vært veldig liberale når det kommer til alkohol og barn. Det serveres alkohol på stort sett alle familiemiddager og gjerne cognac etterpå også så ungene er jo vant til det. Har aldri vært noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, lady90 skrev:

Himmel, noen som er hårsåre på morgenen??

Det jeg mente her er at jeg ikke hadde tillat at folk blir overstadig beruset, i mine øyne er beruset å miste kontroll, og hvis noen raver rundt hadde jeg nok bedt de om å roe seg litt. Godt humør er selvsagt ok, vi har alltid vært veldig liberale når det kommer til alkohol og barn. Det serveres alkohol på stort sett alle familiemiddager og gjerne cognac etterpå også så ungene er jo vant til det. Har aldri vært noe problem.

Å be noen roe seg er ikke det samme som å ikke tillate. Og ikke tillate er( å true med) å kaste de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, VinterSnø skrev:

Å be noen roe seg er ikke det samme som å ikke tillate. Og ikke tillate er( å true med) å kaste de ut.

jeg tror dere utmerket godt forstår hva jeg mener selvom jeg ikke ordla meg 100% korrekt. Nei, hadde noen rava rundt og vært dritings vill jeg nok bedt de om å gå og legge seg, det hadde nok andre gjort også.  Hadde de vært beruset som i snøvlete og ikke så trivelige hadde jeg bedt de roe seg ned. Så lenge folk klarer å oppfører seg noenlunde så ser jeg ingen problemer med å ha barna til stede, det var det som var poenget mitt. At folk kaller meg tidenes merkeligste person osv fordi jeg ikke ville "tillatt" dritings folk i bryllupet mitt får så være, jeg følger meg egentlig veldig normal. Og jo, jeg kan utmerket bestemme at jeg ikke vil ha noen som er dritings rundt ungene mine, så hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å bedt de om å gå og legge seg da. Dette er snakk om nær familie, og iløpet av mine noen og tredve år har jeg ikke sett det, så det skal mye til, men man vet aldri....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Becky48 skrev:

Høres kjempekoselig ut. :) For meg er det ikke skikkelig bryllup uten barn til stede, slik du gjør det er normen i min omgangskrets.

Så om ingen har barn og de gifter seg så surmule du for at der ikke er barn der? Eller leier folk inn barn for å tilfredstille deg?

Anonymkode: b9943...792

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om ingen har barn og de gifter seg så surmule du for at der ikke er barn der? Eller leier folk inn barn for å tilfredstille deg?

Anonymkode: b9943...792

Herlighet da, jeg tror ikke hun mente det på den måten. Jeg tror noen har stått opp med feil fot idag....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det faktisk er bare familie så er det jo koselig å ha med alle sammen, og ikke holde barna utenfor festen. Når det kommer til litt større bryllups-fester er det jo veldig individuelt hva folk ønsker eller mener om barn i bryllupet. Jeg var i et bryllup i juni.. Der var det bortimot 60 gjester, blant dem to små babyer. Brudeparets baby, og babyen til et venne-par av dem. Ingen andre barn. Klar beskjed fra brudeparet. Skal sies at i den familien har brudeparet flere søsken, men ingen av søsknene har kommet så langt som til å få barn. Hadde de hatt barn så ville disse vært en selvfølgelighet å ha med. I et annet bryllup jeg var i for endel år tilbake, med omtrent like mange gjester, - var det barn av familie-medlemmer som var med, det var vel bortimot ti barn. Ingen gjester utenom familie hadde med seg barna sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, lady90 skrev:

jeg tror dere utmerket godt forstår hva jeg mener selvom jeg ikke ordla meg 100% korrekt. Nei, hadde noen rava rundt og vært dritings vill jeg nok bedt de om å gå og legge seg, det hadde nok andre gjort også.  Hadde de vært beruset som i snøvlete og ikke så trivelige hadde jeg bedt de roe seg ned. Så lenge folk klarer å oppfører seg noenlunde så ser jeg ingen problemer med å ha barna til stede, det var det som var poenget mitt. At folk kaller meg tidenes merkeligste person osv fordi jeg ikke ville "tillatt" dritings folk i bryllupet mitt får så være, jeg følger meg egentlig veldig normal. Og jo, jeg kan utmerket bestemme at jeg ikke vil ha noen som er dritings rundt ungene mine, så hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å bedt de om å gå og legge seg da. Dette er snakk om nær familie, og iløpet av mine noen og tredve år har jeg ikke sett det, så det skal mye til, men man vet aldri....

Jeg gjorde faktisk ikke det. Om noen hadde sagt til meg at de ikke tillot at folk skulle bli beruset hadde jeg ikke følt meg komfertabel med mer enn en øl. Hadde du sagt at du ikke syntes det var greit å bli full hadde jeg kanskje tenkt i de samme banene som deg, men ut i fra hva du skrev i HI hadde jeg sittet der å vært redd for at du mente at jeg var blitt beruset etter et par enheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok j

14 minutter siden, VinterSnø skrev:

Jeg gjorde faktisk ikke det. Om noen hadde sagt til meg at de ikke tillot at folk skulle bli beruset hadde jeg ikke følt meg komfertabel med mer enn en øl. Hadde du sagt at du ikke syntes det var greit å bli full hadde jeg kanskje tenkt i de samme banene som deg, men ut i fra hva du skrev i HI hadde jeg sittet der å vært redd for at du mente at jeg var blitt beruset etter et par enheter.

Ok vi har tydeligvis forskjellige definisjoner. Beruset for meg er full, brisen/godt humør er nivået før. Helt greit at folk er i godt humør sålenge de ikke raver rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fin! Husker at jeg selv var lita, ca 5 år og ble med i et bryllup til søskenbarnet mitt. De la meg litt senere, men jeg husker at jeg fikk sove uten noen forstyrrelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bryllup og barn passer dårlig sammen. De er en festbrems og barn kjeder seg i slike lange selskaper så jeg ser ikke noe poeng i at de er med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du blir jo kjent og får leke med dine egne slektninger i alle fall. Det er ikke så dumt. Min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, VinterSnø skrev:

Jeg gjorde faktisk ikke det. Om noen hadde sagt til meg at de ikke tillot at folk skulle bli beruset hadde jeg ikke følt meg komfertabel med mer enn en øl. Hadde du sagt at du ikke syntes det var greit å bli full hadde jeg kanskje tenkt i de samme banene som deg, men ut i fra hva du skrev i HI hadde jeg sittet der å vært redd for at du mente at jeg var blitt beruset etter et par enheter.

Vel... Noen blir faktisk ikke fulle før de har drukket fire flasker. Andre blir jo fulle bare de lukter på korken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så om ingen har barn og de gifter seg så surmule du for at der ikke er barn der? Eller leier folk inn barn for å tilfredstille deg?

Anonymkode: b9943...792

:fnise: Wow...folk her inne slutter aldri å overraske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...