Gå til innhold

Fant ut noe om min kjærestes fortid.. Fortelle det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjæreste har vært sammen i 1,5 år. Vi bor ikke sammen, men tilbringer tid sammen nesten hver dag. Vi begge har barn fra før og vi begge jobber veldig mye, men vi er flinke til å holde kontakt og sende hyggelige sms gjennom dagene.

Før han møtte meg, har han vært gift i 7 år. Han har aldri sagt noe stygt om ekskona, men jeg har hatt en forståelse for at det kanskje ikke var så mye kjærlighet der og at de mest har holdt sammen pga. barna. Ellers er han en mann med godt utseende, ganske rolig personlighet, nesten litt uskyldig. Sier han aldri har vært spesielt opptatt av å kapre damer, etter som han har vært opptatt med sport, jobb osv. Han er flink med ord...

Før idag, når jeg skulle sjekke mailen min på pc'en, så jeg at han ikke hadde logget ut av sin mail.. Resten av tegninga skjønner dere sikkert.. Jeg snoket, selvfølgelig. Og der fant jeg litt av hvert!! Han har vært medlem av datingsider, sextreff-sider, til og med snakket med en eskorte-dame! Alt dette har skjedd før han møtte meg, men uansett... Han var GIFT!!
Og virker helt desperat, ut fra alt jeg har lest idag. Han virket nesten interessert i hva enn han kunne få av damer, bare for å få seg noe.
Jeg har sagt at jeg vil snakke med han i kveld når vi begge er ferdig på jobb, men jeg vet ikke hva jeg skal si..
Jeg gjorde noe "ulovlig" ved å sjekke mailen hans, men jeg kan heller ikke satse fremtiden min på en fyr som holder på sånn så fort han blir lei dama//kona si.. Nå er jeg på jobb og er helt skjelven og har lyst å bare skrike, hyle og gråte, er så sinna, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!

Hva skal jeg gjøre???

Anonymkode: 295ac...d65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo bare snakke med ham om det. 

Om han har noen forklaring. Det kan jo tenkes at når et ekteskap går mot slutten, at det er lite sex. At dette var hans måte å takle det på. 

Det jeg lurer mest på, er hvorfor han har tatt vare på dette. Mulig han bare ikke har peiling på data. 

Men det viser jo hvor farlig data og elektroniske spor er. De hjemsøker mange år etter. 

Hadde jeg hatt slik kontakt, ville jeg vært veldig nøye med å ikke legge spor og dekke over og fjerne de få som ble. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo løyet til deg. Når han sa han aldri har vært oppatt av å kapre damer. Det er åpenbart for fremstå som bedre enn han er. Men så viser det seg at han ikke er noe helgen eller ideal likevel.

Du har snoket i mailen hans, det i seg selv er ikke tillitsbrudd. 

Du bør faktisk la være å si noe.

Nå vet du at du ikke skal ta alt han sier for god fisk. Og han er fortsatt uvitende om at du ikke respekterer hans privatsfære.

Anonymkode: 03d9c...365

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid lurt å spørre en man dater om exene, hvorfor det ble slutt osv. 

Anonymkode: 1765c...409

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at han har truffet desse damene? Jeg hadde sett mellom fingrene om han være har fått bekreftelse, gjennom kontakt på nett.

I ett dårlig forhold så får man behov før å bli "sett". Og når man blir det av noen utenforstående så blir man litt avhengig.

Anonymkode: ec66f...7ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid lurt å spørre en man dater om exene, hvorfor det ble slutt osv. 

Anonymkode: 1765c...409

Kanskje lurt ja, men man kan ikke forvente å få sannheten 😛 

Anonymkode: 49639...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Jøss. Skal han bli stilt til ansvar ovenfor deg, hva han gjorde galt i sitt forrige forhold?

Det er naturlig at det hun har oppdaget får henne til å lure og stille noen spørsmål.

Det er jo den samme mannen hun har et forhold til som tidligere har gjort dette mens han enda var gift. På et tidspunkt hadde han nok like varme tanker og følelser for eksen som han i dag har for sin nåværende partner. Hvordan vil han reagere når det kommer noen utfordringer i forholdet eller når tiden går og forholdet ikke er like spennende lenger. Vil han begynne å kjede seg, og vil det da være en naturlig reaksjon for han å søke mot andre?

Jeg skjønner godt at du reagerer, TS. Dette ville jeg tatt opp med han. Du får bare si det som det er, at du lot deg friste til å gå inn på mailen hans når muligheten lå foran deg, og at det du fant gjorde deg urolig med tanke på framtidige utfordringer i deres forhold.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville blitt veldig skeptisk og engstelig. Var jeg deg så ville jeg fortere enn svint gjort grundig research på om han fremdels hadde noen brukerkonto på de aktuelle sidene. Når var sist han fikk mail fra noe sånt?

Jeg var i et forhold for 2 år siden ca.. Varte vel i ca 3 år, uviten som jeg var skjønte jeg ikke før langt ut i forholdet at han hele veien hadde vært aktiv på andre datingsider. Han hadde vist et stort behov for og snakke og flørte med masse jenter. Det konfronterte jeg med han utallige ganger, men fikk bare til svar at jeg måtte se på det som et snakkeforum (eller at jeg måtte gi F i og gnåle om hvorfor han var der).. Men nå var han jo psykopat atpåtil så.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro ned kanskje... du virker som en Rebound for han uansett egentlig 

Anonymkode: 785c9...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2Bhonest skrev:

Jøss. Skal han bli stilt til ansvar ovenfor deg, hva han gjorde galt i sitt forrige forhold?

Jeg har vært i samme situasjon som mannen det her er snakk om. Ikke eskorte, så langt ned faller jeg aldri. Jeg opplevde det som dypt urettferdig å skulle bli stilt til ansvar for feil i mitt forrige forhold, og det står jeg på enda at blir helt feil. Derimot kan jeg forstå at noen lurer på ting med det, hvorfor man var utro? Hvorfor man hadde ny dame hver helg en periode etterpå? 

Min konklusjon: trådstarter kan ikke stille han til ansvar for hva han gjorde mot forrige partner, men ts må ha lov å spørre om dette, dersom hun gjør det med respekt.

Anonymkode: ae59d...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var før han traff deg. Du vet kanskje ikke hvordan ekteskapet var eller når de bestemte seg for å skille lag. Evt hvilken "avtale" de hadde seg imellom. Kanskje var dette en periode han var veldig nedfor og ensom, slik at han gjorde ting han kanskje ikke ville gjort normalt sett.

Jeg synes dette bør være hans sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er ganske ekkelt at du synes det var greit å lese privat e-post, særlig i tiden før du var med i bildet. Det er et tillitsbrudd. Jeg håper at han reagerer med avsky når du forteller hva du har gjort. Dette tilhørte hans forrige forhold - som på denne tiden nok antakeligvis var alt annet enn godt. Det er jo en grunn til at han oppsøkte disse sidene, og i det hele tatt at forholdet gikk i vasken. Dette hører fortiden til, og jeg ser ikke helt hvorfor man har en plikt til å fortelle om tidligere medlemskap på diverse sexsider. Du vet heller ikke hvordan omstendighetene var i denne perioden av forholdet. Jeg synes det er synd at du ser på det som noe han gjør "så fort han blir lei av kona si". Tankene dine om han er ganske usle. Derfor er det kanskje greit at dere skiller vei allerede nå. 

 

Anonymkode: 09985...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er snakk om å starte et nytt forhold på ærlige vilkår. Så klart at man vil vite hvem den personen man tenker på å bli i lag med er. Vi alle har gjort våre tabber i vårt liv, men det er hvordan man responderer på våre egne feil som forteller mest om hvem vi er som mennesker. Om man forklarer ting man har gjort feil, så kan det være en styrke med deg.

Om man starter en relasjon med en annen, så er det for meg en sterk person som forteller meg om ting h*n ikke er så stolt over, og for eksempel forklarer meg at h*n ikke er slik lengre. Å ikke skulle si et ord om tidligere forhold og hva som gikk galt er for meg et forsøk på å feie ting under teppet. 

Mannen det her er snakk om. Om han hadde

A-forklart for trådstarter (for eksempel) at han hadde vært i et langt forhold, men det ble avsluttet på en dårlig måte. Han hadde en periode rundt samlivsbruddet hvor han hadde en periode hvor han traff mange, men at det var en fase som nå er over, og det var ikke representativt for hvem han ønsker å være. 

B-som her, velger å ikke si noe om hvordan han hadde det rundt samlivsbruddet, og velger heller å holde det skjult for ny kjæreste. 

For meg er alternativ A en modig og reflektert person. Informasjonen som kunne ha skremt meg, blir i stedet en styrke, fordi personen har tenkt rundt dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv av sluttet et langt ekteskap på vond måte og tenker han kan ha sine grunner til denne aktiviteten. Betyr heller ikke at han kom så langt med den. Gi ham en sjanse til å forklare seg - kan meget vel være at han er verdt å holde på. 

Ang. snokingen så må du være ydmyk på at du gjorde det. Er han som meg så ser han at det er menneskelig og naturlig, og sier du heretter kan få full tilgang til alt du vil, fordi det skulle bare mangle i et forhold.

Anonymkode: 415e4...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...