Gå til innhold

Polarbrød = Lefse


JussyWindy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det ligner ikke en gang. Hverken på smak eller utseende. 

Anonymkode: e88fc...2d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er langt fra lefse. Søk på oppskrifter så vil du raskt se at det er stor forskjell på polarbrød og lefser.

Anonymkode: 1ddc3...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JussyWindy skrev:

Men https://no.m.wikipedia.org/wiki/Lefse sier at polarbrød er laget av mel og da er det vel bare altså en tørr, og muligens litt tykk, lefse. Keiserens nye klær, og alt det der. Eller?

Med den logikken er boller, rundstykker og flatbrød også lefser. 

Polarbrød inneholder gjær og stekes i ovn. Lefser inneholder ikke gjær (ikke de jeg baker hvertfall), og stekes tradisjonelt sett på takke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, anniewal skrev:

Med den logikken er boller, rundstykker og flatbrød også lefser. 

Polarbrød inneholder gjær og stekes i ovn. Lefser inneholder ikke gjær (ikke de jeg baker hvertfall), og stekes tradisjonelt sett på takke.

Godt poeng! Men noen ganger synes jeg det er vanskelig å smake forskjell på boller og rundstykker. Så er det ikke vanskelig å skille klart mellom bakervarer? Finner noen offentlig forskrift eller annen offisiell kilde til sannhet på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JussyWindy skrev:

Godt poeng! Men noen ganger synes jeg det er vanskelig å smake forskjell på boller og rundstykker. Så er det ikke vanskelig å skille klart mellom bakervarer? Finner noen offentlig forskrift eller annen offisiell kilde til sannhet på dette?

Det er jo ofte forskjellig i ingredienser :) 

Anonymkode: ad0bc...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ofte forskjellig i ingredienser :) 

Anonymkode: ad0bc...9ef

Forskjellige ingredienser*

Anonymkode: ad0bc...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker semulagryn når jeg lager lefse, og de stekes på takke.

Anonymkode: 1ddc3...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lefser kan være så mangt, men det jeg forbinder med lefser har poteter som hovedingrediens, kjevles tynt ut og stekes på takke. Ligner med andre ord overhodet ikke på polarbrød.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JussyWindy skrev:

Godt poeng! Men noen ganger synes jeg det er vanskelig å smake forskjell på boller og rundstykker. Så er det ikke vanskelig å skille klart mellom bakervarer? Finner noen offentlig forskrift eller annen offisiell kilde til sannhet på dette?

Det kommer jo an på hva man putter i dem. Jeg har sukker, smør og kardemomme i boller. Det har jeg ikke i rundstykker. Kan ikke helt se at noen kunne tatt feil av de to på den måten jeg er vant til å få dem servert...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, DreamOn skrev:

De er omtrent like fulle av sukker men det er jo to helt forskjellige typer  bakverk. 

Sukker i lefse har jeg aldri hørt om.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mrs.Fox skrev:

Sukker i lefse har jeg aldri hørt om.....

Aldri? Det du må du prøve! :Nikke: 

 

Smør og sukker er best, av og til er det godt med kanel også, eller kanskje brunost. Men, det aller, aller beste er rømmekling med smørkrem :daane: http://gardsjul.blogspot.no/2010/09/kling.html

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...