Gå til innhold

Ny jobb, hva kan jeg ha på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal begynne i ny jobb som regnskapsfører. Har aldri vært noe flink å kle meg pent, og tidligere jobbet jeg på et kontor alene så brydde meg ikke så mye hvordan jeg så ut. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gå i? Er ikke så veldig stor avdeling, og vet ikke helt hvordan de som jobber der går kledd, men jeg vil ikke være den nye med dårlig klesstil. Trenger helst tips til noe som ikke er så dyrt. Send gjerne linker til plagg eller bilder av ting som er innenfor å gå i. 

Anonymkode: 0e5c5...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da du var på intervju, la du merke til hva de på avdelingen hadde på seg? Stort sett er det enten klassisk pent med skjørt eller penbukse med bluse/cardigan eller så er det casual klassisk med pene jeans, pene skjorter og cardigans.

Hva type bedrift er det? Er det et mindre norsk regnskapsfirma, da tenker jeg det er rimelig avslappet i klesveien, er det en regnskapsavdeling i bank/forsikring/oljeindustrien, så er det klassisk pent/casual pent

Anonymkode: da41c...27b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Noko av det tryggaste du kan ta på deg er mørke slacks og ein pen bluse med ei strikkejakke over. Pene og pussa sko. Så kan du sjå an kva dei andre går med, og justere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte jeans/slacks med en fin skjorte eller bluse over er aldri feil!

Anonymkode: 962ad...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg nok valgt svart jeans, oxfordskjorte og støvletter. Jeg føler det vanskelig kan slå feil, med mindre der er en arbeidsplass der alle går i dress/drakt da :) lykke til! 

Anonymkode: 4689f...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...