Gå til innhold

kjøpe gitar på Chlas Ohlson


Pipaluk

Anbefalte innlegg

strengen på min gitar røyk. Det vil koste meg ca 500 kroner med nye strenger+forarbeid.

Jeg ser at de selger gitarer på Chlas. Den har også en tynnere hals, slik jeg ønsker.

 

har dere erfaring med  kjøp derifra?

 

Hvor bra er gitaren?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil kjøpe ny gitar fordi strengen røyk?

Strenger bytter man ganske ofte, gjerne om de er skitne eller begynner å høres dårlige ut. Du kan bytte strenger selv, det er ikke vanskelig. Google-søk på "bytte strenger gitar": https://www.google.no/search?q=bytte+strenger+gitar&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=EUy8V9HFPNCq8weywL6QAg

Vet ikke hvor bra gitarene er på Clas Olsson, har aldri hørt om merket deres. Jeg vil anbefale å gå på en musikkforretning, de kan ha gitarer på tilbud og noen selger også brukte gitarer. Jeg vil tro du får mye mer for pengene der.

Endret av Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Pipaluk skrev:

strengen på min gitar røyk. Det vil koste meg ca 500 kroner med nye strenger+forarbeid.

Jeg ser at de selger gitarer på Chlas. Den har også en tynnere hals, slik jeg ønsker.

 

har dere erfaring med  kjøp derifra?

 

Hvor bra er gitaren?

 

 

 

koster 120kr for strenger.

Anonymkode: 30f30...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hapi skrev:

Du vil kjøpe ny gitar fordi strengen røyk?

gitaren min er uasett så gammel at jeg kan tenke meg en ny en. Strengene i seg selv er ikke så dyre. Jeg er ikke praktisk anlagt og må få en faglært til å  gjøre arbeidet. det koster nærmere 400 kroner. Så kanskje jeg likevel skal skaffe ny gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte strenger på en gitar krever ikke faglærte, det er ikke akkurat rocket science... Klarer du å stemme gitaren din selv, så klarer du å bytte strenger også.

Gitarene på Clas Ohlson er for øvrig relativt shait. Joa, de koster ikke så mye, men det er heller ikke særlig ålreit lyd i dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostet meg 190 kr å få byttet fiolinstreng av en faglært.

Gitarstrenger er enkle å bytte. Til og med jeg klarer det og jeg kan to grep.

Anonymkode: 898c0...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Minya skrev:

Å bytte strenger på en gitar krever ikke faglærte, det er ikke akkurat rocket science... Klarer du å stemme gitaren din selv, så klarer du å bytte strenger også.

Gitarene på Clas Ohlson er for øvrig relativt shait. Joa, de koster ikke så mye, men det er heller ikke særlig ålreit lyd i dem.

jeg kan jo få kjøpt gitarstrenger på Chlas. Er det kvalitet i de strengene? Jeg bor i Nærheten og sparer tid hvis jeg slipper å dra ned til en annen gitarshappe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pipaluk skrev:

strengen på min gitar røyk. Det vil koste meg ca 500 kroner med nye strenger+forarbeid.

Jeg ser at de selger gitarer på Chlas. Den har også en tynnere hals, slik jeg ønsker.

 

har dere erfaring med  kjøp derifra?

 

Hvor bra er gitaren?

 

 

 

Hvorfor 500kr? Strenger koster rett rundt hundrelappen og det å bytte er ikke noe komplisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvorfor 500kr? Strenger koster rett rundt hundrelappen og det å bytte er ikke noe komplisert.

Fyren i sjappa sa at strengene (nylon) kostet 199+ arbeidet med å sette på strengene som kom på 350. Hvis jeg leverte den inn nå så kunne jeg heller ikke regne med å få den tilbake på noen dager.  Var vel greit at jeg ombestemte meg. Fått en kompis til å hjelpe med strengearbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Og da kan du jo lære og gjøre det selv neste gang:D Piece of cake. Ikke la deg lure av sjappefyrer:opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pipaluk skrev:

Fyren i sjappa sa at strengene (nylon) kostet 199+ arbeidet med å sette på strengene som kom på 350. Hvis jeg leverte den inn nå så kunne jeg heller ikke regne med å få den tilbake på noen dager.  Var vel greit at jeg ombestemte meg. Fått en kompis til å hjelpe med strengearbeidet.

Wow! Stiv pris for å skifte stenger! Regner med at du så hvir enkelt det var å bytte og at du fint klarer det selv neste gang :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får jeg kjøpt gitarstrenger (nylon) billigst? er det samme kvalitet på Chlas Ohlson som på gitarhuset?

Og får gitaren ekstra service på gitarhuset? det var en fyr som var musiker som sa at de kanskje gjorde noe ekstra hvis jeg leverte den inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 23. august 2016 at 19.35, Pipaluk skrev:

Fyren i sjappa sa at strengene (nylon) kostet 199+ arbeidet med å sette på strengene som kom på 350. Hvis jeg leverte den inn nå så kunne jeg heller ikke regne med å få den tilbake på noen dager.  Var vel greit at jeg ombestemte meg. Fått en kompis til å hjelpe med strengearbeidet.

Noen dager for å bytte strenger? Jammen godt du fikk hjelp av en kompis. Ikke vanskelig å bytte og det tar bare noen minutter. Det som tar tid er å stemme etterpå fordi strengene trenger justering hele tiden. Man kan stemme og så bare etter noen få min med spilling så er strengene ustemte igjen. DET tar tid, noen regner ikke med at de fra butikken skulle gjøre annet enn selve jobben med å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Noen dager for å bytte strenger? Jammen godt du fikk hjelp av en kompis. Ikke vanskelig å bytte og det tar bare noen minutter. Det som tar tid er å stemme etterpå fordi strengene trenger justering hele tiden. Man kan stemme og så bare etter noen få min med spilling så er strengene ustemte igjen. DET tar tid, noen regner ikke med at de fra butikken skulle gjøre annet enn selve jobben med å bytte?

Musikeren jeg snakket med, sa noe om at de stelte gitaren også. Jeg vet ikke hva den behandlingen går ut på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...