Gå til innhold

Når var du sist hos tannlege?


Iguana

Din tannhelse  

33 stemmer

  1. 1. Når var du sist hos tannlege?

  2. 2. Hadde du hull sist du var hos tannlege?

    • Ja, mange
    • Ja, et bittelite et
    • Nei, pleier aldri å ha hull
    • Nei, men pleier av og til å ha hull
  3. 3. Pusser du tennene hver dag?

    • Ja, morgen og kveld
    • Ja, men bare hver kveld
    • Ja, men bare hver morgen
      0
    • Ja, flere ganger om dagen
      0
    • Nei, pusser bare tennene nå og da, det kan gå dager mellom hver gang
      0
    • Har ikke tannbørste
      0


Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner ikke jeg heller. Jeg er livredd for smerter i munn, men det der var jo ingenting. Kan kanskje skjønne det litt bedre hvis man har intens tannlegeskrekk eller har delte røtter som gjør hele prosessen vanskeligere. 

Anonymkode: a61aa...4cf

Det er jo forståelig. Men, nå har jeg aldri møtt noen som har tannlegeskrekk, eller har nevnt noe om delte røtter ved inngrep. Vet ikke om tannlegen jeg var til var utrolig profesjonell, men det å få ut den tanna tok ikke lengre enn 30 sekunder.. Trodde ikke på han først da han sa det var over, helt til assistenten kom bort med tanna i en "doggybag" som jeg skulle få ta med hjem:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hos tannlege ca en gang i året. Har somregel et par hull :( men i år har jeg vert hos tannlege flere ganger ( har en liten kul i underleppa og så har jeg slitt litt med kjeve problem i flere år,  så nå sender tannlegen meg videre til sykehuset for å sjekke d opp) 

må si at jeg med glede betaler flinke tannleger. Ble sjokkert når jeg sluttet å gå med kommunetannlegen i fjor,  så mye mer proft, og uten at alt skal sparest og så blir en behandlet så mye bedre.

Anonymkode: 6dcec...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er verre med de 33,3 % her som svarer at de kun pusser tennene om morningen 😳 Ikke rart det er mange med dårlig ånde der ute 

Anonymkode: 015c3...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bronaldo skrev:

Det er jo forståelig. Men, nå har jeg aldri møtt noen som har tannlegeskrekk, eller har nevnt noe om delte røtter ved inngrep. Vet ikke om tannlegen jeg var til var utrolig profesjonell, men det å få ut den tanna tok ikke lengre enn 30 sekunder.. Trodde ikke på han først da han sa det var over, helt til assistenten kom bort med tanna i en "doggybag" som jeg skulle få ta med hjem:fnise:

Er litt forskjell på visdomstenner. Tannlegen min måtte bore masse pga skjeve røtter, og sendte meg til kjevekirurg for å ta de to siste. Kjevekirurgen trengte to timer på å operere dem ut, og jeg så ut som en hamster i to dager.

Anonymkode: c8701...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Iguana skrev:

 Lurer litt på hvordan tannhelsen er her hos brukerne?

 For syv-åtte år siden, kanskje...

Anonymkode: d7965...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle gjerne gått oftere til tannlege, men jeg har tannlegeskrekk... men den verste skrekken er ikke smerten, men rett og slett frykten for hvor stor regningen blir... og det går jo i en ond spiral det da, jo lenger man venter, jo dyrere kan det bli... og mer omfattende og smertefullt hvis man får masse rotfyllinger, ja kanskje en til og med må trekke tenner og få implantat osv...

MOren min har tannkjøttsykdom og har måttet gjennom mange grusomme og dyre behandlinger og er fortsatt ikke ferdig.

 

Anonymkode: 35eaa...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

lol right :fnise:

Har ikke vært hos tannlegen siden jeg var 18, nå er jeg 33. Ser ikke poenget med det? Pusser tenner, bruker tanntråd, ingen smerter eller noe som helst i tennene. Dem sitter der pent og fredelig og gjør det jeg har dem til. Vil heller si æsj om dem som måtte ha så dårlige tenner at man må besøke tannlegen årlig.

Anonymkode: 30962...10c

Du trenger ikke ha vondt i tennene selv om du har store hull. Når det er tid for rotfylling kjenner du det nok, og at blir det flere tusenlapper. Men hvis man har sterke tenner kan man jo tjene på et tannlegebesøk hvert 15.år, istedenfor en årlig sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bronaldo skrev:

Var der for nøyaktig 6,5 time siden, måtte trekke en visdomstann. Første gangen jeg har gjort det, skjønner ikke hvorfor folk syter å griner så jævlig mye over det? :klo:

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner ikke jeg heller. Jeg er livredd for smerter i munn, men det der var jo ingenting. Kan kanskje skjønne det litt bedre hvis man har intens tannlegeskrekk eller har delte røtter som gjør hele prosessen vanskeligere. 

Anonymkode: a61aa...4cf

Veldig stor forskjell fra visdomsjeksel til visdomsjeksel. Det spørs veldig hvor god plass man har i munnen, hvordan tannen ligger i forhold til de andre tennene, hvordan røttene er m.m. Noen visdomsjeksler ligger dypt, men man har fått betennelse/cyste i tannkjøttet, mens andre er delvis kommet frem. Jeg fjernet en gang en visomdsjeksel som så ut som et lite egg (røttene hadde vokst sammen), men har også måttet hakke opp tannen, fjerne den hos kirurg og fått betennelse som måttet tas med antibiotika etterpå. En tann er ikke en tann..... (og i tillegg har vi forskjellig smerteterskler og følelser rundt det å gå til tannlegen m.m.)

Anonymkode: 361c6...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...