Gå til innhold

Føler ingen liker meg på studiet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som er paranoid eller? Jeg føler at alle på studiet har funnet minst én person de klikker skikkelig med, avtaler å ta følge til skolen med osv. Jeg derimot.. Føler meg som den idioten som prøver å henge meg på andre, være sosial og blid.. Idag da forelesningen var over, skulle folk forskjellige ting; men ingen inviterte meg liksom med. "Vi skal til byen og spise lunsj", "vi skal sjekke ut treningssenteret" osv. 

Andre som føler det samme?:/ eller er det bare sånn det er? Skulle tro man skulle klare å finne NOEN som faktisk var hypp på å henge med meg. Nå skal det sies at jeg alltid har slitt med å bli kjent med jenter, men..føler det fort blir klikker/grupper/baksnakking, selv i voksen alder..

Føler nesten for å gi opp, men vet det er dumt..

Anonymkode: 630d8...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meld deg opp på noen grupper du liker, der finner man alltid noen. De fleste høgskoler/universitet har studentgrupper som dekker mange interesser.

Anonymkode: c2b2e...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de sier "vi skal sjekke ut treningssenteret" må du kvinne deg opp og si at du lurer på klatreveggen og bli med. Når du skal spise lunsj så finn deg et bord og si "Dere ser ut som dere har det hyggelig. Kan jeg slå meg ned?" Du er rett og slett nødt til å være litt fremoverlent i stedet for å passivt vente på at noen skal "be deg opp til dans". Dette er en god artikkel: How to make friends in college or University.

Anonymkode: e64c9...9d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når de sier "vi skal sjekke ut treningssenteret" må du kvinne deg opp og si at du lurer på klatreveggen og bli med. Når du skal spise lunsj så finn deg et bord og si "Dere ser ut som dere har det hyggelig. Kan jeg slå meg ned?" Du er rett og slett nødt til å være litt fremoverlent i stedet for å passivt vente på at noen skal "be deg opp til dans". Dette er en god artikkel: How to make friends in college or University.

Anonymkode: e64c9...9d1

Helt enig i dette. Personlig liker jeg ikke så godt å trenge meg på, så jeg responderer med noe som viser at jeg har interesse i det de skal. Som oftest blir jeg videre invitert med. Om ikke tenker jeg at det er like greit. Det er viktig for meg å ha venner som er inkluderende og åpne, og dersom interessen for å danne et bekjentskap ikke er gjensidig prøver jeg meg heller hos noen andre. 

Anonymkode: 9646a...e37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt på samme måte.

Eller, altså, folk hilser på meg og sånn, men jeg føler alle bare synes at jeg egentlig er kjemperar og sånn. Men nå har jeg har en del sånne tanker susende rundt i hodet pga mobbing tidligere, og de kommer fort snikende når jeg er på en helt ny plass.

Hvor studerer du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg som er paranoid eller? Jeg føler at alle på studiet har funnet minst én person de klikker skikkelig med, avtaler å ta følge til skolen med osv. Jeg derimot.. Føler meg som den idioten som prøver å henge meg på andre, være sosial og blid.. Idag da forelesningen var over, skulle folk forskjellige ting; men ingen inviterte meg liksom med. "Vi skal til byen og spise lunsj", "vi skal sjekke ut treningssenteret" osv. 

Andre som føler det samme?:/ eller er det bare sånn det er? Skulle tro man skulle klare å finne NOEN som faktisk var hypp på å henge med meg. Nå skal det sies at jeg alltid har slitt med å bli kjent med jenter, men..føler det fort blir klikker/grupper/baksnakking, selv i voksen alder..

Føler nesten for å gi opp, men vet det er dumt..

Anonymkode: 630d8...1ba

Jeg har opplevd det. To jenter likte ikke meg så godt, men etter en stund så kom det frem at de var veldig sjenerte og vi ble gode venner etter en stund. Så jeg ville ikke tenkt sånn.
Bare sleng deg med. Si at du også skal bli med hvis du går i samme retning eller noe sånt.
Nei, jeg opplever det ikke sånt. Jeg opplever det mer som at folk kanskje ikke har tid pga en annen forelesning, eller at noen vil trene i mens andre vil spise i lunsjen.

Jeg hadde børstet det av meg og fokusert på det du skal - studier. :) Det begrenser seg jo med hvor mye som kan baksnakkes - og tenk så mye skole dem går glipp av. Skoleåret er bortkastet for dem siden det forsvinner i baksnakking. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg som er paranoid eller? Jeg føler at alle på studiet har funnet minst én person de klikker skikkelig med, avtaler å ta følge til skolen med osv. Jeg derimot.. Føler meg som den idioten som prøver å henge meg på andre, være sosial og blid.. Idag da forelesningen var over, skulle folk forskjellige ting; men ingen inviterte meg liksom med. "Vi skal til byen og spise lunsj", "vi skal sjekke ut treningssenteret" osv. 

Andre som føler det samme?:/ eller er det bare sånn det er? Skulle tro man skulle klare å finne NOEN som faktisk var hypp på å henge med meg. Nå skal det sies at jeg alltid har slitt med å bli kjent med jenter, men..føler det fort blir klikker/grupper/baksnakking, selv i voksen alder..

Føler nesten for å gi opp, men vet det er dumt..

Anonymkode: 630d8...1ba

Du må jo gjøre en innsats selv.

Anonymkode: 829d4...12a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!
Jeg har det på akkurat samme måte. Føler at alle har noen de bonder med, mens jeg er den som egentlig ikke har noen å snakke med eller være med i det hele tatt. I dag tenkte jeg at "okei, nå må jeg rett og slett bare by litt på meg selv og komme meg ut av min egen komfortsone", så jeg gikk bort til en jentegjeng fra klassen og spurte om jeg kunne få sitte med de. Det sa de ja til, men så fort jeg hadde satt meg ned, snudde de seg mot hverandre igjen og fortsatte samtalen. Jeg prøvde å delta, men det var altså "umulig". 

Er egentlig litt skuffa og lei meg. Trodde faktisk man skulle være litt mer hyggelig og inkluderende på en høyere utdanning, men de fleste har altså fortsatt VGS-mentalitet, til tross for at enkelte av de er godt over 20. Jaja, blir tre lange år skjønner jeg......

Anonymkode: 35558...a76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å ikke gå bort til gjenger. De kjenner hverandre kanskje fra før, og er ikke interesserte i å utvide bekjentskapskretsen. Heller sette seg ned ved siden av noen som sitter alene, evt. bare et par stk. Da er det lettere å få innpass. Jeg er også KJEMPEdårlig på dette, men det hjelper å ha ettellerannet konkret spørsmål som man bare feiker for å få kontakt.

Tror det tok meg et halvt år å få venner på universitetet. Det var folk som ikke studerte deg samme som jeg, engang... I ettertid er jeg glad jeg ikke ble med i første og beste gjeng, men at det tok lang tid gjorde at det ikke var noe tilfeldig vennskap, men jeg fant dem som hadde samme interesser og lynne som jeg selv har.

Anonymkode: 81155...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder å ikke gå bort til gjenger. De kjenner hverandre kanskje fra før, og er ikke interesserte i å utvide bekjentskapskretsen. Heller sette seg ned ved siden av noen som sitter alene, evt. bare et par stk. Da er det lettere å få innpass. Jeg er også KJEMPEdårlig på dette, men det hjelper å ha ettellerannet konkret spørsmål som man bare feiker for å få kontakt.

Tror det tok meg et halvt år å få venner på universitetet. Det var folk som ikke studerte deg samme som jeg, engang... I ettertid er jeg glad jeg ikke ble med i første og beste gjeng, men at det tok lang tid gjorde at det ikke var noe tilfeldig vennskap, men jeg fant dem som hadde samme interesser og lynne som jeg selv har.

Anonymkode: 81155...63e

Ikke ts, men hvordan ble du kjent med folk? Gikk du bort til dem,var det tilfeldig eller noe annet? :)

Jeg er nettopp begynt å studere, og er ganske sjenert så lurer litt på hvordan man får kontakt når man ikke er sånn som er kjempeutadvent eller er opptatt av å drikke seg fra sans og samling i fadderuka :)

Anonymkode: 79456...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 13.37, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg som er paranoid eller? Jeg føler at alle på studiet har funnet minst én person de klikker skikkelig med, avtaler å ta følge til skolen med osv. Jeg derimot.. Føler meg som den idioten som prøver å henge meg på andre, være sosial og blid.. Idag da forelesningen var over, skulle folk forskjellige ting; men ingen inviterte meg liksom med. "Vi skal til byen og spise lunsj", "vi skal sjekke ut treningssenteret" osv. 

Andre som føler det samme?:/ eller er det bare sånn det er? Skulle tro man skulle klare å finne NOEN som faktisk var hypp på å henge med meg. Nå skal det sies at jeg alltid har slitt med å bli kjent med jenter, men..føler det fort blir klikker/grupper/baksnakking, selv i voksen alder..

Føler nesten for å gi opp, men vet det er dumt..

Anonymkode: 630d8...1ba

Sånn har barn det også... f.eks. datteren min, nettopp begynt i første, men ingen hun kjenner fra før, og de fleste barna har gått i barnehage sammen... Da er det jo selvfølgelig at de henger sammen og vanskelig for henne å henge seg på., og de har det jo så kjekt at de ikke ser at hun ikke har noen... Det er lett å bli tankeløs, det merker jeg selv og, om jeg er på møte osv og er i prat med noen, så glemmer jeg liksom å se meg rundt om det er noen som ikke har noen å prate med.

Så et spørsmål til deg: Er du litt sjenert? Vanskelig for å ta intitiativ selv?

Prøv å snakk med noen, begynn forsiktig med å kommentere noe fra studiet da, morsomme ting læreren har sagt, noe om været, hva som helst... Finn et tema som begge "klikker" på, så er samtalen i gang.
Du kan kommentere den nye genseren til hun ene, folk elsker komplimenter.
Når du merker du får respons, så kan du jo etterhvert spør om de ikke vil bli med ut en gang.

 

Anonymkode: 83c40...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Det blir bedre.

Dediker deg i det du gjør. Folk vi se deg. Og komme til deg.

La resultatene dine tale for seg, så vil alle like deg. 

Gi det tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn har barn det også... f.eks. datteren min, nettopp begynt i første, men ingen hun kjenner fra før, og de fleste barna har gått i barnehage sammen... Da er det jo selvfølgelig at de henger sammen og vanskelig for henne å henge seg på., og de har det jo så kjekt at de ikke ser at hun ikke har noen... Det er lett å bli tankeløs, det merker jeg selv og, om jeg er på møte osv og er i prat med noen, så glemmer jeg liksom å se meg rundt om det er noen som ikke har noen å prate med.

Så et spørsmål til deg: Er du litt sjenert? Vanskelig for å ta intitiativ selv?

Prøv å snakk med noen, begynn forsiktig med å kommentere noe fra studiet da, morsomme ting læreren har sagt, noe om været, hva som helst... Finn et tema som begge "klikker" på, så er samtalen i gang.
Du kan kommentere den nye genseren til hun ene, folk elsker komplimenter.
Når du merker du får respons, så kan du jo etterhvert spør om de ikke vil bli med ut en gang.

 

Anonymkode: 83c40...88c

Det blir jo ikke det samme. De færreste studenter i et kull kjenner hverandre fra før av. 

Anonymkode: 9646a...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo ikke det samme. De færreste studenter i et kull kjenner hverandre fra før av. 

Anonymkode: 9646a...e37

Nei, men det er mer den å føle seg utenfor jeg tenker. Det er ikke sikkert at de ikke liker ts - hvorfor skal de mislike vedkommende? Jeg tror det handler mer om at vedkommende ikke tør å ta initiativ selv og går ut fra at siden ingen tar initiativ til å prate med han, så liker de han ikke. 
Tro meg, jeg har vært der selv, men pga jobben jeg har så har jeg utviklet meg og nå prater jeg med omtrent hvem som helst. 
F.eks. i et foreldremøte nylig til hun jenta mi, jeg kjente jo ingen av foreldrene, men jeg hadde sett meg ut hun ene moren til en av jentene, og satt meg ned ved bordet da jeg så det var en ledig stol, spurte om hun var moren til hun jenta, ja det var hun også gikk praten og jeg hilste på de andre, og vi pratet i vei om alt fra Trump til Tailand.

Det er et tips for trådstarter, nå i disse valgdager - sett deg inn i sånne ting, 

du kan komme med en kort kommentar - f.eks. hva tror du om valget i USA? 
Og mange har meninger om Trump og Clinton, ikke alle da, men da får en finne noe annet å snakke om, f.eks været.
Eller en kan snakke om Ari Behn hehe :D

Bare man finner et eller annet å tørrprate om, så kan en gå videre til litt "dypere" nivå når en føler at dette er person en "klikker" med...

Så kan en etterhvert spørre om vedkommende blir med ut.


har ts noe kantineordning der han studerer?
Jeg gikk på høyskole og der hadde vi en kantine, så jeg pleide å være tidlig ute og se om jeg så noen fra mitt studie og spurte om der var ledig plass (nei det er ikke sånn som highschoolfilmene der nerdene ikke får sitte med de populære) :D Så kunne vi kommentere ting fra timen vi hadde hatt, eller en film vi hadde sett eller skulle se... F.eks. Noen av dere som har sett den og den filmen på kino? Åh jeg har så lyst til å se den... ja, kanskje viser det seg at en av de andre og har lyst til å se den, så kan du bare komme med sånn - hey, kan ikke vi gå på den filmen da? Det hadde vært så kult! Jaaaaaaaaaaah

 

Anonymkode: 83c40...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 13.37, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg som er paranoid eller? Jeg føler at alle på studiet har funnet minst én person de klikker skikkelig med, avtaler å ta følge til skolen med osv. Jeg derimot.. Føler meg som den idioten som prøver å henge meg på andre, være sosial og blid.. Idag da forelesningen var over, skulle folk forskjellige ting; men ingen inviterte meg liksom med. "Vi skal til byen og spise lunsj", "vi skal sjekke ut treningssenteret" osv. 

Andre som føler det samme?:/ eller er det bare sånn det er? Skulle tro man skulle klare å finne NOEN som faktisk var hypp på å henge med meg. Nå skal det sies at jeg alltid har slitt med å bli kjent med jenter, men..føler det fort blir klikker/grupper/baksnakking, selv i voksen alder..

Føler nesten for å gi opp, men vet det er dumt..

Anonymkode: 630d8...1ba

Åhh, jeg føler det på akkurat samme måte!! Hvilken by studerer du i? 

Anonymkode: cff26...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har det litt likt egentlig, går 2. året nå. Fikk gode venner i fadderuka, men føler de har funnet seg så mange andre å henge med at jeg føler nesten jeg klenger på de. 

Endret av nutella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...