Gå til innhold

Hva betyr disse nett hastighetene? Skal bytte leverandør!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nåværende er 299,- i mnd pluss faktura og linjeleie.  Det er 5/20 hastighet tror jeg. Fra middels kjent internettleverandør. Blir nå tilbud via tv leverandør et inkludert bredbånd 2/5 hastighet men er skeptisk siden det er gratis inkludert i tv som borettslaget betaler. Hva er forskjellen på disse hastighetene og har noen erfaring med get?  Sparer jeg eller går jeg i fella? 

Anonymkode: 50528...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vil ikke

Det siste tallet er vel hastighet ned? Det andre opp. Det er ned som er mest interessant for de fleste av oss. Du vil gå fra 20 til 5. Ring den nye leverandøren og spør om du kan oppgradere til høyere hastighet dersom du ønsker og hva det da vil koste. På bakgrunn av det så kan du ta en avgjørelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nåværende er 299,- i mnd pluss faktura og linjeleie.  Det er 5/20 hastighet tror jeg. Fra middels kjent internettleverandør. Blir nå tilbud via tv leverandør et inkludert bredbånd 2/5 hastighet men er skeptisk siden det er gratis inkludert i tv som borettslaget betaler. Hva er forskjellen på disse hastighetene og har noen erfaring med get?  Sparer jeg eller går jeg i fella? 

Anonymkode: 50528...837

5/20=5megabits pr.sekund opplasting, 20 når du laster ned. Dvs når du surfer på nett. 2/5 blir du grundig lurt med, opplasting på 2mbps og ned 5mbps, det er værre enn om du hadde internett via tlfkabel. Eller har. Men etter hva jeg skjønner så er laveste hastighet gratis, og dét trenger det å være med så tregt nett. Når du er på datamaskinen kommer du til å gå lei rimelig fort av treghet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på bruken, men er du som mange og bruker nettet mye, og med flere enheter på samtidig er 300,- uansett en lav pris for så mye underholdning og tidtrøyte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎22‎.‎08‎.‎2016 at 18.38, AnonymBruker skrev:

Nåværende er 299,- i mnd pluss faktura og linjeleie.  Det er 5/20 hastighet tror jeg. Fra middels kjent internettleverandør. Blir nå tilbud via tv leverandør et inkludert bredbånd 2/5 hastighet men er skeptisk siden det er gratis inkludert i tv som borettslaget betaler. Hva er forskjellen på disse hastighetene og har noen erfaring med get?  Sparer jeg eller går jeg i fella? 

Anonymkode: 50528...837

Selvfølgelig sparer du. Det ene alternativet er jo gratis. Så hvorfor ikke bare prøve dette alternativet og se om du er fornøyd med lavere hastighet.

Hvis dette blir for treigt, er det bare å kontakte Get. Ved en kollektiv avtale for et borettslag eller sameie har som regel Get egne priser for beboere som selv ønsker å øke hastigheten. Dette koster mye mindre enn å beholde leverandøren du har i dag. En hastighet på 25/10 Mbps holder for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...