Gå til innhold

kjenner jeg at jeg får lyst til å dra i sløyfen til Fugelli!


Gothminister

Anbefalte innlegg

Gjest Bossa Nova

Fra Dagbladet: Yusuf konfronterte Fugelli direkte med et sitat fra boka hans: «Vi må godta frykten. Vi må forsone oss med en dose terror».

Denne uttalelsen er direkte farlig, hvis man velger å etterleve den.

Jeg tenker massesuggesjon når det gjelder Fugellis fanskare. Når man er 100% enig med en person, og ikke kritisk til noen ting, da er det urovekkende.

Jeg synes selv han sier noe klokt om livet i blant, og han virker som en alle tiders fyr, men det meste av livsvisdommen er tanker de fleste kan klare å produsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fuglehjernen står for livsfarlige holdninger som hyller og opphøyer grov mishandling og undertrykking av mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ellers koselig og oppegående mann som Fugelli burde forstå litt mer om farene rundt et helt annen religion og kultur. Jeg hadde 10/10 respekt for Fugelli, men må si at det dalte ned til 3/10 pga de tåpelige og farlige uttalelsene hans. Han er liksom en rollemodell for mange.

Anonymkode: c8769...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fugelli uttaler "vi må forstå barneekteskap", men misforstår motstanden når han presiserer at han ikke mener vi må akseptere det.

Jeg forstår barneekteskap, alke forstår barneekteskap: Det handler om at enhver mann skal få tilgang ogcrådighet over en trang og ubesudlet vagina som kan gi ham barn og at foreldrene til jentene slipper skam og forsørgerbyrde ved å ha døtre - som ikke får lov å jobbe og tjene egne penger - boende hjemme.

Så enkelt er det. Må bare være Fuggeli som strever med å forstå dette, og da i tillegg undervurderer alle oss andre; barneektesksp er lett å forstå, men umulig å forsvare. 

Anonymkode: 2ee3e...edf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Så enkelt er det. Må bare være Fuggeli som strever med å forstå dette, og da i tillegg undervurderer alle oss andre; barneektesksp er lett å forstå, men umulig å forsvare. 

Anonymkode: 2ee3e...edf

Og man finner da folk her på KG og andre steder i samfunnet som gjerne vil forstå barneekteskap og møte dem med respekt. Det er jo helt fantastisk og være vitne til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Gothminister skrev:

Og man finner da folk her på KG og andre steder i samfunnet som gjerne vil forstå barneekteskap og møte dem med respekt. Det er jo helt fantastisk og være vitne til.

Mulig du har rett. Da håper jeg de leser ovenstående forklaring. Er ikke veldig vanskelig; noen edle motiver finnes ikke.

Så kan Fugelli og diskusjonen heller fokusere på hvordan sikre at disse barna og deres rettigheter og rettsikkerhet blir ivaretatt, på en måte som skaper trygghet og innsikt og respekt for seg selv/kvinner/barn hos dem det gjelder.  

Anonymkode: 2ee3e...edf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...