Gå til innhold

Værre for kvinner å bli voldtatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når en blir utsatt for en voldtekt er selve det fysiske i mange tilfeller det som er minst vanskelig å håndtere. Mange opplever at "kroppen tar over" idet overgrepet skjer. 

De aller fleste sliter med skam,skyld,angst,depresjon osv

Alle reagerer forskjellig, håndterer det forskjellig og får forskjellig hjelp. Alle kvinner opplever det ikke likt. De som opplever de mest brutale voldtekter behøver ikke være de som opplever og har det verst i ettertid.

 

når det kommer til menn er skammen stor. Veldig uheldig påstand å komme med et min mening i hovedinnlegget her. En kan aldri og da mener jeg aldri si noe om hvordan andre opplever ting. Det kan ikke måles. Google litt IG les litt rundt før du Evt kommer med slike innlegg er mitt tips

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, amativeReflection skrev:

Selvsagt er det verre for menn. 

Hvorfor?

Anonymkode: d1aa5...e83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: d1aa5...e83

Analsex gjør mer vondt enn vaginalsex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lurer på "hva som er mest vondt" ....Dersom noen slår eller en blir påkjørt. Hva husker du i ettertid?? Hva er du mest redd for i ettertid?? Smerten du hadde?? Selve smerten glemmes ofte, men opplevelsen av hvor skummelt det va sitter veldig hardt i... Eller??

 

En vil aldri kunne finne ut hvem det er mest smertefullt for. Det som er enda viktigere tenker jeg er at den dagen noen forteller om et overgrep et det viktig å tenke at den som forteller stiller seg ekstremt sårbar og en skal kansje tenke litt ekstra gjennom spørsmål en stiller. Det viktigste er å lytte. 

 

Ingenting og da mener jeg virkelig ingenting kan måle seg med skammen en føler etter et overgrep. Spm som: men hvorfor gikk du den veien, eller gjorde slik eller ikke slik er somregel spørsmål som spinner i hodet allerede... Spør med omsorg ikke nyskjerrighet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, amativeReflection skrev:

Analsex gjør mer vondt enn vaginalsex.

Kvinner kan også bli voldtatt analt og menn kan bli voldtatt med at en kvinne setter i gang et samleie uten at han har samtykket. Det er ikke alltid analt.

Hadde du hørt om skadene i underlivet til kvinner som har blitt voldtatt hadde du aldri sagt noe slikt.

Anonymkode: 0dbcd...69a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg nå fast bestemt påstå er helt avhengi av personens personlighet og hvordan psyken deres fungerer. 

Ikke kjønnet deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sunday, August 21, 2016 at 0.29, amativeReflection skrev:

Selvsagt er det verre for menn. 

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, OPIgirl skrev:

Hvorfor det?

De får ingen støtte, overgriperne blir ikke dømt, de opplever mer stigma, har høyere sannsynlighet for å begå selvmord (og når de gjør det er de som kjent 9 ganger flinkere enn kvinner til å faktisk dø), de får mindre hjelp i ettertid, mange færre tør også å melde i fra. Alle de negative følelsene kvinner føler er verre for menn, fordi menn ikke skal være skjøre blomster, de skal kunne forsvare seg selv, så når de blir voldtatt føler de en identitetskrise i tillegg til de negative følelsene fra voldtekten. Som om de ikke er en ekte mann. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amativeReflection skrev:

De får ingen støtte, overgriperne blir ikke dømt, de opplever mer stigma, har høyere sannsynlighet for å begå selvmord (og når de gjør det er de som kjent 9 ganger flinkere enn kvinner til å faktisk dø), de får mindre hjelp i ettertid, mange færre tør også å melde i fra. Alle de negative følelsene kvinner føler er verre for menn, fordi menn ikke skal være skjøre blomster, de skal kunne forsvare seg selv, så når de blir voldtatt føler de en identitetskrise i tillegg til de negative følelsene fra voldtekten. Som om de ikke er en ekte mann. 

Så det er kvinners feil at dere menn ikke tør snakke om følelser eller be om hjelp etter er overgrep. Eller som du kaller det;skjøre blomster. Overgriperne mot kvinner blir heller ikke dømt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, OPIgirl skrev:

Så det er kvinners feil at dere menn ikke tør snakke om følelser eller be om hjelp etter er overgrep. Eller som du kaller det;skjøre blomster. Overgriperne mot kvinner blir heller ikke dømt. 

At det er kvinners feil er en stråmann, og det vet du. Jeg har ikke tildelt skyld på noen som helst måte. Færre overgrep mot menn blir anmeldt, og langt færre blir dømt. Overgrep der kvinner er overgriper blir bare unntaksvis anmeldt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amativeReflection skrev:

De får ingen støtte, overgriperne blir ikke dømt, de opplever mer stigma, har høyere sannsynlighet for å begå selvmord (og når de gjør det er de som kjent 9 ganger flinkere enn kvinner til å faktisk dø), de får mindre hjelp i ettertid, mange færre tør også å melde i fra. Alle de negative følelsene kvinner føler er verre for menn, fordi menn ikke skal være skjøre blomster, de skal kunne forsvare seg selv, så når de blir voldtatt føler de en identitetskrise i tillegg til de negative følelsene fra voldtekten. Som om de ikke er en ekte mann. 

Enig i at menn nok kan oppleve større stigma etter voldtekt, og dette er noe vi som samfunn må ta tak i. Når det gjelder negative følelser, identitetskriser o.l., så tror jeg det beror på hvert enkelt tilfelle, ikke kjønn.

 Måten du omtaler selvmord på ("flinkere enn kvinner til å faktisk dø") synes jeg er ufin.

Vi trenger mer åpenhet om voldtekt og overgrep mot menn. Flott å se at f.eks den ene deltakeren i "Jeg mot meg" var åpen om det grufulle han ble utsatt for, og håper det kan føre til at flere tør å søke hjelp.

Anonymkode: 4a30f...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at menn nok kan oppleve større stigma etter voldtekt, og dette er noe vi som samfunn må ta tak i. Når det gjelder negative følelser, identitetskriser o.l., så tror jeg det beror på hvert enkelt tilfelle, ikke kjønn.

 Måten du omtaler selvmord på ("flinkere enn kvinner til å faktisk dø") synes jeg er ufin.

Vi trenger mer åpenhet om voldtekt og overgrep mot menn. Flott å se at f.eks den ene deltakeren i "Jeg mot meg" var åpen om det grufulle han ble utsatt for, og håper det kan føre til at flere tør å søke hjelp.

Anonymkode: 4a30f...7e9

Mer effektive? Jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, OPIgirl skrev:

Så det er kvinners feil at dere menn ikke tør snakke om følelser eller be om hjelp etter er overgrep. Eller som du kaller det;skjøre blomster. Overgriperne mot kvinner blir heller ikke dømt. 

Det er noen kvinner sin feil, samme som med at det er noen menn sin feil. Eksempelvis dukker det jo til stadighet opp damer her på forumet som mener at menn ikke kan bli voldtatt og at alle menn er overgripere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hummels3 skrev:

Det er noen kvinner sin feil, samme som med at det er noen menn sin feil. Eksempelvis dukker det jo til stadighet opp damer her på forumet som mener at menn ikke kan bli voldtatt og at alle menn er overgripere.

Det er fordi menn ikke kan bli voldtatt. Grunnen til det er at menn vil ha sex 24 timer i døgnet 7 dager i uka 365 dager i året.

 

Anonymkode: 2d4a1...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.8.2016 at 23.37, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som mener dette? JA, voldtekt er grusomt og grotesk og på ingen måte greit uansett hvilket kjønn det er. Menn som har blitt voldtatt skal absolutt bli tatt på alvor!

Men jeg føler forskjellen er at det er så mye vondere for kvinner. Og at det derfor er værre for en kvinne.

 

Anonymkode: 633f6...195

Hvis en mann blir voldtatt av en mann - så kan det være grusomt og ekstremt ydmykende, faktisk så ydmykende at mange menn rett og slett aldri anmelder det! De kommer ikke frem på statistikken

Tenk deg da, at du er en hetero mann, så kommer en diger fyr og slenger deg i bakken, drar av deg buksa og kjører skaftet sitt hardt inn bakfra - uten glidemiddel engang! Du skriker et redselshyl, men mannen bare fortsetter å pumpe til han har tømt seg. så stikker han, og du sitter igjen der, sår, redd og ydmyket, livet blir aldri det samme igjen, du kommer aldri til å glemme dette. Du tar på deg buksa og går hjulbeint og sår hjemover og håper ingen ser at du går litt rart. Du går hjem, dusjer deg og vasker deg som du aldri har vasket deg før, men du føler du aldri blir ren: ingen må få vite om dette, det er for flaut, det er skamfullt, de vil kalle deg homo! Kan du noen gang ligge med noen damer? Du føler deg skitten. tenk om han hadde hiv...

 

Anonymkode: dbb9f...60b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn og gutter som har blitt voldtatt føler at kroppen deres har sveket dem fordi at voldtektspersonen har manipulert kroppen deres til å få en høyst ufrivillig ereksjon før samleie (altså voldtekten). Dette ser mange menn og gutter på som et svik fra egen kropp. Hvordan kunne kroppen deres gjøre dettw mot dem når de ikke ville det? Mange føler de selv har skyld i at det skjedde fordi penis kan ha vært erigert. Dette lever mange med i taushet og skam, enda det ikke er deres skyld overhode.

Jenter har den "fordelen" at dette ikke skjer med dem på samme måte. De kan penetreres i en voldtekt og ingen (vettug person) vil tenke at dette er noe de selv var ansvarlige for. Mange menn er redd for at en rett og slett tvungen ereksjon skal sees på som et tegn på at det var frivillig. Og det smerter dem så klart. 

Mye tabuer her ang dette, og man kan ikke sammenligne smerte på denne måten. Voldtekt er voldtekt. Misbruk er misbruk. Smerte er smerte. Uansett om det skjedde 1gang eller 10000, og uansett hvem som gjorde det mot en. Og minst av alt om man er kvinne eller mann.

Voldtekt handler mye om makt, og å bli tråkket på lager store sår for alltid -uansett kjønn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Snøfall skrev:

Mange menn og gutter som har blitt voldtatt føler at kroppen deres har sveket dem fordi at voldtektspersonen har manipulert kroppen deres til å få en høyst ufrivillig ereksjon før samleie (altså voldtekten). Dette ser mange menn og gutter på som et svik fra egen kropp. Hvordan kunne kroppen deres gjøre dettw mot dem når de ikke ville det? Mange føler de selv har skyld i at det skjedde fordi penis kan ha vært erigert. Dette lever mange med i taushet og skam, enda det ikke er deres skyld overhode.

Jenter har den "fordelen" at dette ikke skjer med dem på samme måte. De kan penetreres i en voldtekt og ingen (vettug person) vil tenke at dette er noe de selv var ansvarlige for. Mange menn er redd for at en rett og slett tvungen ereksjon skal sees på som et tegn på at det var frivillig. Og det smerter dem så klart. 

Mye tabuer her ang dette, og man kan ikke sammenligne smerte på denne måten. Voldtekt er voldtekt. Misbruk er misbruk. Smerte er smerte. Uansett om det skjedde 1gang eller 10000, og uansett hvem som gjorde det mot en. Og minst av alt om man er kvinne eller mann.

Voldtekt handler mye om makt, og å bli tråkket på lager store sår for alltid -uansett kjønn. 

På tide at menn slutter å syte synes jeg. 

Anonymkode: 2d4a1...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

På tide at menn slutter å syte synes jeg. 

Anonymkode: 2d4a1...250

 

Saklig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfall skrev:

Mange menn og gutter som har blitt voldtatt føler at kroppen deres har sveket dem fordi at voldtektspersonen har manipulert kroppen deres til å få en høyst ufrivillig ereksjon før samleie (altså voldtekten). Dette ser mange menn og gutter på som et svik fra egen kropp. Hvordan kunne kroppen deres gjøre dettw mot dem når de ikke ville det? Mange føler de selv har skyld i at det skjedde fordi penis kan ha vært erigert. Dette lever mange med i taushet og skam, enda det ikke er deres skyld overhode.

Jenter har den "fordelen" at dette ikke skjer med dem på samme måte. De kan penetreres i en voldtekt og ingen (vettug person) vil tenke at dette er noe de selv var ansvarlige for. Mange menn er redd for at en rett og slett tvungen ereksjon skal sees på som et tegn på at det var frivillig. Og det smerter dem så klart. 

Mye tabuer her ang dette, og man kan ikke sammenligne smerte på denne måten. Voldtekt er voldtekt. Misbruk er misbruk. Smerte er smerte. Uansett om det skjedde 1gang eller 10000, og uansett hvem som gjorde det mot en. Og minst av alt om man er kvinne eller mann.

Voldtekt handler mye om makt, og å bli tråkket på lager store sår for alltid -uansett kjønn. 

Det skjer akkurat det samme med kvinner. De kan bli våte under voldtekt. Hode og kropp henger ikke alltid sammen. Ellers er jeg enig med det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...