Gå til innhold

Solgte hunden min - Ny eier svarer ikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du den samme som lagde en slik tråd for en 4 uker siden? Du har solgt hunden og de nye eierne var nok ikke forbredt på å få deg med på kjøpet. Hunden er deres ansvar nå, og du må jobbe med sorgen din på en annen måte enn å plage dem. Du kommer ikke lettere over tapet ved å mase på dem, du er nødt å huske på de gode stundene du hadde med hunden og gå videre. Jeg har selv mistet kjæledyr og vet det er trist, men man må altså gå videre med livet til slutt.

Anonymkode: 5fc27...25a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bare har kontaktet dem én gang, vil jeg nesten tro at de ikke har fått meldingen eller glemt av dem. Det er nesten utenkelig at noen solide, gode mennesker skulle ta over hunden din og så med vilje ikke svare på en hyggelig melding om hvordan det går med dem! Så enten har de glemt det/ikke fått den, ellers virker de ikke så gode, synes jeg.

Jeg har nettopp tatt over en katt, og det kunne virkelig ikke falle meg inn å overse en enkel og grei henvendelse fra tidligere matmor. Hun var forresten ganske lei seg og sa at hun ikke orket å holde kontakten med meg og pus, men ville gjerne ha en oppdatering når han slo seg til ro, og det har hun fått. Avtalte dere noe som helst om oppdateringer, bilder, noen slags kontakt? Jeg sier ikke dette for å være ekkel og etterpåklok, men i slike tilfeller bør man alltid avtale på forhånd om gamleeier skal få oppdateringer/bilder etc. eller ikke av nyeier.

Ellers må jeg si at jeg virkelig føler med deg i situasjonen din!

Anonymkode: 53e0c...3e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/22/2016 at 0.53, Aamu skrev:

Hendte meg og, solgte en kattunge en gang, hørte ikke noe mer :( Respektløst å ikke svare når man har lovt det. De bør forstå at det er viktig for den forrige eieren å høre hvordan det går.

FEIL!

 Hadde jeg overtatt dumpet hund direkte fra et (ikke dødssykt mennesket formoder jeg..), hadde jeg visst at hunden  IKKE betød allverden for vedkommende, vist hun/han aldri skulle hatt dyr i utgangspunktet,og jeg hadde BLOKKERT! Kanskje disse folkene tenker slik. De vil gi hunden et godt liv og gir blanke i Ts '"følelser "i ettertid.

Anonymkode: a7ae1...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎24‎.‎08‎.‎2016 at 18.44, AnonymBruker skrev:

FEIL!

 Hadde jeg overtatt dumpet hund direkte fra et (ikke dødssykt mennesket formoder jeg..), hadde jeg visst at hunden  IKKE betød allverden for vedkommende, vist hun/han aldri skulle hatt dyr i utgangspunktet,og jeg hadde BLOKKERT! Kanskje disse folkene tenker slik. De vil gi hunden et godt liv og gir blanke i Ts '"følelser "i ettertid.

Anonymkode: a7ae1...ad3

Ja, men ikke alle er like teite som deg, da. Normale mennesker hadde forstått at en GOD eier vil vite hvordan det går med dyret etterpå - det å være en god dyreeier betyr at du vet når dyret behøver et nytt hjem. Det er nok av mennesker som har dyret bare for å HA dyret.

Endret av lillesky
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FEIL!

 Hadde jeg overtatt dumpet hund direkte fra et (ikke dødssykt mennesket formoder jeg..), hadde jeg visst at hunden  IKKE betød allverden for vedkommende, vist hun/han aldri skulle hatt dyr i utgangspunktet,og jeg hadde BLOKKERT! Kanskje disse folkene tenker slik. De vil gi hunden et godt liv og gir blanke i Ts '"følelser "i ettertid.

Anonymkode: a7ae1...ad3

Skjerp deg. Heldigvis er fåtallet som deg. De fleste nye eiere oppdaterer gammel eier. Fader så kald du er 

Anonymkode: 69285...5cd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aamu skrev:

Ja, men ikke alle er like teite som deg, da. Normale mennesker hadde forstått at en GOD eier vil vite hvordan det går med dyret etterpå - det å være en god dyreeier betyr at du vet når dyret behøver et nytt hjem. Det er nok av mennesker som har dyret bare for å HA dyret.

Så du tar feil. Hvorfor er du anonym? Vet du at du egentlig tar feil ;) ?

Helt enig. Tidligere matmor til katten min var svært glad i ham, snakket om ham med all mulig entusiasme og kjærlighet, sendte med leker, fortalte om personligheten og livsstilen hans, og var dessuten svært selektiv på hvem hun ville adoptere ham bort til. AB er bare hatefull.

(Når det er sagt: Hjertet mitt blør for alle dyrene jeg bladde gjennom på Finn.no i jakten etter min fine pus, ingen tvil om det.)

Anonymkode: 53e0c...3e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du den samme som lagde en slik tråd for en 4 uker siden? Du har solgt hunden og de nye eierne var nok ikke forbredt på å få deg med på kjøpet. Hunden er deres ansvar nå, og du må jobbe med sorgen din på en annen måte enn å plage dem. Du kommer ikke lettere over tapet ved å mase på dem, du er nødt å huske på de gode stundene du hadde med hunden og gå videre. Jeg har selv mistet kjæledyr og vet det er trist, men man må altså gå videre med livet til slutt.

Anonymkode: 5fc27...25a

For ørtende gang jeg maser ikke! Har bare sendt én mld og det etter to uker og de sa det selv var greit at jeg spurte etter hunden en gang i blant! Det som sto på mld var om jeg lurte på hvordan de hadde det.

Når det er sagt er jeg drittlei folk som dømmer meg og valget jeg har tatt om å selge hunden. Dere har ingen anelse om hva som foregår i mitt liv. For alt dere vet kan jeg være døende og jeg vil ikke nevne det. Slutt å være så respektløse! (Er altså ikke døende men man vet jo aldri!)

Anonymkode: b908e...f05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FEIL!

 Hadde jeg overtatt dumpet hund direkte fra et (ikke dødssykt mennesket formoder jeg..), hadde jeg visst at hunden  IKKE betød allverden for vedkommende, vist hun/han aldri skulle hatt dyr i utgangspunktet,og jeg hadde BLOKKERT! Kanskje disse folkene tenker slik. De vil gi hunden et godt liv og gir blanke i Ts '"følelser "i ettertid.

Anonymkode: a7ae1...ad3

Men ellers har du det greit??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg. Heldigvis er fåtallet som deg. De fleste nye eiere oppdaterer gammel eier. Fader så kald du er 

Anonymkode: 69285...5cd

Skjerpings! Det er det 99.99%av de kyniske folka som DUMPER dyrene sine som er kalde så man kjenner isen i det ordene" eh...kan ikke ha hunden min mere....".

 Om fokuset ditt er på om nye eiere driter i kontakt med de som valgte å kvitte seg med dyret sitt , så du om det!   Jeg prater generelt......  Anbefaler titt på Finn, Dyrebeskyttelsen, etc. Sikkert varme gode folk alle sammen......  

At TS sutrer nå er for sent. Hun tok valget å gi opp hunden sin, nå får hun føle bitte litt på konsekvensene. Hvorfor i huleste skulle nye eiere ha interesse av kontakt, de har hunden som de fokuserer på.   Selv hadde jeg sendt EN  kort og kort melding med oppdatering,etter det -blokkert.  De er ikke forpliktet til å kjæle med TS dårlige samvittighet, de er forpliktet til å gi hunden et godt liv. 

Anonymkode: a7ae1...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For ørtende gang jeg maser ikke! Har bare sendt én mld og det etter to uker og de sa det selv var greit at jeg spurte etter hunden en gang i blant! Det som sto på mld var om jeg lurte på hvordan de hadde det.

 

Anonymkode: b908e...f05

Jeg tenker de sa det for å være høflige i øyeblikket. Veldig få mennesker har lyst å ha kontakt med den forrige eier med mindre man liker dem så godt at man blir venn med den.

Det å få melding fra dem er en falsk trygghet. For du tror ikke de hadde sagt fra om hunden hadde det dårlig? De hadde sagt det gikk bra uansett. Om de angrer på kjøpet vil de enten selge den tilbake til deg eller videre til noen andre. Men det er uansett ute av dine hender og du skader bare deg selv ved å fortsette å tenke på det

Anonymkode: 5fc27...25a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og hør. Det verste som kan skje er vel at de blir forbanna og legger på :-)

Anonymkode: 47eb0...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjerpings! Det er det 99.99%av de kyniske folka som DUMPER dyrene sine som er kalde så man kjenner isen i det ordene" eh...kan ikke ha hunden min mere....".

 Om fokuset ditt er på om nye eiere driter i kontakt med de som valgte å kvitte seg med dyret sitt , så du om det!   Jeg prater generelt......  Anbefaler titt på Finn, Dyrebeskyttelsen, etc. Sikkert varme gode folk alle sammen......  

At TS sutrer nå er for sent. Hun tok valget å gi opp hunden sin, nå får hun føle bitte litt på konsekvensene. Hvorfor i huleste skulle nye eiere ha interesse av kontakt, de har hunden som de fokuserer på.   Selv hadde jeg sendt EN  kort og kort melding med oppdatering,etter det -blokkert.  De er ikke forpliktet til å kjæle med TS dårlige samvittighet, de er forpliktet til å gi hunden et godt liv. 

Anonymkode: a7ae1...ad3

Hadde det vært bedre om ts hadde avlivd hunden? Hun forsøkte å gi hunden et bedre liv,mog hadde selvinnsikt nok til å skjønne at hun ikke kunne gi det. Det kan skje ting i folks liv som gjør at de ikke lenger kan ta vare på hunden sin. Du dømmer uten å vite noen ting om ts sin situasjon. Du snakker om medfølelse, men har ingen selv. 

Anonymkode: da9bb...eef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg er nysgjerrig på hvordan dette egentlig gikk? :P

Anonymkode: 3d39c...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅTTE omplassere min også. Og jeg var veldig tydelig på at jeg skulle ha tilbakemeldinger på hvordan det gikk med dem, ellers måtte jeg komme å hente den igjen hvis jeg fikk følelse av at det ikke gikk som det skulle.

De nye eierne forsto dette godt, var veldig flinke til å sende bilder og oppdateringer. Nå er jeg trygg på at den har det fint i ny familie, og de hører ikke så ofte fra meg lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Jeg MÅTTE omplassere min også. Og jeg var veldig tydelig på at jeg skulle ha tilbakemeldinger på hvordan det gikk med dem, ellers måtte jeg komme å hente den igjen hvis jeg fikk følelse av at det ikke gikk som det skulle.

De nye eierne forsto dette godt, var veldig flinke til å sende bilder og oppdateringer. Nå er jeg trygg på at den har det fint i ny familie, og de hører ikke så ofte fra meg lenger.

 Hvor lenge siden var dette?

 0g hvor lang tid tok det før hunden slo seg til ro, i nytt hjem?

Anonymkode: 3d39c...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Hvor lenge siden var dette?

 0g hvor lang tid tok det før hunden slo seg til ro, i nytt hjem?

Anonymkode: 3d39c...fee

Han reiste rett før jul, og jeg fikk bilder fra julaften hvor "pakket opp en hel haug med julegaver" :). De sendte bilder omtrent umiddelbart etter at han kom inn i deres hjem, hvor han hadde de faste soveplassene sine. Det var bilder av han på fjellturer osv. Og etter et halvt år kom de hit for å hilse på. Da var hunden helt fra seg når han kjente stedet, og ikke minst den gamle familien. Trodde kan skulle rive meg over ende, og hans ny eier ble helt fasinert av å se på. Han hadde aldri sett slik reaksjon overfor noen noen gang. Men når de skulle dra var han livredd for at ny eier skulle forlate han, og hoppet inn i bilen og ville ikke gå ut igjen. Så da fikk jeg en veldig god følelse i meg om at han kjenner de første menneskene i sitt liv, men er nå sterkere knyttet til sine nye

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings dere som dømmer TS for å ha omplassert hunden sin.
1) Hunder er det mest tilpassningsdyktige dyret vi har
2) Noen ganger er det BEDRE for hund og eier at hunden blir omplassert

Jeg synes det står stor respekt av TS å omplassere hunden sin dersom hun har gjort dette for hunden sitt beste. Noen ganger skjer ting i livet som man ikke rår over, og dermed kanskje ikke kan ta så godt vare på hunden som man ønsker og som hunden behøver. Hvis dette er tilfelle så er omplassering en særdeles uegoistisk handling faktisk! Til tross for stor hjertesorg velger man å gjøre det man tror er best for hunden.

Jeg har selv tatt i mot et to-sifret antall omplasseringshunder. Noen har kommet fra forferdelige hjem, og noen fra eiere som til tross for å være svært glad i hunden, valgte å omplassere for hunden sin skyld. Ikke alle er idioter som ikke bryr seg, så jeg synes man skal være forsiktig med å dømme om noe man overhode ikke har noe kunnskap eller innsikt i.

TS: jeg aner ingenting om bakgrunnen for dette, men normal høflighet er at de som har overtatt hunden forteller hvordan det går med den. Hvis det var avtalen, ville jeg ringt de og hørt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Portvinpiken skrev:

Skjerpings dere som dømmer TS for å ha omplassert hunden sin.
1) Hunder er det mest tilpassningsdyktige dyret vi har
2) Noen ganger er det BEDRE for hund og eier at hunden blir omplassert

Jeg synes det står stor respekt av TS å omplassere hunden sin dersom hun har gjort dette for hunden sitt beste. Noen ganger skjer ting i livet som man ikke rår over, og dermed kanskje ikke kan ta så godt vare på hunden som man ønsker og som hunden behøver. Hvis dette er tilfelle så er omplassering en særdeles uegoistisk handling faktisk! Til tross for stor hjertesorg velger man å gjøre det man tror er best for hunden.

Jeg har selv tatt i mot et to-sifret antall omplasseringshunder. Noen har kommet fra forferdelige hjem, og noen fra eiere som til tross for å være svært glad i hunden, valgte å omplassere for hunden sin skyld. Ikke alle er idioter som ikke bryr seg, så jeg synes man skal være forsiktig med å dømme om noe man overhode ikke har noe kunnskap eller innsikt i.

TS: jeg aner ingenting om bakgrunnen for dette, men normal høflighet er at de som har overtatt hunden forteller hvordan det går med den. Hvis det var avtalen, ville jeg ringt de og hørt.

Jeg prater om det  slående store flertallet av de som dumper  hundene sine og det er virkelig ikke top notch folk.

Ytterst få har reell grunn,ergo reagerer jeg sterkt på folk som anskaffer seg dyr men tenker på de som noe midlertidig.  De som mishandler dyr er noe annet og de skulle blitt sperret inne og aldri sett dagslys igjen.

Hunder og katter blir drept fordi de er i overtall, dumpet av tidligere eiere.

Beklager jeg har ikke snev av empati med de.   La oss anta Ts er minoriteten som har forståelig årsak: hun kan ALDRI få svar på om hunden blir behandlet bra, mishandlet etc.

Valget av denne usikkerheten tok hun idet hun ga slipp.   Nye eiere er forhåpentligvis dugelig folk men de har ingen forpliktelse iforhold til Ts til å oppdatere osv.  

Anonymkode: a7ae1...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...