Gå til innhold

Synes synd på kvinner som forfaller etter de får barn i ung alder


Gjest Klopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 8/21/2016 at 1.31, Klopp skrev:

Jeg gidder men jeg er ikke akkurat rik! Jeg har akkurat nok til å klare meg selv. Jeg har kastet bort pengene mine jeg på dritt. Ufør i tillegg gjør ikke at jeg har så høy inntekt. Men betale for en unge jeg ikke får se må jeg. Livet et et helvete. 

Ja og det har jeg sagt før. Jeg skrev i sinne. Så klart bruker jeg kondom når det gjelder fremmede. Når jeg var yngre var det ikke alltid jeg gadd.

Jeg prøver og hadde en fin leilighet en gang men ble kastet ut. Hadde ikke mer råd til å betale. 

Klopp, jeg har store problemer med angst og svimmelhet. Nå skal jeg studere. Jeg har et barn som jeg må forsørge, så jeg har ikke mulighet til velge en fremtid med lav inntekt. Du bor i norge, og du har muligheter. Hvorfor utdanner du deg ikke på nytt? prøv gjennom nav om du er ufør! Det er helt sikkert mange jobber du kan ta!

 for barnet ditt sin skyld siden du brenner sånn for rettferd.

Anonymkode: 94470...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å dra inn rynker og forfalling inn i at enkelte mødre nekter fedre å se sitt eget barn?? Har du gått tom for andre vinklinger? Disse trådene er for lengst gått over til å bli latterlige. 

Endret av Vevila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.8.2016 at 21.32, Klopp skrev:

På grunn av de ikke gidder å trene, og passe på seg selv, bare barn de tenker på. Så de blir gamle i ung alder. Ikke minst de som nekter barnefar å få ha ungen litt mer. Kun en sjelden gang eller aldri. De skal ha ungen for seg selv og glemmer at barn har fedre. De skal stresse seg ihjel alene. Så rynkene kommer frem. Har sett nok av de i 20 årene som har barn som ser ut som de er i 40 årene! De som ser gamle ut har alltid ett eller annet barn og er alenemor. Gjerne med vilje. Så tenk på dette før dere blir verpesyk og ønsker dere en liten baby. Finn dere et mannebein først, en som forholdet varer med og ikke bare få barn med. Barn er ikke alt her i verden. Synes synd på de som mener det. 

Tommel opp til dere som deler foreldrerett, og vet dere ikke klarer alt selv. Dere som holder dere aktiv etter fødsel og vet at selv om dere er mor så må dere ta vare på dere selv også. Tommel opp til dere som bruker prevensjon og passer på at mannen bruker det. Tommel opp til dere som lar barna ha en far også. Tommel opp til dere som ikke gjemmer bort barnet og nekter faren å ha noe med ungen å gjøre. Tommel opp til dere som ikke er bitre på menn og lar det går utover barnet ditt. TOmmel opp til dere som ikke mååå bli ung mor! (16-18 åringer). Tommel opp til dere som lar bf være mye med barnet sitt når det er spedbarn også. Tommel opp til dere kvinner som vet at dere ikke eier barna. Dere er gode :) 

Der har jeg kastet meg på "synes synd på" trenden også. Så klart måtte det bli de jeg er mest irritert og forbanna på. 

Der må du tenke litt. Jeg er en av dem, men så hadde og har jeg en sykdom som kalles epilepsi, og når du har små babyer så er du nødt til å tenke at ungen kommer i første rekke også hus og jobb. Det å trene ble for meg pyton fordi jeg da fikk anfall. Og jeg får anf bestandig når jeg blir sliten. Så, har ventet med dette, til tross for at jeg synes jeg så ut som et naut i og med at jeg da veide 75 kg. Jeg måtte bare vente til ungen ble større, ferdig med det. Så du må ikke ta alle under en kam, det har sine grunner av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.8.2016 at 21.32, Klopp skrev:

På grunn av de ikke gidder å trene, og passe på seg selv, bare barn de tenker på. Så de blir gamle i ung alder. Ikke minst de som nekter barnefar å få ha ungen litt mer. Kun en sjelden gang eller aldri. De skal ha ungen for seg selv og glemmer at barn har fedre. De skal stresse seg ihjel alene. Så rynkene kommer frem. Har sett nok av de i 20 årene som har barn som ser ut som de er i 40 årene! De som ser gamle ut har alltid ett eller annet barn og er alenemor. Gjerne med vilje. Så tenk på dette før dere blir verpesyk og ønsker dere en liten baby. Finn dere et mannebein først, en som forholdet varer med og ikke bare få barn med. Barn er ikke alt her i verden. Synes synd på de som mener det. 

Tommel opp til dere som deler foreldrerett, og vet dere ikke klarer alt selv. Dere som holder dere aktiv etter fødsel og vet at selv om dere er mor så må dere ta vare på dere selv også. Tommel opp til dere som bruker prevensjon og passer på at mannen bruker det. Tommel opp til dere som lar barna ha en far også. Tommel opp til dere som ikke gjemmer bort barnet og nekter faren å ha noe med ungen å gjøre. Tommel opp til dere som ikke er bitre på menn og lar det går utover barnet ditt. TOmmel opp til dere som ikke mååå bli ung mor! (16-18 åringer). Tommel opp til dere som lar bf være mye med barnet sitt når det er spedbarn også. Tommel opp til dere kvinner som vet at dere ikke eier barna. Dere er gode :) 

Der har jeg kastet meg på "synes synd på" trenden også. Så klart måtte det bli de jeg er mest irritert og forbanna på. 

Syns synd på deg som ikke kjemper mer for å få lov til å se barnet mer.
Er det noen spesiell grunn til at du ikke får se barnet? Har du gjort noe galt, slått mor/barn, drikker eller ruser du deg?
Hvis du vet at du er en god far, ikke ruser deg eller er voldelig, så syns jeg du skal kjempe!

Første bud er kommunikasjon. Snakk med mor til barnet, bli venner med henne. Så lenge du er så sint på henne, så kommer dere ingen vei. 

Så kan dere gå til familievernkontor, få til en samtale der hvor dere har en nøytral tredjepart som kan hjelpe dere.
Så kan dere bli enige.
Kanskje du kan slakke litt på kravene i starten slik at barnemor ser at det er ok.
Det kan jo være godt for henne å få fri en helg av og til og? Så får hun tid til å stelle seg litt hun og, være sosial osv?
Om hun er redd for å få mindre barnebidrag, så er vel regelen at den som har ungen mest skal få pengene, så om det er ok for deg at du betaler barnebidrag, bli enige om athun får ungen mest.
Jeg kjenner to par, de har ungen annenhver uke, men det er travelt for ungene å flytte hver uke.
Noen andre jeg kjenner har en ordning der ungen bor hos far annenhver helg. Da blir det som en liten "ferie". I ukedagene er jo far opptatt med jobb og ungene med skole, så de ser hverandre ikke så mye uansett, i helgene har alle fri, og da får man tid til litt kvalitetstid sammen. Mor får fri et par helger i mnd - og da kan hun f.eks. få i orden huset, gå ut med venner, reise på langweekend, whatever! hun samlet energi så hun får mer overskudd til å være en god mor når hun har ungene.

Og far får kvalitetstid med ungene, han har masse overskudd siden han kun har de annenhver helg, og tar med ungene på fotballkamp, spiller spill med de, går fjelltur osv.

 

Jeg tror mor blir mer samarbeidsvillig om du kutter ut sinnet ditt og bebreidelsene.

Vær litt vennlig innstilt. Du kan godt være rolig en stund. 
Så kan du ta en telefon. Om hun ikke tar den er det ok, men om hun tar den, så kan du jo si at du ville bare si hei og lurte på hvordan det stod til med henne og barna. Om det er noe de trenger. Du vil ikke trenge deg på, men du vil gjerne hjelpe.
OM de trenger penger, eller om du kan ta med barna ut og spise eller et eller annet. 

Om hun er redd for at du bare er ute etter å vinne henne tilbake, så kan du roe henne med at du har innsett at det er over - og du kommer ikke til å mase om å bli sammen igjen, men det er dine barn og, og det er greit at hun har de mest, men det er viktig for de å ha en pappa og, og at dere må prøve å få til en ordning.

Anonymkode: ad132...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke problemet til ts er at eksen har blitt så shabby og feit, det som har skjedd er nok at han er bitter og klandrer henne for at han ikke får se barna, og når han kjefter på henne og sier hun er feit og stygg, så vil hun i alle fall ikke samarbeide.
Merker det fort selv om man er sur på noen, da blir det "hun sure, feite heksa", eller "hun støgge, anorektiske skjelettet av ei merr"... ja, man kopler alt til noe negativt, til og med modellpene er gale, da blir de "hjernedøde bimbo"...


TS - slutt å tenke på det ytre. Er det alvorlig bekymret for at mor ikke ivaretar seg selv, eller er det bare fordi du er sur på henne at du tenker alt dette?

Fokuser heller på barnas beste.

Har barna det godt hos mor? 
Vil de få det godt hos far? Har barna godt av å være hos begge? Kan det være at en helg hos deg nå og da ville vært det beste?
50/50 er ok det, men det kan være stress for barna å liksom ha to hjem og flytte hver uke, jeg har hørt det funker mye bedre der far har barna noen helger i mnd. også bytter de på jul og andre høytider, f.eks. en jul har far barna og neste jul er det mor, det kan være at de får f.eks. være hos mor til kl 15 på julaften, så henter far barnet og er der et par dager, så får barnet feire nyttår hos mor og 17. mai hos mor, påske hos far osv... at man bytter litt på høytidene så det blir rettferdig. 

 

Anonymkode: ad132...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎21‎.‎08‎.‎2016 at 22.32, Klopp skrev:

Har de to foreldre så har de to foreldre. Noe annet hvis ene forelderen er voldelig eller nekter å ha barnet. Ellers så skal barn ha to foreldre. Så de aleneforeldrene som nekter barna det. De synes jeg ikke synd på. De håper jeg sliter seg ut og blir gamle og grå, så de får en lærepenge. Hvor mange nekter ikke barna å være hos faren for mødrene liker ikke faren deres. De tenker altså på seg selv. Hvor mange krangler er det ikke om samvær? Nettopp for begge vil ha barna de er glad i og for barna fortjener to foreldre. Så sånne som eksen min kan dra en viss plass å BLI DER! Hun har klart å gjøre sånn at mitt barn kommer til å vokse opp uten en far. 

Jeg beundrer de som virkelig tenker på barna og lar barna få ha to foreldre. De som tenker på barna før seg selv men likevel passe på å ikke la hele seg forfalle. 

Nå kjenner ikke jeg dere men vanligvis får de som tenker på barna før seg selv lov til å se egne barn. I Norge kan ikke en mor nekte en egnet far å se sitt eget barn, så du forteller oss nok ikke hele historien her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Synes synd på kvinner som forfaller etter de får barn i ung alder"

Unnskyld meg, Klopp, jeg er nok litt treg. Men kan du forklare meg hvorfor du mener at nettopp unge kvinner forfaller etter at de får barn? Er det spesielt for unge? Hva med noe eldre mødre, for eksempel 25 år når de får sitt første barn. Er de mindre utsatt for forfall? Selv fikk jeg barn i rask rekkefølge da jeg var henholdsvis 20, 21, 22, 24 (nesten 25) og 28 år. Ifølge deg skulle jeg være vrakgods, eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 11.08, AnonymBruker skrev:

Klopp, jeg har store problemer med angst og svimmelhet. Nå skal jeg studere. Jeg har et barn som jeg må forsørge, så jeg har ikke mulighet til velge en fremtid med lav inntekt. Du bor i norge, og du har muligheter. Hvorfor utdanner du deg ikke på nytt? prøv gjennom nav om du er ufør! Det er helt sikkert mange jobber du kan ta!

 for barnet ditt sin skyld siden du brenner sånn for rettferd.

Anonymkode: 94470...94f

Har tenkt på det å utdanne meg på nytt, men noe skole kommer jeg ikke til å klare mer. Jeg slutter bare, å jobbe sammen med andre eller under en sjef kommer jeg nok heller ikke til å takle. Blir så fort irritert og sint. Jeg må liksom være min egen sjef. Sjefe over andre kan jeg også takle. Men tanken har vert der. 

Den 23.8.2016 at 11.21, Vevila skrev:

Hvordan klarer du å dra inn rynker og forfalling inn i at enkelte mødre nekter fedre å se sitt eget barn?? Har du gått tom for andre vinklinger? Disse trådene er for lengst gått over til å bli latterlige. 

Skjønner du ikke det? De nekter barna en far, og må gjøre alt selv. I stedet for å ha litt fri fra barna og la de være hos faren. 

Den 23.8.2016 at 11.25, tussi680 skrev:

Der må du tenke litt. Jeg er en av dem, men så hadde og har jeg en sykdom som kalles epilepsi, og når du har små babyer så er du nødt til å tenke at ungen kommer i første rekke også hus og jobb. Det å trene ble for meg pyton fordi jeg da fikk anfall. Og jeg får anf bestandig når jeg blir sliten. Så, har ventet med dette, til tross for at jeg synes jeg så ut som et naut i og med at jeg da veide 75 kg. Jeg måtte bare vente til ungen ble større, ferdig med det. Så du må ikke ta alle under en kam, det har sine grunner av og til.

Jeg dømmer ikke de som har en grunn som sykdom. Ikke det jeg mener. Jeg dømmer de som ikke gidder og bruker barnet som en unnskyldning på at de ikke får tid til seg selv. Da må de gjøre sånn at de får tid! La faren ha barnet litt, har de ikke en far som vil så la andre hjelpe av og til. Men man skal alltid ha tid til seg selv også! Til trening, til å stelle seg selv. De har alle (ihvertfall friske folk) tid til. Men det finnes for mange late folk i Norge i dag. 

Den 26.8.2016 at 16.09, Arabella skrev:

"Synes synd på kvinner som forfaller etter de får barn i ung alder"

Unnskyld meg, Klopp, jeg er nok litt treg. Men kan du forklare meg hvorfor du mener at nettopp unge kvinner forfaller etter at de får barn? Er det spesielt for unge? Hva med noe eldre mødre, for eksempel 25 år når de får sitt første barn. Er de mindre utsatt for forfall? Selv fikk jeg barn i rask rekkefølge da jeg var henholdsvis 20, 21, 22, 24 (nesten 25) og 28 år. Ifølge deg skulle jeg være vrakgods, eller?

Mener først og fremst de under 20 år som ikke har vett nok til å passe på seg selv. Og de over som ikke gidder å ta vare på seg selv. Det er de jeg synes synd på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.8.2016 at 22.12, Shepherd skrev:

Det skjønte vi egentlig.

Er vel like greit..

Anonymkode: 13273...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du trenger foreldrene dine. Eller søsken. Ikke sunt for deg å sitte bitter dag ut og dag inn.

Anonymkode: 9715a...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten bør du seriøst slutte å henge med unge mødre, og/eller bør du vaske øynene dine. Jeg er ikke ung mor selv, men ung er jeg. Og kvinne. Har aldri sett en ung mor som ser gammel ut jeg, ikke eldre enn resten på sin alder. Vet ikke hvor du finner disse kvinnene, det kunne vært interessant å høre? Snodig kar du.

Anonymkode: 13b68...777

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømte ikke om å bli alene mor. Jeg ville dele . De har bare noen far. Men måtte trekke unger unna pga han ikke taklet ansvar. Ikke det å få dem på skole følge de opp eller å dusje . Han kan se de når det passer og de vil. Men det er skjelden. Så husk unger er ikke bare kos og noen som elsker deg.  Men utrolig mye ansvar  ,  man kan ikke være ego. Og de kommer alltid alltid først.

Anonymkode: bb834...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...