Gå til innhold

Kvinner: Hva synes dere om komplimenter fra tilfeldig forbipasserende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Latino-oraklet skrev:

Jeg syns ikke det er feil, hvis du ser at noen har lagt en insatts for å se bra ut.da gir jeg oppmuntrende kommentar. som "fin du var idag" det bruker jeg å gjøre av å til, er det så ille da?

Slike komplimenter som du beskiver er ikke ille nei :) 

Anonymkode: 51ccf...33f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, The damned skrev:

Nei,det er det ikke. Tror ikke det er slike ting folk reagerer på. Det er folk blir ufine,ekle og vulgære at det ikke akkurat blir satt pris på :)

skjønner godt at det blir slitsomt og ekkelt,hvis du ser på den video ovenfor.men det der er ghetto folk,med litt anna holdnig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kisskissbangbang skrev:

Nei, sånne komplimenter er ikke bra! Ikke kommenter kroppen til ukjente mennesker. 

Komplimenter for utstråling, antrekk, sko, hår og slike ting er hyggelig, så lenge det er ektefølt og ikke sagt med sex i blikket :ler:

Dette! Å si oi så pen du var eller noe er hyggelig, men midt på gaten vil gjerne slippe å få vite at en fremmed tenker seksuelle tanker om meg. Hold deg derfor unna å bruke ord som sexy, eller kommentere kroppsdeler om pupper, rumpe og hofter. I tillegg bør du ikke rope det ut, det blir fort ekkelt. Gå heller pent bort og si "unnskyld men...".

Anonymkode: 35e3f...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike komplimenter som du beskiver er ikke ille nei :) 

Anonymkode: 51ccf...33f

det er bra at dere skjønner :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg så eksemplene tenkte jeg  at er koselig, men komplimenter som objektiviserer en person er veldig ubehagelig og kan oppfattes som en slags hersketeknikk.

Alt handler om presentasjon. Kanskje det er hyklersk av meg, men vennlige komplimenter ville nok gjort meg glad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på seksuelle og vulgære kommentarer og de som bare er hyggelige. Kommentarer av typen @Latino-oraklet kommer med er det bare å pøse på med. :)

Anonymkode: b70d8...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på seksuelle og vulgære kommentarer og de som bare er hyggelige. Kommentarer av typen @Latino-oraklet kommer med er det bare å pøse på med. :)

Anonymkode: b70d8...927

hahah :opplyser::)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Latino-oraklet skrev:

Jeg syns ikke det er feil, hvis du ser at noen har lagt en insatts for å se bra ut.da gir jeg oppmuntrende kommentar. som "fin du var idag" det bruker jeg å gjøre av å til, er det så ille da?

Fra fremmed fyr på gata, neitakk. Det er like ille som de i HI. Fra noen man kjenner er det greiere. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier neitakk, uansett hva komplimentene går på. Min kropp vil jeg ha i fred. Folk som kommenterer eller roper sånne kommentarer når jeg går forbi, virker uhøflige og sosialt uintelligente på meg. 

Anonymkode: 69a69...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på situasjonen og måten det sies på. Hadde noen kommet opp til meg og sagt jeg har en sexy kropp så ville jeg følt det var veldig kleint og upassende. Men om det er usikkerheten min som prater, eller om det bare generelt er upassende å si til fremmede vet jeg egentlig ikke?

Men, jeg har hatt en opplevelse (og kun en, da jeg ikke er noen typisk bombshell, akkurat.. :) ) hvor en munter, ung og relativt pen fyr skippet og nynnet på en sang der hvor han gikk ca 6-7 meter foran meg. Jeg var på vei hjem fra en lang dag på jobb. Han snurret rundt tilfeldig en gang, så meg, smilte og begynte å sakte gå baklengs mens han ventet på at jeg kom nærmere. Da jeg var innenfor rekkevidde, så smilte han igjen og sa "Du var skikkelig pen!" Jeg ble så overrasket, særlig siden jeg gikk i en relativt baggy svart hoodie og så lite feminin ut, men jeg smilte tilbake og stotret frem et "Takk!" før han snudde seg rundt igjen og skippet videre mens han nynnet. Et par ganger til snudde han seg rundt, ga meg et smil til, før han forsvant i en annen retning enn meg.

Dette skjedde vel rundt 4 år siden, men enda den dag i dag så gjør det meg utrolig glad å tenke på det. Det var ingenting creepy med det, bare en usedvanlig glad fyr som ikke hadde noe imot å gi noen et hyggelig kompliment. Jeg skulle ønske jeg visste hvem han var, for jeg ønsker så gjerne å gi ham et skikkelig takk for det han gjorde. 

Så med det i tankene, så syns jeg absolutt verden burde hatt lettere for å gi hverandre "uforpliktede" komplimenter. Kanskje ikke seksuelle... Men ser du f.eks ei jente med pent hår så syns jeg ingenting i veien med at man stopper opp og sier "Hei, jeg digger håret ditt, det var skikkelig pent! Ha en fin dag!" med et vennlig smil. Man vet aldri hvor mye en så enkel setning kan glede. 

Anonymkode: cf9f9...1e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer og smil er hyggelig så lenge det ikke er seksuelt ladet, det får jeg seriøst vondt i magen av. 

Anonymkode: 77085...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på situasjonen og måten det sies på. Hadde noen kommet opp til meg og sagt jeg har en sexy kropp så ville jeg følt det var veldig kleint og upassende. Men om det er usikkerheten min som prater, eller om det bare generelt er upassende å si til fremmede vet jeg egentlig ikke?

Men, jeg har hatt en opplevelse (og kun en, da jeg ikke er noen typisk bombshell, akkurat.. :) ) hvor en munter, ung og relativt pen fyr skippet og nynnet på en sang der hvor han gikk ca 6-7 meter foran meg. Jeg var på vei hjem fra en lang dag på jobb. Han snurret rundt tilfeldig en gang, så meg, smilte og begynte å sakte gå baklengs mens han ventet på at jeg kom nærmere. Da jeg var innenfor rekkevidde, så smilte han igjen og sa "Du var skikkelig pen!" Jeg ble så overrasket, særlig siden jeg gikk i en relativt baggy svart hoodie og så lite feminin ut, men jeg smilte tilbake og stotret frem et "Takk!" før han snudde seg rundt igjen og skippet videre mens han nynnet. Et par ganger til snudde han seg rundt, ga meg et smil til, før han forsvant i en annen retning enn meg.

Dette skjedde vel rundt 4 år siden, men enda den dag i dag så gjør det meg utrolig glad å tenke på det. Det var ingenting creepy med det, bare en usedvanlig glad fyr som ikke hadde noe imot å gi noen et hyggelig kompliment. Jeg skulle ønske jeg visste hvem han var, for jeg ønsker så gjerne å gi ham et skikkelig takk for det han gjorde. 

Så med det i tankene, så syns jeg absolutt verden burde hatt lettere for å gi hverandre "uforpliktede" komplimenter. Kanskje ikke seksuelle... Men ser du f.eks ei jente med pent hår så syns jeg ingenting i veien med at man stopper opp og sier "Hei, jeg digger håret ditt, det var skikkelig pent! Ha en fin dag!" med et vennlig smil. Man vet aldri hvor mye en så enkel setning kan glede. 

Anonymkode: cf9f9...1e8

Skjønner at noen kan si upassende ting,å kansje virke litt agrresiv eller frempå,men jeg gir gode ord av den bra sorten,ikke noe sånt ekkle greier. jeg syns at damer skal ta det til seg som en bra ting og ikke negativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg liker komplimenter. Men det gir ingen fordeler til deg, om det var det du håpet :P Jeg tenker bare at du er en taper uten klasse som roper det til forbipasserende.

I Norge er jeg bare vant til at det er rusfolken og fyllikene som sitter på benken i gågata roper det til meg (og når jeg er rundt fulle folk), ellers opplever jeg bare plystring, tuting og roping på gata utenfor Skandinavia :)

Så for å oppsummere; ja, jeg liker det, men det setter deg i et dårlig lys. Men følger du etter meg eller forventer at jeg gir deg noe oppmerksomhet, blir jeg VELDIG irritert. Har opplevd flere ganger at han blir sur, furt og skal krangle med argumentet at jeg er en uhøflig person som ikke stopper, takker, smiler og fører en samtale. Som nevnt, så blir jeg IKKE sjarmert av sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tibbie skrev:

Ja, jeg liker komplimenter. Men det gir ingen fordeler til deg, om det var det du håpet :P Jeg tenker bare at du er en taper uten klasse som roper det til forbipasserende.

I Norge er jeg bare vant til at det er rusfolken og fyllikene som sitter på benken i gågata roper det til meg (og når jeg er rundt fulle folk), ellers opplever jeg bare plystring, tuting og roping på gata utenfor Skandinavia :)

Så for å oppsummere; ja, jeg liker det, men det setter deg i et dårlig lys. Men følger du etter meg eller forventer at jeg gir deg noe oppmerksomhet, blir jeg VELDIG irritert. Har opplevd flere ganger at han blir sur, furt og skal krangle med argumentet at jeg er en uhøflig person som ikke stopper, takker, smiler og fører en samtale. Som nevnt, så blir jeg IKKE sjarmert av sånt.

nei,det er ikke det som er menigen heller. du kan si at jeg velger å være ærlig i det jeg passerer deg. om det er noe kult eller fint ved noen,så sier jeg det,for det er det jeg mener(ikke aggresivt selvsagt :P ) gjør det ogå for å vær hyggelig :)
skjønner at du blir skremt hvis noen ukjente roper ut om hvor fin rompe du har over gata,men det er ikke tilfelle hos meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Latino-oraklet skrev:

Skjønner at noen kan si upassende ting,å kansje virke litt agrresiv eller frempå,men jeg gir gode ord av den bra sorten,ikke noe sånt ekkle greier. jeg syns at damer skal ta det til seg som en bra ting og ikke negativt.

Hvordan gir du "gode ord av den bra sorten" om utseende til fremmed person? 
Det er ekkelt når fremmede tror de vet hvordan JEG skal ta ting som blir sagt til meg.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Latino-oraklet skrev:

nei,det er ikke det som er menigen heller. du kan si at jeg velger å være ærlig i det jeg passerer deg. om det er noe kult eller fint ved noen,så sier jeg det,for det er det jeg mener(ikke aggresivt selvsagt :P ) gjør det ogå for å vær hyggelig :)
skjønner at du blir skremt hvis noen ukjente roper ut om hvor fin rompe du har over gata,men det er ikke tilfelle hos meg :P

Nei, jeg blir absolutt ikke skremt. Jeg tar til meg komplimentet og jeg tenker bare at mannen har litt lav sosial intelligens. Så går jeg tilbake til det jeg tenkte på før han avbrøt meg.

(Kanskje jeg blir litt nervøs om det er en voksen mann sent på kvelden i mørketida mens det er få andre ute. Er som alle redd for voldtekt og overgrep. Men har aldri opplevd at folk har ropt dette til meg uten at det er midt på dagen i ei folksom gate eller på et utested)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, August 21, 2016 at 19.54, AnonymBruker skrev:

Feks:

Rumpa di er fin!

Så sexy du er!

Du har en fantastisk figur!

 

Anonymkode: 0febd...08e

Litt mer avansert og behagelig bør man ha lov til å forvente at voksne menn er...

Eller...?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen menn som bare plystrer lengre? Det er vel OK i min verden. Mye av det andre dere nevner høres nesten litt urealistisk ut.

Anonymkode: 791df...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...