Gå til innhold

Hvordan hindre overvåkning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del om dette i det siste og innser at jeg ikke er komfortabel med at absolutt alt jeg gjør blir registrert. Men jeg er ingen dataekspert, så kan noen komme med noen enkle tips til hva man kan gjøre for å begrense hva som registreres? Eller finnes det noen "for dummies"-guider om dette? :)

Anonymkode: d6c80...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo litt an på hva du er redd for skal registreres. 

Vi legger jo igjen ulike elektroniske spor, litt bevissthet om hva og hvor hjelper jo mye. 

Hvis jeg skal gjøre noe som ikke tåler dagens lys  er jeg nøye på slikt. 

På PCen vil jeg bruke en annen browser enn vanlig. Gjerne VPN, så er det vanskelig å spore trafikken tilbake til PCen min. 

Men det kommer veldig an på hva og for hvem man vil holde  noe skjult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest en del om dette i det siste og innser at jeg ikke er komfortabel med at absolutt alt jeg gjør blir registrert. Men jeg er ingen dataekspert, så kan noen komme med noen enkle tips til hva man kan gjøre for å begrense hva som registreres? Eller finnes det noen "for dummies"-guider om dette? :)

Anonymkode: d6c80...101

Hvor godt kjent er du egentlig med TOR og forskjellige måter å anonymisere seg på?

http://www.wired.com/2013/06/why-i-have-nothing-to-hide-is-the-wrong-way-to-think-about-surveillance/

Anonymkode: 6c89e...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...