Gå til innhold

Baderomsinnredning fra Ikea?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Renoverer bad, og skal velge meg ut baderomsinnredning. Ønsker å bruke så lite penger som mulig, men at det samtidig skal bli så bra som mulig. Er baderomsløsningene fra Ikea av god kvalitet, eller bør jeg gå til vvs-forhandler og kjøpe der?

Anonymkode: ba87d...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes IKEA generelt sett har god kvalitet på ting. Kjøpte meg en såpedispenser til 9 kr, den er så god som bare det! Ekte glass og greier.

Anonymkode: a8b26...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes IKEA generelt sett har god kvalitet på ting. Kjøpte meg en såpedispenser til 9 kr, den er så god som bare det! Ekte glass og greier.

Anonymkode: a8b26...aaa

Men har du erfaring med baderomsinnredning? Det er en viss forskjell på servantskap og kvaliteten etter fuktbelastning etter noen år, og en såpedispenser.

Anonymkode: ba87d...430

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du erfaring med baderomsinnredning? Det er en viss forskjell på servantskap og kvaliteten etter fuktbelastning etter noen år, og en såpedispenser.

Anonymkode: ba87d...430

Nei. Men jeg har IKEA-møbler på badet som har tålt fukt. Og dette badet er fuktig med stor F.  Jeg har innredning på et av badene fra Bauhaus, som jeg vil påstå har en ganske mye dårligere standard enn IKEA. Har holdt i 3,5 år nå i hvertfall..

Men kanskje du får noen bedre svar ;) Jeg har kjøkken fra IKEA om det hjelper, fuktig der og (kjellerkjøkken), og det har holdt i.. skal vi se.. 30 år. 

Anonymkode: a8b26...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men jeg har IKEA-møbler på badet som har tålt fukt. Og dette badet er fuktig med stor F.  Jeg har innredning på et av badene fra Bauhaus, som jeg vil påstå har en ganske mye dårligere standard enn IKEA. Har holdt i 3,5 år nå i hvertfall..

Men kanskje du får noen bedre svar ;) Jeg har kjøkken fra IKEA om det hjelper, fuktig der og (kjellerkjøkken), og det har holdt i.. skal vi se.. 30 år. 

Anonymkode: a8b26...aaa

Kjøkken fra ikea har jeg veldig god erfaring med selv, vært fornøyd :) Men mer usikker på servantskap/servant, særlig mtp at de ikke bruker porselen (er vel også derfor det er så billig)

Anonymkode: ba87d...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøkken fra ikea har jeg veldig god erfaring med selv, vært fornøyd :) Men mer usikker på servantskap/servant, særlig mtp at de ikke bruker porselen (er vel også derfor det er så billig)

Anonymkode: ba87d...430

Har dere et veldig fuktig bad, da? Det går an å installere avtrekksvifte. Eller passe på å lufte godt, da minimerer du sjansen for fuktskader. 

Anonymkode: a8b26...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere et veldig fuktig bad, da? Det går an å installere avtrekksvifte. Eller passe på å lufte godt, da minimerer du sjansen for fuktskader. 

Anonymkode: a8b26...aaa

Nei jeg har ikke fuktig bad, men et bad blir alltid utsatt for fukt uansett. Jeg lurer bare på hva slags erfaringer folk som har/har hatt baderomsinnredning fra IKEA er, på godt og vondt.

Anonymkode: ba87d...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det og er veldig fornøyd😀😊.

Hadde kjempedyr fra hva sier og merker ingen forskjell i kvalitet.

Men vi har armatur, sluk og ventiler fra rørleggeren.

Du kan kjøpe porselen og noe annet materiale. Vi valgte ikke porselen fordi vi ønsket en spesiell str. Veldig fornøyd med den. Bedre enn andre "ikke porselen" vi så på.

Men då en rørlegger til å montere og kjøpkompenentene fra han/hun. 

Anonymkode: a52a1...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi pusset opp bade for et par år tilbake (i regi av borettslaget), brukte vi litt tid i butikker for baderomsinnredning fordi det tilbudet som kom via borettslaget ble for dyrt.

Vi endte med å kjøpe det meste fra Kvik, de var faktisk gode på pris og hadde litt mer spennende design enn IKEA. Vasken kjøpte vi et annet sted igjen (husker ikke helt hvor)

Vi har vært veldig fornøyde med kvaliteten, så bare et tips hvis å tenke på andre leverandører også kan være aktuelt. Tidligere trodde i hvertfall vi at Kvik bare drev med kjøkken

Anonymkode: 6933c...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKEA baderomsinnredning og servant, er bare kranen som er kjøpt fra VVS lokalt, fordi rørlegger ikke monterte kraner fra IKEA. Er bare tre år siden jeg tok den i bruk, og den er like fin enda. (Men så bor jeg alene da, så litt begrenset hvor mye slitasje jeg klarer å lage på tre år.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet vårt har innredning fra Ikea og jeg ville ikke valgt det igjen. Dørene begynner å sprekke opp og se slitte ut etter 6-7 års bruk. Vi er to voksne. Vi har benkeplate derfra også, og den er like fin som da den var ny. Dørene holdt seg vel pene 4-5 år. 

Anonymkode: 2ba06...7e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. august 2016 at 14.27, AnonymBruker skrev:

Renoverer bad, og skal velge meg ut baderomsinnredning. Ønsker å bruke så lite penger som mulig, men at det samtidig skal bli så bra som mulig. Er baderomsløsningene fra Ikea av god kvalitet, eller bør jeg gå til vvs-forhandler og kjøpe der?

Anonymkode: ba87d...430

STAY AWAY, sier bare jeg. Bad og kjøkken fra Ikea kan ikke sammenlignes. Kjøkken er helt topp, mens baderomsinnredning er sorgen.

Jeg bor i et 2 mnd gammelt hus, og der skulle jeg være økonomisk og sette inn baderomsinnredning fra Ikea. Det er det dummeste jeg har gjort noen gang. Jeg valgte God morgon med 4 skuffer (120 cm) + en porselenvask. Ikke bare ser det ut som det er tatt rett ut fra 80-tallet, men skuffene er så skjeve at det ser helt grusomt ut. Det skrangler og jeg irriterer meg grønn.

Enden på visa er at jeg har bestilt ny innredning fra Foss Bad....kommer forhåpentligvis om ett par uker.

Anonymkode: ef764...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har baderomsinnredning fra IKEA på 2 bad, er drøye 6 år siden vi installerte og de ser fortsatt like fine ut.

Har 2 små barn i hus så de har blitt behandlet deretter og vi er veldig fornøyd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21. august 2016 at 14.27, AnonymBruker skrev:

Renoverer bad, og skal velge meg ut baderomsinnredning. Ønsker å bruke så lite penger som mulig, men at det samtidig skal bli så bra som mulig. Er baderomsløsningene fra Ikea av god kvalitet, eller bør jeg gå til vvs-forhandler og kjøpe der?

Anonymkode: ba87d...430

Gå til en Bademiljøbutikk! Var selv og titta nå i sommer på kabinett og innrdening. De har til priset som konkurer med Ikea og Megaflis. Jeg kommer nok til å bruke de når badet skal renoveres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har baderomsinnredning fra IKEA på mitt bad (ble installert av forrige eier i 2011).  Ser fortsatt veldig pent ut og kvaliteten er kjempegod.  Har bare dører, ingen skuffer.  Dørene åpner seg når man trykker de litt inn, dette fungerer også kjempefint.  Hadde aldri gjettet at det var IKEA bare ved å se på innredningen.  Jeg er usikker på om selve servanten er IKEA, så den tør jeg ikke si noe om.  Blandebatteri er ikke IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har baderomsinnredning fra God morgen serien. 5år gammelt og veldig fornøyd

Anonymkode: 5423a...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

STAY AWAY, sier bare jeg. Bad og kjøkken fra Ikea kan ikke sammenlignes. Kjøkken er helt topp, mens baderomsinnredning er sorgen.

Jeg bor i et 2 mnd gammelt hus, og der skulle jeg være økonomisk og sette inn baderomsinnredning fra Ikea. Det er det dummeste jeg har gjort noen gang. Jeg valgte God morgon med 4 skuffer (120 cm) + en porselenvask. Ikke bare ser det ut som det er tatt rett ut fra 80-tallet, men skuffene er så skjeve at det ser helt grusomt ut. Det skrangler og jeg irriterer meg grønn.

Enden på visa er at jeg har bestilt ny innredning fra Foss Bad....kommer forhåpentligvis om ett par uker.

Anonymkode: ef764...089

Har du da montert den korrekt? Høres mer ut som en brukerfeil enn at selve innredningen er dårlig. 

Har også den som er 120 cm lang og med 4 skuffer, opplever den som veldig stødig og god! Jeg har forsåvidt montert på bein, fordi jeg har hel servant over hele benken, så blir for tungt å bare la den henge rett på veggen. 

Anonymkode: 1ccc8...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du da montert den korrekt? Høres mer ut som en brukerfeil enn at selve innredningen er dårlig. 

Har også den som er 120 cm lang og med 4 skuffer, opplever den som veldig stødig og god! Jeg har forsåvidt montert på bein, fordi jeg har hel servant over hele benken, så blir for tungt å bare la den henge rett på veggen. 

Anonymkode: 1ccc8...0a5

Den er montert av fagfolk, så ja, den er riktig montert! Brukerfeil av selve innredningen? Hva kan gjøres feil? Dra ut og inn en skuff?? 

Jeg har ikke bein, da den er hengt i spikerslag. Jeg har porselensvask på min. Forøvrig, så er det skuffene som skranter, ikke selve skroget. Men, hele innredningen er dårlig kvalitet. Trenger ikke være einstein for å se det. 

Men, vi har alle forskjellige oppfatninger. Etter min standard, holder ikke IKEA baderomsinnredning mål! 

Anonymkode: ef764...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp å kjøp, du får hva du betaler for, rørleggerbutikkene har overprisede varer som har omtrent samme kvalitet, bl.batteri, hadde jeg derimot ikke handlet hos ikea, men hos rørleggeren evt et sted du fikk et anerkjent merke

Anonymkode: 25cc0...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. august 2016 at 14.27, AnonymBruker skrev:

Renoverer bad, og skal velge meg ut baderomsinnredning. Ønsker å bruke så lite penger som mulig, men at det samtidig skal bli så bra som mulig. Er baderomsløsningene fra Ikea av god kvalitet, eller bør jeg gå til vvs-forhandler og kjøpe der?

Anonymkode: ba87d...430

Vi har hatt baderomsinnredning fra ikea i snart 10 år nå. Og den er like fin! Ikea har god kvalitet og mange fine innredninger til bad!😉 Så ikea er ikke et dumt valg👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...