Gå til innhold

Konfirmasjonsgave niese/nevø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Marillia

Kr 1500,- er avtalt at vi gir/får til våre konfirmanter i familiene våres. Greit for oss at begge sider var enig i beløp. Vi har ikke gjort forskjell på om nevø/niese er fadderbarn eller ei. 

Har passert 40 år og har god økonomi.

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.8.2016 at 20.51, AnonymBruker skrev:

TS her. Vi er studenter begge to, har 10 (og sikkert flere som kommer etter hvert) nieser og nevøer. Er usikker på hvor mye som er "ok" å gi, tenker kanskje rundt 500,-? Da jeg ble konfirmert for 10+ år siden fikk jeg nok rundt 500-1000 av tanter/onkler (som da var godt etablerte med hus og voksne egne barn)

Anonymkode: 972a2...c00

500 kr i dag, og 500 kr for ti år siden er to forskjellige summer.

Jeg fikk 700 kr av min ene tante og onkel, og 400 kr til sammen av to av deres to barn, altså mine voksne kusiner. Min ene søster, som ble konfirmert året etter meg, fikk til sammenligning 800 kr og 500 kr. Dette var på slutten av 90-tallet. Min andre søster konfirmert seks år etter meg fikk 1000 kr av tante og onkel, 500 kr av deres yngste datter (vår yngste voksne kusine) og hennes familie, og så et armbånd av vår eldste kusine og hennes familie. Disse to kusinene våre var omtrent i konfirmasjons-alderen da jeg ble født. 

Av min andre tante med familie fikk jeg 1000 kr, og min tredje tante (ugift), - ga meg et smykke-sett. Disse to sistnevnte har jeg alltid hatt et mye tettere forhold til enn de jeg nevner i forrige avsnitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Millimani skrev:

500 kr i dag, og 500 kr for ti år siden er to forskjellige summer.

 

Nettopp derfor jeg også nevnte at de var godt voksne og gift, med voksne (utflyttede) barn, hus, jobber og alt som hører med til det. Fordi 500kr da var mye mer verdt for 10 år siden enn det er i dag. Dermed er det kanskje greit at vi, et samboende par, studenter, i leid leilighet, gir det, fordi økonomien vår ikke kan sammenlignes med dems. 

TS.

Anonymkode: 972a2...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min fikk pengetre med 5000 i brettede sommerfugler og hjerter, pluss at hun fikk armbånd som var gravert. Vi hadde spart litt og litt over lengre periode. Blir verre når de to neste skal konfirmeres med 1 år mellomrom, men heldigvis er det 8 og 9 år til enda :P

Anonymkode: 9a56a...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, August 22, 2016 at 6.31, AnonymBruker skrev:

4 nieser/nevøer, hvorav to på "min" side og to på mannens side. På min side er vi mer rause enn på hans, derfor har vi gitt ulikt til de fire. 

Min brors barn har fått 3000 kr hver, men mannens brors barn har fått 1500 hver. 

Vi har 1,2 mill i inntekt og tre egne barn (ikke konfirmerte ennå). 

Anonymkode: e8a80...036

Hvorfor er dere mer rause på din side i denne sammenheng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Hvorfor er dere mer rause på din side i denne sammenheng? 

Det lurer jeg også på. Vi gir akkurat samme sum til alle nevøer og nieser, selv om vi har betydelig mer kontakt med noen av dem enn med andre og selv om noen av dem er stenevøer/-nieser, altså barn fra den inngiftes tidligere ekteskap. Alle behandles likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.8.2016 at 13.18, AnonymBruker skrev:

I Hvilken prisklasse gir dere Konfirmasjonsgave til nieser og nevøer,og hva slags livssituasjon/økonomi har dere?

 

Vet ikke hvilket tema denne passer under så skrev her.

Anonymkode: 972a2...c00

Gir 2000 til hver av konfirmantene.

Vi har selv en datter og jobber begge i offentlig sektor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arkana skrev:

Det lurer jeg også på. Vi gir akkurat samme sum til alle nevøer og nieser, selv om vi har betydelig mer kontakt med noen av dem enn med andre og selv om noen av dem er stenevøer/-nieser, altså barn fra den inngiftes tidligere ekteskap. Alle behandles likt.

Samme gjør jeg, ingen forskjell på nieser og nevøer! :) Da får vi vente i spenning på et evt svar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...