Gå til innhold

Konfirmasjonsgave niese/nevø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Hvilken prisklasse gir dere Konfirmasjonsgave til nieser og nevøer,og hva slags livssituasjon/økonomi har dere?

 

Vet ikke hvilket tema denne passer under så skrev her.

Anonymkode: 972a2...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja- vi har kun 2 av disse og får aldri fler- så det blir nok 1500kr hver. Vi tjener over 1,5 mil i året. 

Anonymkode: 46691...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 13 og de får 1000 kr også har jeg bakt med kake

Er 4 som er konfirmert

Anonymkode: 36826...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir de 2500kr og lager kake. (Inntekt ca 1.3)

Anonymkode: d7da1...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar dere med som del av gaven at dere baker en kake? 😄

Anonymkode: 732f5...f8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Vi er studenter begge to, har 10 (og sikkert flere som kommer etter hvert) nieser og nevøer. Er usikker på hvor mye som er "ok" å gi, tenker kanskje rundt 500,-? Da jeg ble konfirmert for 10+ år siden fikk jeg nok rundt 500-1000 av tanter/onkler (som da var godt etablerte med hus og voksne egne barn)

Anonymkode: 972a2...c00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre nieser og nevøer er ganske små foreløpig. Men vår konfirmant fikk 700-1000 kr pr husstand av tantene/onklene. Gjennomsnittlig økonomi. Voksne folk med jobb. Konfirmanten var storfornøyd og hadde vært fornøyd med mindre! 500,- er et helt supert beløp for studenter! Jeg var veldig opptatt av at når folk spurte hvor mye jeg synes de skulle gi, så sa jeg at det kunne de velge selv, men det måtte ikke være mer enn de hadde råd til, og at de ikke måtte være redd for at andre skulle synes det var for lite.

Anonymkode: 7fa42...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår nevø skal få 1000 😊 Han konfirmeres nå 😊 Jeg har full jobb, mannen jobber 80% og går på skole - helt vanlig inntekt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 til nevøer og nieser 5000 til fadderbarn

Nå har vi over snittet inntekt men gjorde det slik når vi var langt mindre bemidlet og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Hvis en av de tre niesene/nevøene hadde vært konfirmant nå, ville vi lagt oss på ca 1500 kroner. Fadderbarn har fått gaver verdt tilsvarende beløp. Vi er i førtiårene, har en ganske solid økonomi, og har ingen barn selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min fikk 500kr + billetter til Justin Biber konserten nå i september. Jeg spleisa på billettene med pappa, men de var liksom bare fra meg. Jeg er 18 og jobber på kiwi i helgene og går på VGs.

Anonymkode: c5ef2...86d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 nieser/nevøer, hvorav to på "min" side og to på mannens side. På min side er vi mer rause enn på hans, derfor har vi gitt ulikt til de fire. 

Min brors barn har fått 3000 kr hver, men mannens brors barn har fått 1500 hver. 

Vi har 1,2 mill i inntekt og tre egne barn (ikke konfirmerte ennå). 

Anonymkode: e8a80...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 er absolutt nok. Dagens konfirmanter håver jo inn penger på konfirmasjonsdagen, det har tatt fullstendig av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har 11 nevøer og nieser. Gir 500 til konfirmasjonen. Mine fikk det samme fra onkler og tanter. Hele familien vår er veldig i mot det enorme økonomiske presset mht konfirmasjon. 

Anonymkode: 28944...9dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 6 nieser og nevøer, de får ca 1000 kr. Vi har en helt normal inntekt. Jeg går på aap, mens mannen jobber fullt. Hadde konfirmasjon for 2,5 år siden og da fikk eldste 500-1000 av onkler og tanter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine nevøer har fått turryggsekker til ca 1800 kr (verdt mer men jeg får kjøpt inn rabattert). Da eldste fikk var vi 2 stk i husstanden med god økonomi, så det var helt grei pris. Nå er jeg alene, men tjener heldigvis greit (over 600 000 i året), så det går. vet jo at det kommer, så setter av penger til det. Har bare 5 nevøer/nieser. Til sammenligning får de gaver for 3-400 kr til jul/bursdag. Så jeg syns konfirmasjonsgavene skal være betydelig høyere enn det.

Anonymkode: 4afe1...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...