Gå til innhold

Vurderer å flytte til Larvik med barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Larvik er kjedelig synes jeg, og lite fin. Lite spisesteder, osv. Tønsberg, Sandefjord, Porsgrunn, Skien er vel bedre!

Anonymkode: cd6a4...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har andre alternativer ville jeg valgt bort Larvik. Hvor skulle du bodd i byen? Så langt unna den nye storskolen (Fagerli) som mulig håper jeg, så barna slipper å gå der. "Det er mye bedre å være byen med en av Norges største barneskole enn å tenke på barnas beste mtp optimal trivsel, miljø og læring." I sentrum skjer det lite. Politikere er opptatt av seg og sitt, og først og fremst er det hvordan Larvik ser ut utad og hvor på "hvem er best" lisa byen ligger, enn å prioritere midler så eldre har det bra på sykehjem eller i hjemmet med hjemmetjenesten, så innbyggerne faktisk får tilgang til tjenester de har krav på ved sykdom eller arbeidsløshet, og så barn har det bra i nærmiljøet med skole og trygghet og alt som hører til. Ja, dette er en subjektiv mening, men den kommer ikke ut av ingenting. I tillegg en rykteby, skulle tro det var ei lita bygd.

Anonymkode: d04c2...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har andre alternativer ville jeg valgt bort Larvik. Hvor skulle du bodd i byen? Så langt unna den nye storskolen (Fagerli) som mulig håper jeg, så barna slipper å gå der. "Det er mye bedre å være byen med en av Norges største barneskole enn å tenke på barnas beste mtp optimal trivsel, miljø og læring." I sentrum skjer det lite. Politikere er opptatt av seg og sitt, og først og fremst er det hvordan Larvik ser ut utad og hvor på "hvem er best" lisa byen ligger, enn å prioritere midler så eldre har det bra på sykehjem eller i hjemmet med hjemmetjenesten, så innbyggerne faktisk får tilgang til tjenester de har krav på ved sykdom eller arbeidsløshet, og så barn har det bra i nærmiljøet med skole og trygghet og alt som hører til. Ja, dette er en subjektiv mening, men den kommer ikke ut av ingenting. I tillegg en rykteby, skulle tro det var ei lita bygd.

Anonymkode: d04c2...e19

Dette hørtes ikke noe trivelig ut nei. Vi flytter hit hovesakelig pga jobb. Tenkte at Langestrand kan være et fint sted å bo...? 

Anonymkode: d42c1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fra Larvik, men nabobyen Sandefjord. Har ingenting imot larvik, men  sandefjord er jo en større by. Så er jo litt opp til deg slikt og.:) Jeg syntes Sandefjord har vært en utrolig fin by å vokse opp i, men aldri hørt at Larvik er noe galt sted å vokse opp heller. :)

Anonymkode: 8d596...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Larvik. Larvik lider av dårlig økonomi og det er flere butikker og spisesteder som har gått konkurs. Det er vanskelig å drive i Larvik. I tillegg er det en "bakkeby", noe den lider av. De siste årene har det dog poppet opp flere spisesteder nede ved brygga bl.a Pica Pica, Bedehuset (helt nytt) og Pakkhuset. Vi har også en veldig attraktiv Peppe`s Pizza restaurant nede ved Farris Bad, kanskje Norges mest populære og moderne spa. Beck`s finnes også og Big Horn.

Så har du jo Helgeroa, Stavern og Nevlunghavn, flotte steder om sommeren, men døde om vinteren.

Bøkeskogen er en perle til avkobling og Mølen er verdt et besøk for de historieinteresserte.

Det som "dreper" Larvik sentrum er beliggelsen til kjøpesenteret vårt, Nordbyen. Det ligger et stykke utenfor sentrum og alle drar dit. Det er utrolig synd. Folk burde støttet mer opp om butikkene og spisestedene.

Jeg har bodd i Larvik i 35 år nå og føler meg klar for noe nytt kan man si ;) Men har jeg noengang mistrivdes? Aldri.

Lykke til med hva du gjør :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere får de politikerene dere stemmer på..veldig mange byer blir ødelagt av at næringslivet får sette opp stygge kasser(kjøpesenter) 1000 steinkast fra sentrum

Endret av Try2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...