Gå til innhold

Hvor mye godis spiser du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og føler meg litt småkvalm etter å ha fortært bøtter og spann med godis og brus. Lurer derfor på hvor mye godis du spiser på lørdagskvelden, eller generelt i uka? 

Jeg har i kveld spist en hel pose ostepop,  i tillegg til en pose smågodt (ca. 300g) og en stor skål med is toppet med masse sjokoladesaus. Det er jo tross alt lørdag sier jeg til med selv, og eier ikke skam... Angrer selvfølgelig etterpå når jeg ligger uggen strak på sofaen. 

Når jeg først får cravings får jeg lyst på ALT, og jeg tillater meg også og spise alt.. Jeg eier ikke evnene til ta en liten sjokoladebit, og spiser derfor ikke godis gjennen uka ellers...  Tar like så godt alt på en gang. Jeg er normalvektig og godt trent, så når venninner ser meg crave sjokolade blir de forbauset over at en med min appetitt ikke er overvektig :fnise: Jeg kompenserer nemlig med å være veldig sunn resten av uka.. 

Hvordan er ditt forhold til snop? Litt hver dag, kun  i helgene,  kun til høytider? Og klarer du begrense mengden? 

Hilsen godtemums! 

Anonymkode: c39f0...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid spist hva jeg vil, når jeg vil og vekta er normal.Brus hver dag, potetgull, sjokolade, smågodt, kjeks osv osv hver dag også. Mengden er litt vanskelig å beregne siden det varierer, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg prøver å spise snop sjeldent, som regel ikkje mer enn på lørdagene, med eit noe begrenset inntak. Spiser ein liten pose chips, og når tante rød er på besøk slenger eg kanskje i meg ein pose med sjokoskruer, eg kjøper kun brus om eg skal ha folk på besøk og ved juletider. Utenom lørdagene spiser eg kun snop/kake og drikker brus når eg er på besøk hos noen og det blir servert. Er egentlig ikkje noen godtegris, og eg er ikkje særlig glad i sjokolade, men eg er glad i enkelte typer chips. Når eg spiser, så tømmer eg posen, litt fordi det er digg, men også fordi den bare hadde blitt seig og ekkel dersom eg lot posen ligge åpnet i skapet fram til neste lørdag. Og det er grunnen til at eg kjøper ein liten pose dersom eg skal spise den selv, så slipper eg å måtte tømme ein stor pose på egen hånd..

Endret av NordTroll
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt som deg, men prøver å kontrollere meg. Prøver å gå ned i vekt. 

Tidligere kunne jeg skeie ut i helgene med usunn middag, øl/vin eller sukkerfri brus, nesten en hel pose pottis eller ostepop alene (sambo er ikke glad i snacks) pluss smågodt på delng med sambo. Ofte ble det litt usunt i uka også (en liten sjokolade eller godtebit her og der, kanskje frossenpizza til middag etter jobb også videre). 

Nå prøver jeg å kontrollere meg litt mer. Spiser fortsatt godis i helgene, men da KUN på fredag eller lørdag og ikke begge dager, i tillegg planlegger jeg tidlig i uka hva jeg skal unne meg. F.eks. denne uka var det en pose ostepop og ingenting mer. Det er jo fortsatt snakk om ganske mye kalorier og sikkert mer enn andre spiser i godis på en uke, men for meg så var dette en liten seier fordi jeg alltid spiser mer. 

Anonymkode: ccaba...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri vært noe glad i godteri. jeg liker sjokolade og chips, men spiser det ikke så ofte. åpnet en potetgullpose i går og spiste kanskje 5-6 flak og ca 6 sjokoladebiter. kommer sikkert til å spise litt mer i kveld da :-) jeg blir fort kvalm av godteri. smågodt og sånt liker jeg ikke! spiser sjokolade og/eller chips kanskje 2-3 ganger i mnd. jeg er veldig glad i brus da :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke godis til vanlig, men en sjelden gang bare klikker jeg og spiser f.eks. 1 stor plate sjokolade, 1 pose potetgull, 2 liter is, også videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser litt hver dag. Har alltid mørk sjokolade i kjøleskapet, og koser meg med et par ruter etter middag. Min erfaring er at det skal lite til for å tilfredstille suget. De gangene jeg har spist for mye så har det bare vært ubehagelig, så stopper lenge før den ekle sukkerkvalmen setter inn.

Anonymkode: fac05...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteri er forbeholdt jul, påske, bursdag, osv. Chips, en gang i måneden kanskje. Ellers går det heller i bakverk og kaker, men aller mest frukt til helgekos. 

Anonymkode: 58f6e...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste mye før, men har sluttet med det da jeg lærte meg hvor skadelig det er for kroppen. Jeg spiser kanskje en sjokoladebit her og der og et kakestykke i selskap, men ellers pleier jeg ikke å ha lyst på. Det du sier med å kompensere med å spise sunt resten av uka er litt å lure seg selv når  du spiser godteri i SÅ ekstreme mengder. Det er veldig skadelig for kroppen uansett om man trener eller ikke. Jeg mener man absolutt skal få kose seg en gang iblant, men når det blir så store mengder er det fråtsing og direkte skadelig. 

Anonymkode: a4d0b...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser altfor mye! Spesielt fredag og lørdag, men det blir rett som det er litt snop i uka også. Jeg trener og er såpass aktiv at det ikke merkes på vekta da. Men det er jo ikke bra uansett. Prøver virkelig å skjerpe meg der... Bytte ut snopet med noe sunnere. For jeg må spise noe, ellers vil nok vekta gå ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ekstremt avhengig av smågodt. Så selv om jeg egentlig burde spise bare 100g godteri i uken, blir det alltid minst 300g. Sukk. Hadde vært tynn som en flis uten smågodt! 

Nå bor jeg langt fra butikken. Så da spiser jeg heldigvis ikke noe usunt ellers. Men smågodt i den mengden en gang i uka ødelegger for vektnedgangen.

Anonymkode: c60ef...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...