Gå til innhold

Er det noen vits for meg å spare i BSU?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke kommer til å "ende opp" i Norge - jeg studerer i utlandet og trives langt bedre her. Ser for meg at jeg vil kjøpe bolig i dette landet i stedet for i Norge. Jeg har småspart litt på BSU, men det er snakk om veldig små summer. Jeg har mulighet til å spare en del mer, men lurer på om det er vits? Altså - kan jeg spare på BSU, men bruke disse pengene på bolig i utlandet(EU-land)? Eller må de brukes i Norge?

På forhånd takk :) 

Anonymkode: 5f51b...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ingenting å tape på det heller. Viser det seg at du aldri investerer i bolig i Norge kan du få pengene utbetalt. Eneste du taper da er at du må betale tilbake skattefordelen. Men da har du jo hatt god rente på både BSU og sparte skattepenger i mellomtiden. 

Anonymkode: a3a26...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingenting å tape på det heller. Viser det seg at du aldri investerer i bolig i Norge kan du få pengene utbetalt. Eneste du taper da er at du må betale tilbake skattefordelen. Men da har du jo hatt god rente på både BSU og sparte skattepenger i mellomtiden. 

Anonymkode: a3a26...25b

Betyr det at det fortsatt lønner seg selv om man har tenkt å betale tilbake skattefordelen til slutt?

Anonymkode: 151a2...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at det fortsatt lønner seg selv om man har tenkt å betale tilbake skattefordelen til slutt?

Anonymkode: 151a2...95c

Ja, for du får en rente du ikke har sjans til å få med noen annen type bankkonto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at det fortsatt lønner seg selv om man har tenkt å betale tilbake skattefordelen til slutt?

Anonymkode: 151a2...95c