Gå til innhold

Hvor fort vokser slike kuler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg skal det. 

Men hva tror du legen gjør? Han kjenner på den og sier om det er noe å bry seg om eller ikke?

Anonymkode: 71f7f...860

Han vil se på den, kjenne på den, stille deg en del spørsmål, og vurdere om det er nødvendig å gjøre noe. Behandlingen (om den er behandlingstrengende) avhenger av hva det er, og følgelig kan jeg ikke si noe mer om det før du er undersøkt.

Bestill deg nå endelig en time, så slipper du å bruke så mye tid på å snakke med folk du ikke kan vite noe om kompetansen til.

Anonymkode: b8053...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Han vil se på den, kjenne på den, stille deg en del spørsmål, og vurdere om det er nødvendig å gjøre noe. Behandlingen (om den er behandlingstrengende) avhenger av hva det er, og følgelig kan jeg ikke si noe mer om det før du er undersøkt.

Bestill deg nå endelig en time, så slipper du å bruke så mye tid på å snakke med folk du ikke kan vite noe om kompetansen til.

Anonymkode: b8053...b8c

Har bestilt. Men et siste spm, når noen sier at de har en liten kul

1) Kan alle kuler ses med det blotte øyet? Hva om man føler det et noe kulaktig der, men man kan ikke se kulen siden den er så liten. 

 

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bestilt. Men et siste spm, når noen sier at de har en liten kul

1) Kan alle kuler ses med det blotte øyet? Hva om man føler det et noe kulaktig der, men man kan ikke se kulen siden den er så liten. 

 

Anonymkode: 71f7f...860

Dyptsittende kuler i bløtvev er ikke nødvendigvis synlige.

Jeg anbefaler at du skriver ned alt du trenger å spørre legen om.

Anonymkode: b8053...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyptsittende kuler i bløtvev er ikke nødvendigvis synlige.

Jeg anbefaler at du skriver ned alt du trenger å spørre legen om.

Anonymkode: b8053...b8c

Kuler i bløtvev? Kuler som man ikke kan se?

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kuler i bløtvev? Kuler som man ikke kan se?

Anonymkode: 71f7f...860

Snakk med legen din om alle dine bekymringer. Det finnes hjelp. 

Anonymkode: b8053...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med legen din om alle dine bekymringer. Det finnes hjelp. 

Anonymkode: b8053...b8c

Skal ikke mase mer, men er det ikke slik at om man har mye hår og når man da kjenner en kvise elr slikt i hodebunnen, så gjør all det tykke håret den lille greia til å føles enda større ut? Altså man kjenner med håret over kulen, med mindre man er helt skalla

Anonymkode: 85fb6...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke mase mer, men er det ikke slik at om man har mye hår og når man da kjenner en kvise elr slikt i hodebunnen, så gjør all det tykke håret den lille greia til å føles enda større ut? Altså man kjenner med håret over kulen, med mindre man er helt skalla

Anonymkode: 85fb6...9f8

Jeg mistenker at ditt egentlige problem er en diagnose i spekteret somatoforme lidelser. Du må stille alle dine spørsmål til legen din, og ikke her. Det finnes hjelp for din underliggende tilstand. Vær ærlig med legen, så blir det bedre.

Anonymkode: b8053...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bestilt. Men et siste spm, når noen sier at de har en liten kul

1) Kan alle kuler ses med det blotte øyet? Hva om man føler det et noe kulaktig der, men man kan ikke se kulen siden den er så liten. 

 

Anonymkode: 71f7f...860

En kul kan ikke nødvendigvis ses, nei. Og alle kuler begynner som små nupper, de blir ikke til store kuler over natta.

Anonymkode: 29945...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kuler i bløtvev? Kuler som man ikke kan se?

Anonymkode: 71f7f...860

Ja man kan ha kuler som ikke syns! F.eks i brystene.. Dra til legen og sjekk kulen din! Better safe than sorry!

Anonymkode: d2046...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kul kan ikke nødvendigvis ses, nei. Og alle kuler begynner som små nupper, de blir ikke til store kuler over natta.

Anonymkode: 29945...c3a

Så hvordan kan man vite at man har kul da? Man kan kjenne den, men ikke se den etc? Da er det jo ikke noe kul.

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja man kan ha kuler som ikke syns! F.eks i brystene.. Dra til legen og sjekk kulen din! Better safe than sorry!

Anonymkode: d2046...0d0

Og hvordan kan de vite at det er noe i brystene da? Om man ikke kan se noe kul/hevelse?

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvordan kan man vite at man har kul da? Man kan kjenne den, men ikke se den etc? Da er det jo ikke noe kul.

Anonymkode: 71f7f...860

Gå til legen og be om hjelp for angsten din. Dette er ikke normale tanker.

Anonymkode: b8053...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå til legen og be om hjelp for angsten din. Dette er ikke normale tanker.

Anonymkode: b8053...b8c

Fordi jeg sier at om man har en kul, så er det vanlig å kjenne det/se den? Aldri sett eller hørt om folk som har en kul, men at man ikke kan se den.

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg sier at om man har en kul, så er det vanlig å kjenne det/se den? Aldri sett eller hørt om folk som har en kul, men at man ikke kan se den.

Anonymkode: 71f7f...860

Det er helt tydelig at du har en irrasjonell angst for hva kroppen din kan skjule av skumle tilstander, og at du akkruat nå har et oppheng i kuler og vekster av ulikt slag.

Du trenger hjelp til å sortere disse tankene. Oppsøk legen din, og slutt å poste og lese på nettfora.

Anonymkode: b8053...b8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt tydelig at du har en irrasjonell angst for hva kroppen din kan skjule av skumle tilstander, og at du akkruat nå har et oppheng i kuler og vekster av ulikt slag.

Du trenger hjelp til å sortere disse tankene. Oppsøk legen din, og slutt å poste og lese på nettfora.

Anonymkode: b8053...b8c

Så du er altså ikke enig i at det er vanlig å kjenne kuler se dem? Du har altså hørt om folk som har en kul, men at man ikke kan se den?

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan absolutt ha kuler man ikke kan kjenne eller se. Man kan ofte merke kuler før man kan se dem.

Anonymkode: 29945...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du er altså ikke enig i at det er vanlig å kjenne kuler se dem? Du har altså hørt om folk som har en kul, men at man ikke kan se den?

Anonymkode: 71f7f...860

Du er veldig opphengt i dette. Søk hjelp.

Anonymkode: b8053...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bekymret meg om den ikke har vokst. Jeg har hatt en kul i brystet en stund, og når jeg endelig gikk til lege, sa han at jeg skulle følge med på om den vokste og at kuler generelt ikke er farlige i erte-størrelser. Men gå gjerne til lege og hør hva de har å si. 

Han sa forøvrig at en kreftt-kul ikke er smertefull. 

Anonymkode: fc9cb...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.8.2016 at 13.19, AnonymBruker skrev:

Det er en haug med diffensialdiagnoser her, og ingen ting som peker entydig mot neoplasmer. Hvorfor er du så opphengt i dette? Er det fordi det er gøy å skremme ts?

Ts - oppsøk legen din!

Anonymkode: b8053...b8c

Gøy nei? Men jeg tenker at det er fornuftig å få TS til å ta dette på alvor da dette bekymrer han men vegrer seg for å dra til legen. Denne tråden føyer seg bare inn i rekken av en lang serie av tråder om samme tematikk og han har blitt bedt av over 100 brukere om å dra til legen (inkludert meg) i tidligere tråder men dette blir oversett. 

Det har jo ikke noe for seg å sitte diskutere størrelser på kuler og vekstrate eller engang spekulere i hva dette er for vi kan ikke vite. Om han vil ha svar må han til legen, om min plausible teori kan bidra til at han faktisk tar steget så er det absolutt  verdt forsøket fremfor å sitte diskutere frem og tilbake hvor store kulene til folk er. Jeg ser ikke hensikten med det. 

Og nei det er ingenting som ENTYDIG peker mot neoplasmer men det KAN være det. Derfor bør man ta dette på alvor. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke bekymret meg om den ikke har vokst. Jeg har hatt en kul i brystet en stund, og når jeg endelig gikk til lege, sa han at jeg skulle følge med på om den vokste og at kuler generelt ikke er farlige i erte-størrelser. Men gå gjerne til lege og hør hva de har å si. 

Han sa forøvrig at en kreftt-kul ikke er smertefull. 

Anonymkode: fc9cb...f05

Det kan ta opptil 20 år fra første gang det skjer en feil ved celledelingen til en svulst er stor nok til å bli oppdaget. Du skal ikke vente til du evt får en større kul før noen vurderer den. Du skal selvsagt sporenstreks ta mammografi, ultralyd og la en spesialist vurdere kulen. Det er fullstendig ansvarsløst av en lege å ikke ta alle kuler i brystet på ramme alvor. En kul som kjennes som en ert, kan være større enn det den kjennes ut som.

Hvis du skulle være maks uheldig å ha en ondartet kul, er du likevel heldig som har en kul som ligger sånn til at du har oppdaget den tidlig og får den ut tidsnok. Det hender at godartede kuler også fjernes, for sikkerhets skyld.

Ikke tenk at det verste har skjedd, men man skal ikke gamble med helsen. Jeg har litt dårlig samvittighet for å skremme deg og andre her i tråden, men føler det er best å fortelle deg at alle må passe på seg selv og ikke stole på noen som sier at man venter med å sjekke endringer i brystet.

 

Anonymkode: cb85a...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...