Gå til innhold

.


DelvisPresley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det der er ikke ille :-) Samboer har mye verre tannhelse enn deg, og han har fått et overslag på 15000 kr hos tannlegen. Han har ikke vært hos tannlegen på 10 år, og sliter med mye mer enn deg (i følge bildene i allefall). Dra til tannlegen å få et overslag, du betaler ikke mye for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2016 den 18.37, Mockingjay93 skrev:

 

Endret av mann_86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nylig hos tannlegen etter 13 år. Var livredd på forhånd, men gikk heldigvis bra. Endte med å måtte operere ut en visdomstann, og fylle fem små hull. Det hele med en prislapp på 7500. Skal gå litt oftere til tannlegen nå. Fikk høre at jeg har sterke tenner, men mine er ganske gule av natur. Er ikke sikkert det blir så galt for deg heller?

Anonymkode: 07d78...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, mann_86 skrev:

Jeg har ikke vært til tannlege på 12,5 år. Mye slurv er grunnen, sammen med økonomien. Og mange år har jeg ikke tenkt på tannlege en gang.

Jeg har merkbart begynt å få syreskader på baksiden av fortennene oppe. De første millimeterne fra bunnen av tannen og oppover er gjennomsiktige. De nederste fortennene har også syreskader. Hvor synlig er det for dere? Litt sært å poste bilder av tennene mine

 Snapshot_20160818.JPG

Jeg har også et par jeksler, de nest innerste jekslene på hver side nede (6-års jeksler?) som har litt tydelige svarte områder. Jeg frykter at det er svære hull. Den midterste tannen, altså. Ikke så lett å se på bildet.

Snapshot_20160818_1.JPG

Det positive er at jeg ikke har smerter, og da har jeg forstått at det iallefall ikke trengs å rotfylles? Hvis man må rotfylle har hullet gått ned til nerven og da må man nødvendigvis ha smerter? Stemmer det?

Jeg må jo gå til tannlegen, men jeg har ikke råd til mer utgifter enn kanskje 10.000 kr. Og jeg har jo ikke vært til tannlege på så lenge, så da er jeg bekymret for hvor dyrt det kan bli. Det er vel ikke så mye som skal til før man bikker 10.000?

Om du har en odontologi skole i nærheten så snakk med de, det vil alltid være det billigste. 

Men husk at de ikke kan ta imot alle som ønsker, og klarer du å komme til så er du heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.8.2016 den 15.22, AnonymBruker skrev:

 

Endret av mann_86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2016 den 15.24, Fru Uperfekt skrev:

.

Endret av mann_86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mann_86 skrev:

Hei, du må gjerne redigere innlegget der du siterte meg slik at bildene av tennene mine forsvinner:fnise: Trodde de automatisk forsvant fra siterte innlegg hvis jeg slettet dem fra HI..

Får ikke til å redigere når jeg bruker padda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...