Gå til innhold

Kunne du drept noen?


UkjentN

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror alle er i stand til å drepe noen dersom man kommer opp i en ekstremt presset situasjon, det være seg selvforsvar, forsvar av barn osv.

 

Anonymkode: d6532...4e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ser ikke på det som min rett til å myrde noen. Jeg ville aldri kommet over det, hvis jeg gjorde det. Samvittigheten.

Når det kommer til det med hat (og da mener jeg virkelig hat) handler det mest om egen egoisme. MITT liv skal ikke ruineres grunnet hatet jeg føler for et annet menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Enklere med skytevåpen, hadde kanskje hatt litt høyere terskel om jeg hadde øks eller kniv, da det er litt mer "makabert".

 

Anonymkode: daa58...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Hadde ikkje fått dårlig samvittighet om eg hadde med uhell drept noken som heldte på å drepe meg. Eller jo, kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, JC9 skrev:

Nei, jeg ser ikke på det som min rett til å myrde noen. Jeg ville aldri kommet over det, hvis jeg gjorde det. Samvittigheten.

 

Jeg tror du må prøve å se noen intervju med for eks seriedrapsmenn eller lignende. Når du først skjønner hvor samvittighetsløst og slemt et menneske kan like å være mot andre, så skjønner du lettere hvorfor å drepe en som prøver å drepe eller voldta deg kan være en helt ok ting å gjøre. Du har gjort resten av verden en tjeneste ved å kvitte deg med en person som prøver å skade deg. Noen mennesker vil alltid fungere på en måte der de alltid vil ende opp med å skade andre. Å la dem leve bare gjør det lettere for dem å ødelegge livene til flere mennesker. Det hadde ikke vært noe å ha dårlig samvittighet for, tvert imot det burde feires.

Anonymkode: daa58...90a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, JC9 skrev:

Nei, jeg ser ikke på det som min rett til å myrde noen. Jeg ville aldri kommet over det, hvis jeg gjorde det. Samvittigheten.

Når det kommer til det med hat (og da mener jeg virkelig hat) handler det mest om egen egoisme. MITT liv skal ikke ruineres grunnet hatet jeg føler for et annet menneske.

Du ville ikke forsvart deg selv og dine barn i en livstruende situasjon hvor det bare var to utfall?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, WubWub skrev:

Du ville ikke forsvart deg selv og dine barn i en livstruende situasjon hvor det bare var to utfall?

Selvfølgelig!! Det hadde jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du må prøve å se noen intervju med for eks seriedrapsmenn eller lignende. Når du først skjønner hvor samvittighetsløst og slemt et menneske kan like å være mot andre, så skjønner du lettere hvorfor å drepe en som prøver å drepe eller voldta deg kan være en helt ok ting å gjøre. Du har gjort resten av verden en tjeneste ved å kvitte deg med en person som prøver å skade deg. Noen mennesker vil alltid fungere på en måte der de alltid vil ende opp med å skade andre. Å la dem leve bare gjør det lettere for dem å ødelegge livene til flere mennesker. Det hadde ikke vært noe å ha dårlig samvittighet for, tvert imot det burde feires.

Anonymkode: daa58...90a

Jeg ser hva du mener. Men at JEG blir en drapskvinne når det ikke handler om selvforsvar er noe annet. Selvforsvar tok jeg forresten ikke stilling til i mitt innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke drept noen. Ville aldfi klart å leve med meg selv etterpå.

Anonymkode: a2b6d...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kunne drept den sykelig sjalu, eiesyke, alkoholiserte og manipulerende eksen min som drev psykisk terror med meg daglig i de 2 årene vi var sammen. Heldigvis kom jeg unna ham og bor nå på hemmelig adresse. Men selv om jeg kunne drept han er det ikke dermed sagt at jeg har lyst til å gjøre det selv om han hadde fortjent det. Men jeg hadde ikke grått om noen hadde kverka den stygge, slemme, ekle slabbedasken eller aller helst torturert ham til døde over laaaang tid. Jeg hater han så intenst for det han gjorde mot meg, han klarte nesten å ødelegge livet mitt fullstendig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Nøste~ skrev:

Har det noe å si da? :P

Gratulerer med innlegg 666 og 800 likes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten  tvil. Det ville vært meg en glede å drepe dyremishandlere.  ( jeg har stått med maskingevær over en jækel, en ubegripelig ondskapsfull mann, i selvforsvar,men jeg  drepte han ikke. Hadde han i tillegg vært dyremishandler så hadde situasjonen endt annerledes for han.  

Anonymkode: 3dd39...64b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...