Gå til innhold

Vasker du hele kroppen med såpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker eucerin dusjolje til hele kroppen (utenom føttene da) og intimolje eller intimsåpe til underlivet. Håret vaskes med shampo eller balsam. Vasker kroppen med såpe hver dag og jeg vasker også håret ofte hver dag siden jeg trener nesten hver dag og da blir håret vått av svetten. Må vaske kroppen hver dag uansett om jeg trener eller ikke fordi jeg får ubalanse i underlivet om det ikke vaskes med intimsåpe. 
Vasker ikke ansiktet med rens fordi jeg har helt ren hud i ansiktet og trenger derfor ikke bruke noe i tillegg til at ansiktet mitt har en tørr hud fra før. Smører huden i ansiktet med krem 2-3 ganger om dagen. Resten av kroppen er sjelden tørr.

Anonymkode: 56821...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.9.2016 at 20.03, AnonymBruker skrev:

Bruker eucerin dusjolje til hele kroppen (utenom føttene da) og intimolje eller intimsåpe til underlivet. Håret vaskes med shampo eller balsam. Vasker kroppen med såpe hver dag og jeg vasker også håret ofte hver dag siden jeg trener nesten hver dag og da blir håret vått av svetten. Må vaske kroppen hver dag uansett om jeg trener eller ikke fordi jeg får ubalanse i underlivet om det ikke vaskes med intimsåpe. 
Vasker ikke ansiktet med rens fordi jeg har helt ren hud i ansiktet og trenger derfor ikke bruke noe i tillegg til at ansiktet mitt har en tørr hud fra før. Smører huden i ansiktet med krem 2-3 ganger om dagen. Resten av kroppen er sjelden tørr.

Anonymkode: 56821...7d1

Hvorfor ikke føttene? 

Anonymkode: 3de28...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver eneste dag. Noen ganger opptil 2-3 ganger om dagen under spesielle omstendigheter. Bruker Shampo i håret. Dusjsåpe på armer, i ansikt og på rumpa. Resten av kroppen pleier jeg å bruke rent vann på.

Anonymkode: ff390...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dusjer hver eneste dag. Noen ganger opptil 2-3 ganger om dagen under spesielle omstendigheter. Bruker Shampo i håret. Dusjsåpe på armer, i ansikt og på rumpa. Resten av kroppen pleier jeg å bruke rent vann på.

Anonymkode: ff390...d1c

Hvorfor så ekstremt?

Anonymkode: 8ea7f...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker en mild og billig ansikts"såpe" (CeraVe - finnes i matbutikken her jeg bor) til ansiktet og deler av kroppen. Resten skrubber jeg mildt med skrubbevanter i ny og ne. Etter at jeg flyttet til et område med veldig hardt vann ble huden min helt krise-tørr, derfor sluttet jeg med vanlig dusjsåpe. Nå trenger jeg ikke bruke body lotion engang, men jeg føler at jeg er like ren som før :) 

Anonymkode: 567e5...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun såpe under armene, eller andre plasser om jeg har blitt spesielt skitten der. Skrur på varmere vann enn jeg dusjer med og spyler begge plasser mellom beina lenge og grundig (spesielt bak), samt under og over føttene - men bruker altså ikke såpe her.

Anonymkode: fc522...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker såpe på hodet/hår/ansikt, nakke, brystkasse, mage,  armer /underarmer, pikk og  rumpe. Pleier å ta rygg+ bein ca 1 gang i uken med såpe+ dusj-børste (lang).

 

Bruker såpe som er beregnet for dette, som feks Asan Menn, Palmolive eller Dobbel Dusch (sic).

Endret av NewYork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.9.2016 at 20.11, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så ekstremt?

Anonymkode: 8ea7f...bd0

Det er jo ikke ekstremt når beina aldri er kontakt med såpe, de er jo like skitne som underlivet. og rumpa.   Vasker føttene med såpe hver gang jeg dusjer jeg, det trodde jeg alle gjorde...

Anonymkode: 68673...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun såpe under armene, eller andre plasser om jeg har blitt spesielt skitten der. Skrur på varmere vann enn jeg dusjer med og spyler begge plasser mellom beina lenge og grundig (spesielt bak), samt under og over føttene - men bruker altså ikke såpe her.

Anonymkode: fc522...ab5

Vasker du deg aldri i rumpa???

Anonymkode: 68673...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vasker du deg aldri i rumpa???

Anonymkode: 68673...c98

Enda nærmere detaljer? Jeg sitter helt på huk og spyler med varmt vann rimelig lenge der bak med hardere stråle enn under vanlig dusjing. Ville ikke anbefalt noen å bruke tunga rundt anusen kanskje(det ville jeg forøvrig ikke anbefalt selv om jeg hadde brukt litt vanlig intimsåpe altså), men føler meg absolutt ren nok.

Anonymkode: fc522...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda nærmere detaljer? Jeg sitter helt på huk og spyler med varmt vann rimelig lenge der bak med hardere stråle enn under vanlig dusjing. Ville ikke anbefalt noen å bruke tunga rundt anusen kanskje(det ville jeg forøvrig ikke anbefalt selv om jeg hadde brukt litt vanlig intimsåpe altså), men føler meg absolutt ren nok.

Anonymkode: fc522...ab5

Du kan spyle så lenge du bare gidder, du blir ikke ren på et så skittent sted uten såpe. 

Anonymkode: 68673...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder dusjer jeg så sjeldent som en gang i uken, og da bruker jeg en del såpe og vasker med såpe overalt..

Anonymkode: 8721a...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ingen såpe på huden, i sjeldne tilfeller blir det brukt intimsåpe down there. Dette fordi huden min ikke tåler det. Sminke blir fjernet med olivenolje, håret får shampoo og balsam da, renner jo fort en del av det ned ryggen og føttene blir ståendes i shampoovannet. 

Men jo, jeg blir ren. Vil tro at jeg hadde fått beskjed fra venner, familie, kjærester osv om jeg ikke var ren. Det er temperaturen på vannet man bruker som dreper bakterier. Svette er for det meste salt og løser seg dermed opp i vann. 

Til tross for at jeg er helt trygg på at jeg er minst like hygienisk som mange av såpefantastene her tørr jeg ikke ta denne under nick, sier noe om hvor sykt samfunn vi egentlig lever i.

Anonymkode: 4842c...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hele kroppen, spesielt føttene. Det ekleste som finnes er å tråkke barbeint i dusjen på treningssenter og ikke såpevaske føttene når man kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker ingen såpe på huden, i sjeldne tilfeller blir det brukt intimsåpe down there. Dette fordi huden min ikke tåler det. Sminke blir fjernet med olivenolje, håret får shampoo og balsam da, renner jo fort en del av det ned ryggen og føttene blir ståendes i shampoovannet. 

Men jo, jeg blir ren. Vil tro at jeg hadde fått beskjed fra venner, familie, kjærester osv om jeg ikke var ren. Det er temperaturen på vannet man bruker som dreper bakterier. Svette er for det meste salt og løser seg dermed opp i vann. 

Til tross for at jeg er helt trygg på at jeg er minst like hygienisk som mange av såpefantastene her tørr jeg ikke ta denne under nick, sier noe om hvor sykt samfunn vi egentlig lever i.

Anonymkode: 4842c...13f

Temperaturen på dusjvannet dreper ikke bakterier om du ikke dusjer i 60 gr +.  Og det tror jeg ikke du klarer.   Smuss og talg løser seg heller ikke i vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2016 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kun såpe i ansiktet, under armene og brystene og i underlivet. Bruker da hhv ansiktsrens, intimsåpe og vanlig dusjsåpe.

Bruker ikke såpe på resten av kroppen. Vasker selvsagt håret med shampoo. 

Vasker du hele kroppen med såpe?

Anonymkode: 0f23e...da4

Sånn eigentleg er me skapt for å rensa oss sjølve, det ser ein ude i naturen!

Ingen dyr vaskar seg med såbe! Korkje gjer urinnvånarane det heller!

Me vaskar bort den naturlege bakteriefloraen som beskyttar oss mot skadelege, og me vaskar bort fettlaget som skal beskytte huda vår! Reint vatten er meir enn nok! 
 

Anonymkode: c6182...1ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...