Gå til innhold

Hvor mange ganger har du vært ute for trafikkuhell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En gang på glatt føre kom det en dame i full fart ut av en sidevei og kjørte rett inn i bilen min, altså hun skled slik at bilen skled mot meg pga den store farten hun hadde, og da kom hun over i mitt kjørefelt! Så selv om jeg hadde vikeplikt fra høyre, så fikk hun skylden Jeg var nemlig ikek kommet til krysset ennå... men jeg kunne risikert at det ble tvilstilfelle, enten delvis skyld eller at jeg fikk skylden... 

men pga vi hadde vitner som så hvordan det skjedde så fikk hun skylden.

Jeg fikk igjen penger på forsikringen

 

Den andre gangen hadde jeg parkert bilen utenfor en butikk. Da jeg kom ut igjen stod det noen og ventet ved bilen min. 
Er det din bil, spurte de? Ja? 
Det var en dame som rygget i full fart inn i bilen din, også bare kjørte hun igjen! Vi syntes det var så frekt, så vi noterte nr og tenkte vente til eieren kom. Det ble bare en liten skade, men likevel - jeg fortalte dette til mannen min, og av prinsipp syntes han vi måtte rapportere dette, så vi kontaktet eieren av bilen som kjørte inn i meg, som la seg langflat, men sa at hun ikke hadde merket noe pga det var snø og hun hørte ikke noe dunk eller noe hun altså....... Vi ble enige om å møtes for å fylle ut skademelding - og jeg fikk igjen penger på forsikringen.å

 

Det kan være dyrt å ha bil - men heldigvis gikk det jo bra for min del da. Ingen ble skadet og jeg fikk igjen penger på forsikringen og slapp å miste bonus.

Anonymkode: 53869...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja en gang, 

Fikk dørene på venstreside skrapt, når en tulling kjørte i fullfart og skulle kjøre forbi meg  og fant ut av at han kommer til å kollidere med bilen rett foran som også kom i full fart, og denne tullingen bestemte seg for å kjøre bilen til  høyre og skrape hele venstre siden på bilen. 

 

Førerkortet til personen ble henlagt, fordi han hadde noen prikker fra før og dette her var grovt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært i trafikkuhell en gang, da jeg ble påkjørt bakfra. Det var heldigvis rolig fart så det ble bare en bulk bak på min bil, lite dramatisk. Siden jeg ikke fikk skyld ble det ingen kostnad for meg. 

Det skjedde en gang og med min gamle bil at en tufs bulket i den på en parkeringsplass - ingen vitner, ingen lapp, så det var litt surt. "Heldigvis" var dette gamlebilen som uansett hang på siste verset og som ble sendt på fyllinga et års tid etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gang bilen bak meg kjørte inn i tilhengerfestet på min bil ved et kryss. Ingen skade på min bil, men bitteliten bulk i hans skilt. Så ingen stor greie egentlig

Hadde også en opplevelse på motorsykkel med en bil som ikke overholdt vikeplikten. Han gasset på så jeg måtte bråbremse og gikk i bakken. Fant han heldigvis, da det var en taxi. Noen skraper på min sykkel og forstuet ankel.

Anonymkode: ef00e...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri "bankibordet" trafikkulykke med meg som sjåfør. Jeg har hatt førerkort i 30 år og også vært yrkessjåfør. 

Men jeg har opplevd å bli påkjørt bakfra når jeg var passasjer. Og en gang jeg kjørte, så datt veien ut under bilen :P da endte den ene hjulet i løse lufta. Fikk veihjelp og dratt den opp. Det var en veldig smal vei så jeg hadde ingen andre valg enn å kjøre nære kanten. Den ville falt ut før eller siden så jeg var bare på feil sted til feil tid. Bilen fikk ingen skader. 

Anonymkode: fecf7...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt uhell selv *bankibordet*

Men har blitt påkjørt, mens jeg sto parkert. En som akkurat hadde fått lappen. Heldigvis ringte de dagen etterpå, ordnet alt via forsikring.

Anonymkode: 6deec...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mor mi kræsja hele tiden, men hun var nokså uoppmerksom sjåfør. Jeg har dunket bort i all slags gjerder, stolper osv* men aldri i en annen bil. Heller ikke vært involvert i trafikkuhell på noe vis.

*oppfostret på Volvo 240 med gummistøtfangere. Klarer ikke å avlære meg å ta sjanser i p-hus og den slags. Det har til nå kostet oss noen tusenlapper med nymotens hellakkerte biler med pyntestøtfangere...

Anonymkode: 82aba...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt bil i 20 år, og det eneste uhellet jeg har hatt var da jeg rundet en sving og måtte vrenge bilen ut i grøfta for å unngå en bil som kom mot meg i min kjørebane. Det var vinter og jeg fikk knust den ene frontlykten da jeg traff en brøytekant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et uhell:)smiler hver gang jeg blir minnet om det:laugh:

Min første bil var en såkalt "steppetraktor" som jeg solgte og skaffet meg en dødsbra boble 63 mod. På den tiden bodde jeg ved sjøen, dvs parkeringsplassene til boligene var på kaien på motsatt side. Jeg parkerte alltid med fronten mot sjø for det var for skummelt å rygge inn på park plass, he he.

En av de første morningene jeg hadde bobla så forsov jeg meg og jeg kom heseblesende og hev meg bak rattet og satte giren i revers...TRODDE... jeg og bobla tok et meterhopp og hang etter bakhjulene  med nesa utfor kaien. Det endte godt... en nabo kom løpende og lurte på HVA FAEN ER DET DU HOLDER PÅ MED!!!!!:laugh::laugh::laugh: jeg ble etterhvert trukket på plass igjen og noe forfjamset kom jeg meg omsider på jobb. Skodaen hadde revers der boble hadde første gir. Vel jeg unngår å parkere på lignende steder den dag i dag:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...