Gå til innhold

Noen som kan anbefale litt øl?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ute etter noen ølanbefalinger. Ikke til mat eller noen spesiell anledning. Pris spiller ingen rolle. :)

Jeg liker all vanlig pils, men ser etter noe med litt mer smak. Gjerne litt syrlig. Er veldig glad i Peroni f.eks., og hveteøl. Kanskje noe som ligner hveteøl litt, men ikke er så søtt. Bayer og mørkere øl er jeg ikke så veeeldig begeistret før, synes ofte de har en litt rar ettersmak, og generelt er for søtt. 

Anonymkode: a474b...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

DUVEL!

Belgisk kvalitet, lyst øl med mild smak. God aroma fra humle uten at den er noe særlig bitter. Meeeeget godt øl som er lett å drikke og som blir bedre for hver slurk. Er vel 8.7% og selve alkoholsmaken kjennes ikke, ergo litt skummelt å drikke. Men siden en flaske 0,5 koster ca 70 kr, tenker jeg på det som vin.

 

Anbefales.

Anonymkode: 1b3db...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. august 2016 at 22.24, AnonymBruker skrev:

Er ute etter noen ølanbefalinger. Ikke til mat eller noen spesiell anledning. Pris spiller ingen rolle. :)

Jeg liker all vanlig pils, men ser etter noe med litt mer smak. Gjerne litt syrlig. Er veldig glad i Peroni f.eks., og hveteøl. Kanskje noe som ligner hveteøl litt, men ikke er så søtt. Bayer og mørkere øl er jeg ikke så veeeldig begeistret før, synes ofte de har en litt rar ettersmak, og generelt er for søtt. 

Anonymkode: a474b...313

Frydenlund har et IPA- øl og et Pale-Ale, som begge er veldig lyse og fine, men med mye smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis du vil utfordre deg litt så går du på polet og kjøper surøl. Nokså spesielt, men det er fulltreffer på syrlighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1664 blanch

humlesus fra håndbryggeriet

east ipa fra brooklyn brewery

liefmans fruitesse

 dette er noen av mine favoritter

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.8.2016 at 22.30, amativeReflection skrev:

liefmans fruitesse

Fruitesse er veldig søt da. Jeg syns det smaker mest som en slags saft. Veldig rart, og hvis man forventer en øl som smaker øl er dette ikke noe å gå for.

Nå er jeg glutenintollerant, og har ikke smakt på så mye øl selv, men jeg jobber i en bar. Dette er de lyse ølene vi selger mest av som ikke er vanlig tappøl:

Punk Ipa

Raging Bitch IPA

Frydenlund Pale Ale

Frydenlund IPA

Estrella Daura (glutenfri øl som solgte lite før jeg begynte å anbefale. Smaken er ikke søt i det hele tatt)

Ellers er jeg glad i Ringnes Lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Persephone skrev:

Fruitesse er veldig søt da. Jeg syns det smaker mest som en slags saft. Veldig rart, og hvis man forventer en øl som smaker øl er dette ikke noe å gå for.

Nå er jeg glutenintollerant, og har ikke smakt på så mye øl selv, men jeg jobber i en bar. Dette er de lyse ølene vi selger mest av som ikke er vanlig tappøl:

Punk Ipa

Raging Bitch IPA

Frydenlund Pale Ale

Frydenlund IPA

Estrella Daura (glutenfri øl som solgte lite før jeg begynte å anbefale. Smaken er ikke søt i det hele tatt)

Ellers er jeg glad i Ringnes Lite.

Punk IPA har jeg drukket kassevis av, den er god, men alle drikker IPA så det er litt kjedelig å anbefale noen ganger.

Frydenlund sine øl er jevnt over gode.

Estrella Daura vet jeg ikke om jeg har prøvd.

Ringnes Lite er elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Punk IPA har jeg drukket kassevis av, den er god, men alle drikker IPA så det er litt kjedelig å anbefale noen ganger.

Frydenlund sine øl er jevnt over gode.

Estrella Daura vet jeg ikke om jeg har prøvd.

Ringnes Lite er elendig.

Okay, hver sin smak. Jeg liker Fruitesse, Daura og Ringnes Lite. Jeg kan ikke skryte av at Daura er en veldig spesiell øl sånn som Fruitesse er, men det er en veldig god allrounder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...