Gå til innhold

EU-kontroll


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ta PKK av bilen ila måneden. Ser det er stor forskjell på prisene på NAF og merkeverksted (Frydenbø Bergen). Noen som har noen erfaringer? Har jo lest litt av hvert om merjeverksted og EU kontroll. Tenker ofte at NAF er en sikke vinner, men så skal de ha 300 kr mer enn merkeverksted.

Anonymkode: 85e40...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten må du forhøre deg rundt om noen kjenner til et bilverksted som er seriøse, eller så må du ta sjansen. NAF er dyre og finner de noe må du til bilverksted etterpå hvis det ikke går igjennom EU kontrollen. 

Jeg blir storsett lurt men jeg bruker faen meg ikke et bilverksted eller merkeforhandler  mer enn 1 gang pr reparasjon eller EU kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tdm900 skrev:

Skygg unna NAF! Tror det er langt mellom de useriøse

Hvorfor mener du jeg skal skygge unna NAF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, makkapakka skrev:

Enten må du forhøre deg rundt om noen kjenner til et bilverksted som er seriøse, eller så må du ta sjansen. NAF er dyre og finner de noe må du til bilverksted etterpå hvis det ikke går igjennom EU kontrollen. 

Jeg blir storsett lurt men jeg bruker faen meg ikke et bilverksted eller merkeforhandler  mer enn 1 gang pr reparasjon eller EU kontroll. 

Den går mest sannsynligvis glatt gjennom. 2012 mod Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ya84 skrev:

Hvorfor mener du jeg skal skygge unna NAF?

Jeg hadde ikke brukt de når de ligger såpass mye høyere i pris!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vurderer du dette egentlig? For et eventuelt videresalg er jo merkeforhandlerstempel ved alle servicer og kontroller en fordel. Dessuten bør en noenlunde vedlikeholdt 2012 Volvo virkelig klare seg greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig er merkeverksteder mer kunnskapsrike om ditt bilmerke. De kjenner til de svake og sterke sidene. Det viktigste er at du finner en seriøs aktør. Dette med tanke på å ikke ta med det som ikke skulle være der. Men like mye ta med reelle feil.

At en betaler 3-500 kr. mer eller mindre et sted betyr ingen ting om det billigste eller dyreste stedet gjør en dårlig jobb. Det er faktisk småpenger i et bilhold.

Dette er mine erfaringer og jeg har opplevd at både verksteder og NAF gjør feil. Så å si at den ene firmaet/ organisasjonen er bedre enn den andre blir feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Service bruker man merkeverksted, for PKK bruker man NAF.

Jeg har til gode å møte noen serviceverksteder som ikke har prøvd seg på PKK, og selv ett skifte av en unødvendig pære koster mer enn 300. . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga dårlige erfaringer andre steder byttet jeg til Toyota Norheimsund etter anbefalinger. Det er hverken slik at jeg bor der (45 min unna), eller bare har Toyota i oppkjørselen. Bilene er dessuten 15 år gamle så det er nok ikke nødvendig å være nøye på dette med merkeverksted.

Men de er flinke, ærlige og pålitelige, svarer på epost og er konkurransedyktige på pris. Mer kan man ikke be om, men det er spesielt likevel...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...