Gå til innhold

Avslutte ett forhold og starte et nytt?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Går det noensinne bra å avslutte et forhold og ganske snart etterpå (uker/mnd) starte et nytt forhold?

Både han jeg er interessert i og meg selv har nettopp avsluttet forhold som varte i noen år. Vi har vært singel begge to noen mnd nå.

Og så traff jeg han. Har kjent hverandre i veldig kort stund nå, og ikke tilbrakt mange dagene sammen. Men det føles som om vi har kjent hverandre i flere år. Situasjonen gjorde det slik at vi nå vet mer om hverandre enn hva jeg tror vi normalt sett ville visst...

Jeg er redd for å starte noe nytt for snart. Jeg er redd for å vente for lenge med å starte et forhold, hva om vi mister sjansen?

Og jeg vet i grunnen ikke om han er interessert i forhold med meg heller. Men mange handlinger og ord kan tyde på det. Tror vi begge er litt redde og usikre i denne situasjonen vi er i nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kanskje?

Oi, vanskelig situasjon som er temmelig lik den jeg selv sitter i for tiden, men hva kan man gjøre? Sette opp for et kunstig opphold kun i det henseénde å kjøpe litt tid? Ser ikke så mange årsaker til at noe slikt skulle være noe poeng, men ser ett; samvittighet og omtanke for din forrige partner. Noen vil kanskje påpeke at det er noe tidlig for deg selv, men da tror jeg jo ikke et kunstig opphold vil endre noe særlig av forutsetningene for at du føler det slik.

Så, dersom du føler deg "klar" i tankene. Klar for å være sammen med noen andre enn eksen, da mener jeg du burde kjøre løpet og se hva som skjer. Alle må i første rekke tenke på seg selv, før man tenker på andre.

Selv har jeg bestemt meg for å følge tråden og se hvor jeg havner. Kanskje fungerer det, og kanskje ikke, men et ordtak kommer til meg hver gang jeg blir usikker; "You miss 100% of opportunities you don't take".

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg...Fikk et greit motto av ei veninne for et par dager siden "det er viktig å gjøre det som føles riktig, en kan ikke bare gå rundt å vere grei og glemme seg selv" så mitt råd til deg...gjør akuratt det du føler for! Grip sjansen, prøv ut om det er noe å satse på!! og så vil tiden vise det...

for tenk om du angrer på at du ikke gjorde det...!? og hva er vitsen med å utsette det hvis dere virkelig ikke klarer å tenke på noe annet enn å være sammen...

Så følg hjertet, det er den eneste veien til lykke!! :hjerte:

Lykke til!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser han ikke på noen dager enda. Men sa i dag jeg har noe å tilstå. Han ringte og ville vite, var veldig nysgjerrig. Men han får vente til vi ser hverandre igjen, da vil jeg si hvordan jeg føler det. Så får det gå som det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men når du selv stiller spørsmålet, så er du kanskje ikke helt ready, eller kanskje han ikke er den helt rette...du virker i alle fall usikker, siden du spør...

Men du har jo ikke noe å tape, dere trenger jo ikke være annet enn kjærester, eller hva det kalles når man ikke bor sammen...

Tror jeg ville valgt en mellomting, litt nærhet og litt avstand, hvis det er mulig... (og er DET mulig, så, nei, jeg er ikke noen ekspert, men jeg ville prøvd å holde en viss avstand en viss tid...for min egen del, ikke for andres...)

Spørsmålet ditt er umulig å svare på. Det kommer an på hvilket forhold du gikk ut av også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale å inngå et nytt forhold før du/dere begge har kommet over ditt forrige.

Det er vanskelig å komme videre om man fortsatt har en annen i tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 16 år senere...

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Forandring fryder

Anonymkode: 4955b...d9e

....i en 16 år gammel tråd???! 🤣🤣🤣 Det må være ny rekord... Hvordan i all verden fant du den? 

Anonymkode: 89024...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ts har kommet seg videre nå🤭

Anonymkode: 3a204...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lurer på om ts har kommet seg videre nå🤭

Anonymkode: 3a204...d47

Jeg vil tro TS har fått barn og barna går blir årets koronaruss...

Anonymkode: 0f797...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...