Gå til innhold

Bruke vanlig blomsterbukett som brudebukett?


lady90

Anbefalte innlegg

Jeg står mellom silkeblomster og friske blomster, men gidder ikke å betale 1500.- for en brudebukett. Ser at de har masse fine vanlige blomsterbuketter til rundt 500.-, f.eks. her: http://www.blomsterdekor.no/blomster/buketter/

Kan man bruke en vanlig bukett som brudebukett? Tenker da på om man klarer å holde i den? Kan man ikke bare surre et silkebånd eller noe nederst? Andre som har brukt vanlig bukett som brudebukett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med de i blomsterbutikken, prisen på buketten bestemmes blant annet av hva slags blomster du velger og hvor stor du vil ha. Tror det er en dårlig ide å velge vanlig bukett, lett at den blir vond å holde, du kan få stilk-saft/søl på kjolen, og hvis du velger feil blomster er de halvvisne før du rekker å komme deg inn i kirken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bestill en vanlg blomsterbukett uten å si at det er brudebukett. Det koster plutselig mer når den heter det😊 mange sparer penger på det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en vanlig bukett fra Interflora for bryllupet mitt i juni med røde roser og andre rosa blomster. Det gikk helt fint! Tull at det er dårligere kvalitet på buketten av den grunn. Bare å gi beskjed om at du skal bruke den som brudebukett, så kan du få bånd rundt den osv. som brudebukett. Det var akkurat slik bukett jeg hadde forestilt at jeg ville ha, så hvorfor betale mere da? Helt bortkastet, synes nå jeg. 

Her er min brudebukett:

 

web-fredoglinebryllup (257 of 379).jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvsagt passe på å sette buketten i vann med jevne mellomrom når den ikke brukes aktivt under vielsen, på bilder eller annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Sheherasade skrev:

Du må selvsagt passe på å sette buketten i vann med jevne mellomrom når den ikke brukes aktivt under vielsen, på bilder eller annet. 

Men trodde den måtte være tørrere enn en vanlig bukett? Kan jo ikke dryppe vann på kjolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lady90 skrev:

Men trodde den måtte være tørrere enn en vanlig bukett? Kan jo ikke dryppe vann på kjolen

Hadde med håndkle også, tror jeg. Husker ikke helt. Det var mamma og forloveren som passet på den mest når jeg ikke holdt den. Men den dryppet absolutt ikke. Det var ikke noe problem i det hele tatt, faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også at det er fullt mulig og bruke vanlig bukett som brudebukett. Det ligger plenty av videoer på Youtube om hvordan en kan lage en selv også

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte callaliljer som jeg bandt sammen selv tidlig på morgenen på bryllupsdagen. Surret litt fuktig stoff rundt stilkene, deretter en liten plastpose og deretter silkebånd. De holdt seg helt fine fram til 19-tida på kvelden, da begynte de å bli litt småslappe på nært hold, men regner med det finnes blomstertyper som tåler såpass lite vann lenger enn calla. Det er jo bare å kjøpe en blomst av hver type man kunne tenke seg på forhånd og teste hvor lenge de greier seg. 

Anonymkode: 18359...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å bruke en vanlig blomsterbukett! Husk at de dyre bukettene gjerne er litt spesielle ( kanskje er det dyre blomster i den, eller veldig tidskrevende å lage) Men skal du ha en vanlig bukett, kan du komme unna med det til en billig penge ja! Jeg har laget brudebuketter  fra 150 kr til flere tusen:) 

Anonymkode: c1f1c...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem med "vanlig bukett". Koster 1000 kr bare å kalle den brudebukett, mens innholdet er det samme ;) Med mindre du ønsker noe veldig spesielt, er vanlig bukett helt fint.

Min lagde mannen min selv av snittblomster han kjøpte. Bandt dem sammen og festet sløyfebånd rundt. Var like fin som en bukett som man kjøper som brudebukett, bare veldig mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lingua franca skrev:

Null problem med "vanlig bukett". Koster 1000 kr bare å kalle den brudebukett, mens innholdet er det samme ;) Med mindre du ønsker noe veldig spesielt, er vanlig bukett helt fint.

Min lagde mannen min selv av snittblomster han kjøpte. Bandt dem sammen og festet sløyfebånd rundt. Var like fin som en bukett som man kjøper som brudebukett, bare veldig mye billigere.

Men tørka de ikke ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, lady90 skrev:

Men tørka de ikke ut? 

Nei. Holdt seg hele dagen, og et par dager etterpå også. Nå er ikke jeg noen blomsterekspert, men tror det er veldig avhengig av hvilke blomster man bruker. Min hadde mest roser, og de holder seg lenge. Mer "saftige" og myke blomster blir fortere visne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å klare opp i en ting; det er ikke navnet "brudebukett" som gjør den dyr, men alt av arbeid som følger med. Der jeg jobber er det snakk om flere timer med arbeid, spesialbestilling av blomster og rådføring med bruden. Man får en helt annen service og et helt annet arbeid når man bestiller brudebukett. 

 

Det betyr ikke at en ordinær bukett ikke egner seg som brudebukett - det ene utelukker ikke det andre. Men det er to veldig forskjellige arbeider. :) 

Anonymkode: c2bc0...b4d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre litt det samme med frisøren. Hos en del koster det mer for brudefrisyre enn for vanlig oppsett, så om du ikke trenger servering av sjampanje, og skal skifte til kjole hjemme, kan det være verdt å sjekke pris på begge deler. Nå ble jeg plutselig litt usikker på om prøveoppsett er en del av prisen, eller om det kommer utenom, men en god frisør klarer seg som regel med én gang uansett. Vet en del argumenterer for at frisyren skal holde bedre når det er brudeoppsett, men en festfrisyre skal nå uansett holde en normalt aktiv kveld (ha med en liten boks hårspray som forsikring). Husk at frisyren gjerne skal ned igjen på slutten av kvelden, så en litt enklere variant som ikke er sementert fast kan uansett være bedre.

Har inntrykk av at mye blir dyrere så snart man knytter ordet bryllup til dem. Ser fantastisk mange fine hvite penkjoler jeg mye heller ville hatt enn en typisk brudekjole (da tenker jeg på de litt store marengskjolene, finnes selvfølgelig uendelig mange varianter innenfor det som annonsere som brudekjole også), og til 1/3 av prisen, tilsynelatende delvis fordi det er "penkjole", ikke "brudekjole". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjorde det ekstremt enkelt og hadde en Hortensia (de store avskårne kvistene) med silkebånd rundt. Satt den i en vase på bordet under middagen, og den holdt nærmere en uke.  

Anonymkode: 63d30...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/6/2016 at 16.26, AnonymBruker skrev:

Bare for å klare opp i en ting; det er ikke navnet "brudebukett" som gjør den dyr, men alt av arbeid som følger med. Der jeg jobber er det snakk om flere timer med arbeid, spesialbestilling av blomster og rådføring med bruden. Man får en helt annen service og et helt annet arbeid når man bestiller brudebukett. 

 

Det betyr ikke at en ordinær bukett ikke egner seg som brudebukett - det ene utelukker ikke det andre. Men det er to veldig forskjellige arbeider. :) 

Anonymkode: c2bc0...b4d

AMEN! 

Anonymkode: 6d206...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den ‎30‎.‎07‎.‎2016 at 23.11, lady90 skrev:

Syns dene var nydelig og det er jo stort sett roser: https://www.mestergronn.no/blomster/40-rosa-fairtrade-roser-med-slor/

Rart om de skal ha 1000.- mer for denne for å gjøre den om til en brudebukett iallefall. 

Kan legges til at mestergrønn tar betalt også for å pakke inn i cellofan og sette sammen til en bukett, mens andre butikker i området jeg bor i ikke tar ei krone for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bare noen calaer og surret silkebånd rundt. Hadde ikke lyst på noe krimskrams. Veldig pent og veldig billig!

Anonymkode: cd884...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...