Gå til innhold

Hvor gammel før det er greit snakke om "da JEG var barn..!"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når er det greit å komme med slik moralisering? Når man er 40, 50, 60 eller 80+?

Anonymkode: 89ed6...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 38 å sier det ofte, når jeg forteller historier til mine barn som ikke skjønner at det går an å bare ringe på hos venner uten å sende melding først, ikke fatter at barne-TV en gang i tiden var ensbetydende med kun NRK kl 18, aldri har vert inni en bankfilial, aldri har sett et leksikon i 20 bind osv. 

Anonymkode: 05494...90b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 38 å sier det ofte, når jeg forteller historier til mine barn som ikke skjønner at det går an å bare ringe på hos venner uten å sende melding først, ikke fatter at barne-TV en gang i tiden var ensbetydende med kun NRK kl 18, aldri har vert inni en bankfilial, aldri har sett et leksikon i 20 bind osv. 

Anonymkode: 05494...90b

Jeg er 25 og hadde det likens som deg ;) så antar at jeg og kan snakke om "da jeg var barn" 

Anonymkode: bddbc...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det er da jeg var barn må man vært voksen, så over 18 år, men utover det tenker jeg at man kan si det når som helst. Poenget er jo ikke at det er et visst antall år siden, men at det har vært en endring i forhold til hvordan det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sikter jeg ikke til bare å fortelle om hvordan det var da man var liten, men på en nedlatende/kjeftende måte.

"Da JEG var barn, hendte det at vi GJORDE noe på fine dager som denne, nå sitter dere bare og glaner på disse skjermene. Vi var ute og gjorde hærverk, dro på epleslang osv!"

Anonymkode: 89ed6...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-13 barn

13-18 tenåring 

18-30 ungdom

30-++ voksen

 

😛

Anonymkode: ac2ea...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...