Gå til innhold

Gravid - Krampe / Murringer


MissEi

Anbefalte innlegg

Er gravid er ca 5 uker på vei, har noen ekstreme murringer/krampeaktige i nedre del av magen  / v livmor. Det vondt at jeg våkner midt på natten. Tar Paracet, men fortsatt vondt. Noen som har opplevd lignende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er normalt med murringer, til dels ubehagelige. Det er umulig for noen å svare på om dine er normale, da vi ikke kan vite hvordan du takler vondter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Hadde mye frem til uke 12. Da merket jeg ikke noe særlig til det lenger. Det ble gradvis bedre og ikke like vondt hele tiden.

Også begynte det igjen 4 uker før fødsel.

Anonymkode: 587a7...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt. Hadde mye frem til uke 12. Da merket jeg ikke noe særlig til det lenger. Det ble gradvis bedre og ikke like vondt hele tiden.

Også begynte det igjen 4 uker før fødsel.

Anonymkode: 587a7...681

Takk for godt svar, brukte du paracet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt så lenge du ikke blør eller får sterke ensidige smerter. Jeg og hadde en del menssmerter i begynnelsen, var på do flere ganger for dagen overbevist om at jeg hadde begynt å blø :P var såpass vondt at jeg ville tatt paracet om jeg ikke var gravid. Er ikke farlig å ta det altså, men jeg ville helst unngå det jeg kunne av medisiner. 

Anonymkode: 4b69f...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt så lenge du ikke blør eller får sterke ensidige smerter. Jeg og hadde en del menssmerter i begynnelsen, var på do flere ganger for dagen overbevist om at jeg hadde begynt å blø :P var såpass vondt at jeg ville tatt paracet om jeg ikke var gravid. Er ikke farlig å ta det altså, men jeg ville helst unngå det jeg kunne av medisiner. 

Anonymkode: 4b69f...f9d

Tenker egentligt ganske likt deg, hver gang jeg er på do forventer jeg nesten å se blod.. Høres sikkert crazy ut, men er min store frykt! Vil egentligt ikke ta smertestillende, men har fått det på jobb å da fungerer jeg ikke med mindre jrg tar smertestillende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MissEi skrev:

Takk for godt svar, brukte du paracet? 

Nei, jeg tåler ikke paracetamol, så jeg måtte bare pent holde meg unna smertestillende. Men jeg hadde nok tatt en om jeg kunne :)

Anonymkode: 587a7...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal unngå paracet om man kan i svangerskap. Forsøk heller med varmeflaske eller varme bad/dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Silfen skrev:

Man skal unngå paracet om man kan i svangerskap. Forsøk heller med varmeflaske eller varme bad/dusj.

Jeg som ikke tåler paracet brukte varme for alt det var verdt :) anbefaler å kjøpe sånn varmeomslag som kan varmes i mikro. Hjelper veldig godt. Bruker det mye nå som babyen har kommet også, når jeg skal løsne oppi tette melkeganger og når jeg har bært mye og får vondt i skuldre og nakke :)

Anonymkode: 587a7...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1. svangerskap så våknet jeg midt på natta med skikkelige krampetrekninger. Husker jeg gikk inn på badet og lå bare å krøket meg. Var vel 5-6 uker på vei. Jeg vil trur det var livmora som utvidet seg :) Det er et navn for disse smertene, men husker ikke hva de blir kalt. De 2 andre svangerskapa hadde jeg ikke det. Litt kjente jeg, men ikke så ille som 1. svangerskapet. Sikkert fordi det var nettopp 1. svangerskap vil jeg tru. 

Anonymkode: c697e...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...