Gå til innhold

Alkohol og det som følger med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, i går drakk jeg litt sammen med gode venner, og opplevde, som jeg har gjort noen ganger før nå, at jeg tålte alkoholen dårlig. Det siste året har jeg drukket svært lite, men det siste halve året har jeg opplevd å bli veldig rar til og med av små mengder med drikke. Er liten og tåler ikke mye, så sånn sett er det ikke så merkelig, det er tingene jeg gjør og tenker som er ulikt meg. Dessuten så kaster jeg opp, det har jeg aldri brukt å gjøre før.

I går var jeg så dum at jeg sendte melding til ekskjæresten min og skrev at jeg ikke klarer slutte å tenke på han. Det er ett år siden det ble slutt, og jeg har ikke gjort noe sånt før.   Ligger her og vrir meg i angst. 

Jeg mister all kontroll i hodet av kun litt alkohol. Ingen andre merket oppførselen min, for jeg snøvler ikke eller noe. 

Nå må jeg slutte å drikke. 

Anonymkode: f8367...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må jeg slutte å drikke. 

Anonymkode: f8367...ace

God ide; :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "liten mengde"?

For meg er liten mengde 1-3 glass vin feks. Og ikke søren om man blir så full at man gjør sånne saker da.

 

Men take it easy. Alle har vært der med fylleangst. Send din ex og skriv bare sorry jeg var full - og så sletter du hans telefonnummer.

Jeg opplever også at nå som jeg er eldre kaster jeg opp fortere. Før kastet jeg aldri opp mens jeg var full, bare bakfull, og da veldig, veldig bakfull. Nå...yuk. 

Løsningen: drikke mindre. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har helt rett, løsninga er å drikke mindre, eller ikke i det hele tatt. Jeg gjorde bare ikke slike teite ting før, tror det er derfor jeg synes det er så rart. Liten mengde var ett glass rødvin og to sambuca(æsj). 

 

Anonymkode: f8367...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har helt rett, løsninga er å drikke mindre, eller ikke i det hele tatt. Jeg gjorde bare ikke slike teite ting før, tror det er derfor jeg synes det er så rart. Liten mengde var ett glass rødvin og to sambuca(æsj). 

 

Anonymkode: f8367...ace

Rart du ble så full av så lite.

Spiser du andre medisiner, noen spesiell kosthold/diett for tiden? Andre psykiske årsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krigerunge

Å sende meldinger til ekskjæresten er helt normalt når man har drukket, er nok med ett glass vin det, så føler man at man har en god nok grunn til å sende meldingen man egentlig alltid har hatt lyst til å sende. Jeg tipper det er umulig å bli full på ett glass rødvin og to sambuca, at man kan miste litt hemninger, ja, kanskje, men ikke i overflod. Enkelt og greit så bare rører du ikke alkohol, tåler du det ikke så tåler du det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...