Gå til innhold

Hva synes dere om utenlandske kvinner som henger langt etter likestillingen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De lever mange år tilbake. Er avhengig av menn, sminke, pent utseende, dekke seg til for å ikke virke tiltrekkende eller sminke seg og dolle seg for mye opp for å spille på sex og tiltrekning. Være needy og hjelpeløs overfor menn og trenge deres hjelp. Synes litt synd på dem jeg, men jeg ser jo at de greier å skaffe seg mann og barn på den måten så de får jo litt belønning. Jeg ser også at menn lett faller for slike typer kvinner hvis de er pene vel og merke for menn er jo så overfladiske. 

Anonymkode: b2dcb...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fungerer sånn som kvinner burde gjøre.

Anonymkode: 2a4d6...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i mange tilfeller de er vell så lykkelige som kvinner som satser på karriære og "selvstendighet". Hun utfyller mannen sin, og han henne og hun er ikke avhengig av å gå lettkledd for bekreftelse og oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart jeg synes synd på de, de er tross alt offer for en kvinneundertrykkende kultur og har lært at "sånn er det bare." Samtidig synes jeg det er leit at de tar med seg slike holdninger til Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

De lever mange år tilbake. Er avhengig av menn, sminke, pent utseende, dekke seg til for å ikke virke tiltrekkende eller sminke seg og dolle seg for mye opp for å spille på sex og tiltrekning. Være needy og hjelpeløs overfor menn og trenge deres hjelp. Synes litt synd på dem jeg, men jeg ser jo at de greier å skaffe seg mann og barn på den måten så de får jo litt belønning. Jeg ser også at menn lett faller for slike typer kvinner hvis de er pene vel og merke for menn er jo så overfladiske. 

Anonymkode: b2dcb...d7a

Mulig, men det spørs jo hva som er pent for dem - men ja, de henger en del etter vestlige kvinner. Det er jo mye de enten ikke vil eller kan gjøre. Men sånn er det med mennene også. Det er ikke alltid de følger med på den vestlige kulturen og likestillingen.

Anonymkode: e2443...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vestlig kultur har gjennomgått en langsiktig endring hva gjelder kvinnesyn, straffemetoder, homofili etc. Over tid vil også andre samfunn oppleve samme endringer, dog henger enkelte enn så lenge noe "bakpå". Opplysning om og erfaringer med ordentlig demokrati, sterkere menneskeverd og selvfølgelige rettigheter vil spre seg til kulturer som i dag ikke er like liberale som vesten, det er bare et spm om tid.

Anonymkode: 65db3...9ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

De lever mange år tilbake. Er avhengig av menn, sminke, pent utseende, dekke seg til for å ikke virke tiltrekkende eller sminke seg og dolle seg for mye opp for å spille på sex og tiltrekning. Være needy og hjelpeløs overfor menn og trenge deres hjelp. Synes litt synd på dem jeg, men jeg ser jo at de greier å skaffe seg mann og barn på den måten så de får jo litt belønning. Jeg ser også at menn lett faller for slike typer kvinner hvis de er pene vel og merke for menn er jo så overfladiske. 

Anonymkode: b2dcb...d7a

Du har et ganske snevert syn på hva likestilling er.

Likestilling handler om å bli sett på, bedømt og verdsatt som menneske. Man er altså ikke først og fremst sitt kjønn. Likestilling handler om at kjønn er tatt vekk som en irrelevant faktor. Akkurat som hudfarge er tatt vekk som irrelevant faktor.

Jeg synes synd på alle som fortsatt er indoktrinert i tanken om kjønn er bestemmende for et individs mulighter for livsutfoldelse og realisering. Akkurat som med hudfarge. Dette er tankegang som resulterer i slike kjønnspesifikke rollemønstre som skisserer.

 

Anonymkode: 6c250...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Men hvis de klarer å få mann, barn og hus... er det egentlig så ille?

Hvis de da i tillegg er lykkelige, hvorfor bryr vi oss om hva de gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. juli 2016 at 22.42, AnonymBruker skrev:

Du har et ganske snevert syn på hva likestilling er.

Likestilling handler om å bli sett på, bedømt og verdsatt som menneske. Man er altså ikke først og fremst sitt kjønn. Likestilling handler om at kjønn er tatt vekk som en irrelevant faktor. Akkurat som hudfarge er tatt vekk som irrelevant faktor.

Jeg synes synd på alle som fortsatt er indoktrinert i tanken om kjønn er bestemmende for et individs mulighter for livsutfoldelse og realisering. Akkurat som med hudfarge. Dette er tankegang som resulterer i slike kjønnspesifikke rollemønstre som skisserer.

 

Anonymkode: 6c250...166

Dette er tatt ut fra virkeligheten. Kvinner vokser opp i kulturer hvor det viktigste fortsatt er å skaffe seg mann og barn. Da blir utseende og klær veldig viktig, samt en pleasing væremåte overfor menn. Dette blir middelet for å bli gift. Mennene forventer at de lager mat, føder unger og tar husarbeidet. 

Andre kvinner igjen blir kjønnslemlestet, tvangsgiftet og må gå med hijab eller burka. Menn i deres kultur har ikke respekt for vestlige kvinner og kaller dem horer, noen voldar også vestlige kvinner fordi de går lettkledde. Dersom deres kvinner ikke oppfører seg slik mennene vil,  risikerer de å bli drept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31. juli 2016 at 15.09, PetterPanne skrev:

Men hvis de klarer å få mann, barn og hus... er det egentlig så ille?

Hvis de da i tillegg er lykkelige, hvorfor bryr vi oss om hva de gjør?

Godt spørsmål. Men er de egentlig lykkelige? De vet ikke om noe annet og vet at det er slik det skal være. For dem er kanskje lykken å lage barn og ha mann. Det gir en status som kvinne. Jeg synes det er litt synd at de kvinnene som kjempet for vår likestilling, at ingen gidder å føre dette videre for det koster dem for mye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de lever på denne måten av eget valg, vel vitende om at de har lov til å gå andre veier om de så ønsker, så ser jeg ikke problemet.

Hvis dette er en levemåte som på en måte er pålagt av kultur og samfunn, hvor de er overbevist om at de trenger en mann til å ta vare på dem for å klare seg i livet, så synes jeg det er litt trist.

Anonymkode: b6f1f...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det eneste målet de har i livet er å få mann og barn, og synes det er helt ok å bli minstepensjonist så vær så god.

Anonymkode: f0aa2...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
20 minutter siden, himmeloghav skrev:

Godt spørsmål. Men er de egentlig lykkelige? De vet ikke om noe annet og vet at det er slik det skal være. For dem er kanskje lykken å lage barn og ha mann. Det gir en status som kvinne. Jeg synes det er litt synd at de kvinnene som kjempet for vår likestilling, at ingen gidder å føre dette videre for det koster dem for mye. 

Ja. De er nok lykkelige. Ignorance is bliss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, himmeloghav skrev:

Dette er tatt ut fra virkeligheten. Kvinner vokser opp i kulturer hvor det viktigste fortsatt er å skaffe seg mann og barn. Da blir utseende og klær veldig viktig, samt en pleasing væremåte overfor menn. Dette blir middelet for å bli gift. Mennene forventer at de lager mat, føder unger og tar husarbeidet. 

 

Jeg vil tro det viktigste for veldig mange kvinner og menn i alle kulturer, også i Norge, er å stifte familie, finne en å tilbringe livet med og få barn med. At en del av det å finne den personen er å ta seg bra ut og ha en behagelig væremåte ser jeg hverken noe nytt eller galt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, himmeloghav skrev:

Godt spørsmål. Men er de egentlig lykkelige? De vet ikke om noe annet og vet at det er slik det skal være. For dem er kanskje lykken å lage barn og ha mann. Det gir en status som kvinne. Jeg synes det er litt synd at de kvinnene som kjempet for vår likestilling, at ingen gidder å føre dette videre for det koster dem for mye. 

Du skal ikke se bort ifra at veldig mange kvinner som lever i mer "tradisjonelle" ekteskap tenker det samme om mange "likestilte" kvinner. De ser kanskje ofrene, på egne og andres vegne, kvinner som lever likere mannen må gjøre, og hvordan deres (familie)forhold faller sammen, eller aldri blir noe av. 

Det er ikke gitt at en med en god kariære er den som kommer best ut av det, andre måte enn materielt. Jeg tror nok det er endel som angrer bittert de siste tiårene av livet, over familien de forsømte, eller aldri fikk i jaget etter å levere andre steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, nå må dere holde opp! Dere kan jo være ærlig og si det rett ut; at dere mener muslimske kvinner, og ikke bare alle innvandrere...

Anonymkode: 45197...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har snakket med noen veninner av meg som kommer fra serbia, tyskland, ungaren og italia. De lurer alle på det samme: hvorfor norske kvinner ikke pynter seg og hvorfor de ikke kan lage mat. De synes det er virkelig ekkelt at norske kvinner ikke barberer armhuler og legger.

Dette er damer som er høyt utdanna så det har vært ingenting med å være needy og avhengig av en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, herremann skrev:

Jeg har snakket med noen veninner av meg som kommer fra serbia, tyskland, ungaren og italia. De lurer alle på det samme: hvorfor norske kvinner ikke pynter seg og hvorfor de ikke kan lage mat. De synes det er virkelig ekkelt at norske kvinner ikke barberer armhuler og legger.

Dette er damer som er høyt utdanna så det har vært ingenting med å være needy og avhengig av en mann.

De bor i Norge?

Anonymkode: 13305...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herremann skrev:

Jeg har snakket med noen veninner av meg som kommer fra serbia, tyskland, ungaren og italia. De lurer alle på det samme: hvorfor norske kvinner ikke pynter seg og hvorfor de ikke kan lage mat. De synes det er virkelig ekkelt at norske kvinner ikke barberer armhuler og legger.

Dette er damer som er høyt utdanna så det har vært ingenting med å være needy og avhengig av en mann.

Fordi det finnes forskjellige kvinner i Norge, akkurat som de landene de kommer fra. Har sett serbiske kvinner med bart, betyr ikke at jeg tror alle serbiske kvinner har det. De høres veldig ignorante ut og ikke spesielt utdannet nei. Jeg har vært i nok kvinne garderober til å vite at hårete norske kvinner ikke er en standard.

Å pynte seg er ikke noe noen nordmenn gjør. Ser sjeldent pyntet menn heller. Der kan vi bli flinkere. Får selv kommentarer på at jeg alltid ser så pyntet ut, men ville aldri fått de kommentarene i utlandet.

Anonymkode: f0aa2...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, herremann skrev:

Jeg har snakket med noen veninner av meg som kommer fra serbia, tyskland, ungaren og italia. De lurer alle på det samme: hvorfor norske kvinner ikke pynter seg og hvorfor de ikke kan lage mat. De synes det er virkelig ekkelt at norske kvinner ikke barberer armhuler og legger.

Dette er damer som er høyt utdanna så det har vært ingenting med å være needy og avhengig av en mann.

De aller fleste norske kvinner kan lage mat. Og de aller fleste norske kvinner barberer armhulene sine. Ser ikke helt relevansen til HI? 

Anonymkode: 6ef13...631

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...