Gå til innhold

Gutter som ikke spør om en bruker prevensjon...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har slått meg hvor ufattelig dårlig gutter/menn er når det kommer til prevensjon. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har vært den flinkeste til å bruke kondom, men jeg har nå hvertfall brukt p-piller for å unngå graviditet, selv om det ikke hindrer evt. smitte. 

Dette er svarene deres/spørsmålene deres:

-Går det fint uten kondom? (Når jeg har svart "ja", så synes de svaret er godt nok. Uten å ha spurt direkte om jeg bruker pillen)

-Ingen spørsmål, bare kjører på

-Du bruker pillen, sant?

-I etterkant: du bruker vel prevensjon?

-Kan vi ikke droppe kondom?

Hva har dere opplevd? Se vekk i fra min dårlige bruk av kondom, jeg tenker mest på hvilke rare unnskyldninger/forventninger gutter/menn har ifht prevensjon. 

Anonymkode: c2eae...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd det samme som deg unntatt den første og siste. 

Anonymkode: 73278...04c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kondomer er ineffektiv som prevensjon er man jo avhengig av at kvinnen går på p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Siden kondomer er ineffektiv som prevensjon er man jo avhengig av at kvinnen går på p-piller.

Kilde?

Anonymkode: 8da4f...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd noe annet enn at kondomet kom på uten spørsmål, verken fra hans eller min side. Kondomet har først kommet av når et forhold er etablert og begge parter har sjekket seg for sykdommer. Så min erfaring er at det er god og fornuftig kondombruk. Jeg bor i Nord-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette var ons så hadde jeg reagert på at de ville ta risikoen for kjønnssykdommer...

Anonymkode: 4d9cc...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Siden kondomer er ineffektiv som prevensjon er man jo avhengig av at kvinnen går på p-piller.

Med 85-98% sikkerhet, avhengig av riktig bruk, er den jo ikke det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Siden kondomer er ineffektiv som prevensjon er man jo avhengig av at kvinnen går på p-piller.

Greit å forsikre seg om det da kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arktis skrev:

Med 85-98% sikkerhet, avhengig av riktig bruk, er den jo ikke det. 

15% sannsynlighet for å bli gravid hvert år man er seksuelt aktivt vil jo føre til iallefall tre barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Siden kondomer er ineffektiv som prevensjon er man jo avhengig av at kvinnen går på p-piller.

Så... Hvorfor er det så få som tar seg bryet med å sjekke om jenta faktisk går på pilla da? Har aldri blitt spurt i forkant selv, så det er tydeligvis ikke så farlig.

(Går forøvrig på pilla og krever kondom selv, jeg vil verken ha unger eller sykdommer som kan forhindres.)

Anonymkode: ee856...af3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så... Hvorfor er det så få som tar seg bryet med å sjekke om jenta faktisk går på pilla da? Har aldri blitt spurt i forkant selv, så det er tydeligvis ikke så farlig.

(Går forøvrig på pilla og krever kondom selv, jeg vil verken ha unger eller sykdommer som kan forhindres.)

Anonymkode: ee856...af3

Kanskje fordi angrepille er billig.

Personlig regner jeg med at alle jenter har bedre dømmekraft enn meg.

Endret av amativeReflection
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, amativeReflection skrev:

Siden kondomer er ineffektiv som prevensjon er man jo avhengig av at kvinnen går på p-piller.

Og igjen - ikke alle jenter bør eller kan gå på p-piller. Dermed er kondom et godt alternativ istedenfor at kvinnen skal måtte gå gjennom mange unødvendige bivirkninger. 

Anonymkode: 7f4a1...208

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Kanskje fordi angrepille er billig.

Personlig regner jeg med at alle jenter har bedre dømmekraft enn meg.

Angrepiller skal ikke brukes som prevensjon. Herlighet, gutter kan da ikke forvente at jenta skal ta de pillene?!?

Anonymkode: 7f4a1...208

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og igjen - ikke alle jenter bør eller kan gå på p-piller. Dermed er kondom et godt alternativ istedenfor at kvinnen skal måtte gå gjennom mange unødvendige bivirkninger. 

Anonymkode: 7f4a1...208

Da bør de heller ikke ha sex med personer de ikke vil ha barn med.

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Angrepiller skal ikke brukes som prevensjon. Herlighet, gutter kan da ikke forvente at jenta skal ta de pillene?!?

Anonymkode: 7f4a1...208

Når jeg og eksen slo opp brukte vi angrepiller sånn ukentlig, det var en koselig tradisjon, drikke seg drita på lørdag og så angrepille og kebab på søndag på Oslo S. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Kanskje fordi angrepille er billig.

Personlig regner jeg med at alle jenter har bedre dømmekraft enn meg.

Å? Du får kjøpe noen pakker som du kan tilby ved uhell da. Hvis du mener de er nærmest gitt vekk, er det en fin gest..

Anonymkode: 1eec5...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Angrepiller skal ikke brukes som prevensjon. Herlighet, gutter kan da ikke forvente at jenta skal ta de pillene?!?

Anonymkode: 7f4a1...208

Og angrepillen er ikke i nærheten av så sikker som kondom :balltre: noen trenger en du-skal-bli-far-sms. Kanskje det kan gi en vekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

15% sannsynlighet for å bli gravid hvert år man er seksuelt aktivt vil jo føre til iallefall tre barn...

85% sjans for å IKKE bli det, men hey! La oss heller kjøre på med null prevensjon og håpe på det beste! 

Og angrepille er 1) ingen abortpille, 2) bare effektivt om man ikke har hatt eggløsning, og 3) angrepille kan ødelegge effekten av p-pillen, i tilfelle man bruker det som "ekstra sikkerhet" om man har slurvet med p-pillen. Så joda, angrepille er nok the safe bet.. 

Anonymkode: ee856...af3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å? Du får kjøpe noen pakker som du kan tilby ved uhell da. Hvis du mener de er nærmest gitt vekk, er det en fin gest..

Anonymkode: 1eec5...c82

Ikke en dum ide.

6 minutter siden, Tamsi skrev:

Og angrepillen er ikke i nærheten av så sikker som kondom :balltre: noen trenger en du-skal-bli-far-sms. Kanskje det kan gi en vekker.

Jeg fikk en sånn en gang. "Gratulerer?" er visst ikke et passende svar til en slik melding. Men jeg ble reddet av SA, og takk gud for det. Hun var litt deppet da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, amativeReflection skrev:

Da bør de heller ikke ha sex med personer de ikke vil ha barn med.

Når jeg og eksen slo opp brukte vi angrepiller sånn ukentlig, det var en koselig tradisjon, drikke seg drita på lørdag og så angrepille og kebab på søndag på Oslo S. 

- Angrepillen virker ved å hindre eller forsinke eggløsning. Den hindrer imidlertid ikke et befruktet egg fra å feste seg i livmoren og gir dermed ingen garantert effekt, sier hun.

Norlevo har vist å forhindre 52-85 prosent av forventede graviditeter, hvilket betyr at faren for å bli gravid fortsatt er tilstede.

He, hadde heller gått for kondom.. 

Anonymkode: 7f4a1...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...