Gå til innhold

Hva mener dere om dagens regjering?


litlameg

Anbefalte innlegg

Dagens regjering mener de har gjort utrolig mye, men fremdeles får de kritikk. Den forrige regjeringen fikk mer fikk også kritikk, men har blitt fremstilt som å ha gjort mye mer enn den nåværende regjeringen. Jeg selv tar ingen partier men ønsker å lære mer og håper derfor jeg får respons fra alle sider!

Gjør dagens regjering nok? Er den bedre enn den forrige? Hvorfor?

Hva er DIN drømmeregjering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødgrønn regjering har vel aldri vært kjent for at de fikk gjort så mye. Det handler heller ikke om å gjøre så mye, men at det man gjør faktisk er bra. Jeg er uenig i dagens regjering på flere områder, som blant annet privatisering av jernbanen, landbrukspolitikk, endringene i universitets- og høyskolesektoren og kommunesammenslåinger.

To ting som er bra med dagens regjering:

 - de forstår at man må bevilge mer penger til forskning og utvikling, og at Norge ikke bare kan leve av oljen

 - de forstår at konsekvensene av å ta inn altfor mange flyktninger/migranter 

Min drømmeregjering består av pragmatiske personer som diskuterer sak, fremfor person. Personer som er ærlige, og som virkelig ønsker det beste får dagens befolkning. En regjering som ikke er globalister, men som kan tenke selv.

 

Anonymkode: d8b3c...498

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn alternativet. Skulle ønske de hadde flertall, særlig Frp var større.

Anonymkode: 052a6...6be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok. Blir nok å stemme FrP på nytt selv. (Endel enkelt saker de har plus immigrasjon gjør at de står øverst for meg)

Anonymkode: e8cc2...343

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre enn alternativet. Skulle ønske de hadde flertall, særlig Frp var større.

Anonymkode: 052a6...6be

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ok. Blir nok å stemme FrP på nytt selv. (Endel enkelt saker de har plus immigrasjon gjør at de står øverst for meg)

Anonymkode: e8cc2...343

Hva er det som gjør FrP så bra? Hva er bra og hva er dårliig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de har fått til kjempe mye bra!! Særlig frp!! 

Skulle bare ønske V og KrF kunne gi faen i å stikke stokker i hjula! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den rødgrønne regjeringen fikk ikke til noe som helst. De satt med flertallet i 8 år og tvinnet tomler. 

Høyre/Frp-regjeringen har fått til en hel haug, bl.a. rekordutvikling i utbygging av infrastruktur, fjernet en haug med idiotiske forbud samt en pågående fornyelse og effektivisering av offentlig sektor.

Anonymkode: 19a2b...817

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, litlameg skrev:

 

Hva er det som gjør FrP så bra? Hva er bra og hva er dårliig?

Innvandringspolitikken er den beste blant alle partier i Norge. Dårlig at de støtter økt alkoholforbruk. 

Anonymkode: 052a6...6be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna Solberg = gjør en grei jobb, men er noe anonym
Siv Jensen = flink, men virker noe styrt av Høyre-gjengen som har majoriteten
Børge Brende = noe uklar, vi kunne nok hatt en bedre utenriksminister, men vi har definitivt hatt verre
Anniken Hauglie = tja. Robert Eriksson var klarere i sin tale, men hun gjør seg bra
Solveig Horne = bedre enn sitt rykte
Ine Marie Eriksen Søreide = noe anonym, men defintivt den beste siden Devold
Bent Høie = helt grei
Anders Anundsen = en av de beste, med en tydelig og klar profil
Jan Tore Sanner = opphøyd og noe uklar
Linda Hofstad Helleland = flink, men kanskje dyktigere som parlamentariker enn statsråd
Torbjørn Røe Isaksen = bedre og bedre for hver dag
Sylvi Listhaug = regjeringens sterkeste kort. Tydelig politisk.
Jon Georg Dale = se Isaksen
Vidar Helgesen = hvem?
Monica Mæland = dyktig, men havner ofte i skyggen
Per Sandberg = fargeklatt, men lite i media
Tord Lien = dyktig, men anonym
Ketil Solvik-Olsen = fantastisk statsråd, som kan svare for seg. Potensiell Frp-leder.
Elisabeth Aspaker = se Helgesen
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke spørre om sånt på KG :P

Selv er jeg utrolig misfornøyd med regjeringen, men det var jeg med den forrige også. Ønsker meg en samlende sentrumsregjering.

Anonymkode: de000...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.7.2016 at 0.48, Severin skrev:

Erna Solberg = gjør en grei jobb, men er noe anonym
Siv Jensen = flink, men virker noe styrt av Høyre-gjengen som har majoriteten
Børge Brende = noe uklar, vi kunne nok hatt en bedre utenriksminister, men vi har definitivt hatt verre
Anniken Hauglie = tja. Robert Eriksson var klarere i sin tale, men hun gjør seg bra
Solveig Horne = bedre enn sitt rykte
Ine Marie Eriksen Søreide = noe anonym, men defintivt den beste siden Devold
Bent Høie = helt grei
Anders Anundsen = en av de beste, med en tydelig og klar profil
Jan Tore Sanner = opphøyd og noe uklar
Linda Hofstad Helleland = flink, men kanskje dyktigere som parlamentariker enn statsråd
Torbjørn Røe Isaksen = bedre og bedre for hver dag
Sylvi Listhaug = regjeringens sterkeste kort. Tydelig politisk.
Jon Georg Dale = se Isaksen
Vidar Helgesen = hvem?
Monica Mæland = dyktig, men havner ofte i skyggen
Per Sandberg = fargeklatt, men lite i media
Tord Lien = dyktig, men anonym
Ketil Solvik-Olsen = fantastisk statsråd, som kan svare for seg. Potensiell Frp-leder.
Elisabeth Aspaker = se Helgesen
 

Hvordan kan du si at Anundsen, Mæland og Sandberg er gode politikere? De er jo allerede kjente for autoritær lederstil, tullete bruk av penger, knebling av media og forskere og korrupsjon. Skummelt.

Anonymkode: de000...80c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du si at Anundsen, Mæland og Sandberg er gode politikere? De er jo allerede kjente for autoritær lederstil, tullete bruk av penger, knebling av media og forskere og korrupsjon. Skummelt.

Anonymkode: de000...80c

Skal ikke politikere være autoritære? Du tror sikkert ikke Stoltenberg eller Støre eller Lysbakken var autoritær bak lukkede dører?

Korrupte skal de selvsagt ikke være, eller tulle med penger eller være korrupte, men dette er ikke noe som er mer typisk for høyre-politikere enn andre. Hvem husker vel ikke hvordan Støre forsøkte å hemmeligholde kontakt med Hamas eller ga flere millioner kroner til en barndomsvenn som en tvilsom sponsing.

Anonymkode: e35ff...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 dette er ikke noe som er mer typisk for høyre-politikere enn andre. Hvem husker vel ikke hvordan Støre forsøkte å hemmeligholde kontakt med Hamas eller ga flere millioner kroner til en barndomsvenn som en tvilsom sponsing.

Anonymkode: e35ff..f

Anonymkode: de000...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skrev jeg at det var mer typisk? Jeg skrev at dagens regjering er like ille som den forrige. Det er forskjell på å være litt autoritær på bakrommet og aktivt å forsøke å påvirke fri forskning og aviser. Jeg skrev heller ikke noe om at det er flere korrupte Høyre-politikere - jeg skrev at det var rart å trekke frem korrupte politikere som gode. Hvilket parti de er fra gir jeg blanke i.

Anonymkode: de000...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...