Gå til innhold

First Price hudkrem og dusjsåpe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvorfor disse er så ufattelig mye billigere enn alle andre? 

Er det noe i dem som kan være hormonforstyrrende eller mindre bra på andre måter som ikke dyre kremer og såper har?

Kjøpte dusjsåpe for ca 7 kroner og hudkremen for rundt samme pris. Husker ikke helt prisen, men det var iallefall ikke langt unna 10'ern

Anonymkode: 5ea98...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert spenol på krukke. :P

Anonymkode: b5e62...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare meg hvorfor disse er så ufattelig mye billigere enn alle andre? 

Anonymkode: 5ea98...013

Ganske enkelt fordi de andre sjampoproduktene gir produsenten en svært mye større profitt.

Visste du at sjampo faktisk er mye billigere å produsere enn et vanlig såpestykke? Likevel selges sjampoen til en mye høyere pris enn et vanlig såpestykke. Noe som selvfølgelig gir sjampoprodusenten en mye større profitt enn såpestykkeprodusenten.

Dette har medført at innenfor reklamebransjen har det utviklet seg et begrep som kalles for sjampopenger. Det er en henvisning til sjampoens barndom, hvor sjampoprodusenter som følge av at de hadde en voldsomt mye større fortjeneste enn såpeprodusentene, hadde voldsomt mye mer penger enn såpeprodusentene å bruke på reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er fordi FP ikke putter så mange kroner i reklame

Men likevel...hvordan kan det være så enorme forskjeller? Hvor mye koster en vanlig dusjsåpe? Mener å huske at de "billige" ligger på mellom 20-30 kr og så har man en del som ligger på mellom 30-60 kr

FP sin koster jo rundt 6 kr

Jeg burde ikke bli det, men likevel blir jeg skeptisk på hva de aller billigste inneholder

Anonymkode: 5ea98...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proppfull i dårlige ingredienser med lav kvalitet som ikke er bra for huden. 

Anonymkode: b58aa...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrediensene står jo på baksiden, jeg antar du kan lese.

Jeg har brukt den, og den funker like bra som annen dusjsåpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Proppfull i dårlige ingredienser med lav kvalitet som ikke er bra for huden. 

Anonymkode: b58aa...bd2

Kan du forklare litt nærmere hvilke ingredienser som er dårligereb og hvorfor? 

Anonymkode: 5ea98...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, amativeReflection skrev:

Ingrediensene står jo på baksiden, jeg antar du kan lese.

Jeg har brukt den, og den funker like bra som annen dusjsåpe. 

Jeg kan lese ja :roll: men jeg forstår ikke hva alle ingrediensene betyr og hvilken forskjell det er fra andre dusjsåper 

Anonymkode: 5ea98...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer heller ikke på om den fungerer, men om den for eksempel inneholder hormonforstyrrende ingredienser

Anonymkode: 5ea98...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare meg hvorfor disse er så ufattelig mye billigere enn alle andre? 

Er det noe i dem som kan være hormonforstyrrende eller mindre bra på andre måter som ikke dyre kremer og såper har?

Kjøpte dusjsåpe for ca 7 kroner og hudkremen for rundt samme pris. Husker ikke helt prisen, men det var iallefall ikke langt unna 10'ern

Anonymkode: 5ea98...013

"First Price dusjgelé. Vinner over mange av de andre i testen.

Kort sagt:

+ Den billigste såpen

+ Inneholder få ingredienser

 

- For høy pH-verdi

- Inneholder SLES

- Inneholder parfyme

- Huden kjennes litt tørr etter bruk

- For en gangs skyld klarer jeg å lese innholdsfortegnelsen, ler Hansen.

- Og jeg ser at denne såpen ikke har noen unødvendige tilleggsingredienser. Denne ville jeg personlig ha gått for, sier han.

Den litt for høye pH-verdien trekker ned.

- Denne såpen har en pH-verdi på seks, noe som er litt for høyt for å bruke på barn. Likevel ville jeg heller ha brukt denne fremfor mange av de andre såpene i testen, sier Rakeie.

Hun anbefaler å heller prioritere en dyrere hudkrem og gå for denne til hyggelige fem kroner. Såpen skummer godt og dufter friskt, men etterlater huden noe tørr.

Mildhet: 4

En god dusjsåpe skal ha så lite hudirriterende stoffer som mulig.

Inneholder SLES og parfyme, som kan irritere huden. Den høye pH-verdien gjør også at såpen ikke når til topps på dette kriteriet. Likevel påstår ekspertene at denne er trygg å bruke på barn.

pH-balanse: 3

Hudens pH ligger på 4,9 – 5,5. Derfor bør såpens pH ligge mellom disse tallene. Det er spesielt viktig at tynn barnehud behandles med riktig pH-verdi slik at huden ikke blir tørr.

pH-verdien er på seks, noe som er litt for høyt, spesielt på barn.

Ingredienser : 4

Pluss for pleiende tilleggsingredienser, minus for unødvendige tilsetningsstoffer.

Såpen inneholder kun det absolutt nødvendigste. Ingen unødvendige tilleggsstoffer (sett bort ifra parfyme som kunne ha vært sløyfet) og ingen pleiende tilleggsingredienser.

Rengjørende virkning: 3

Fjerner såpen skitt og smuss uten å etterlate huden tørr?

Effektig og velduftende såpe som etterlater huden en litt for tørr.

"

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article1586622.ece

Jeg bruker selv denne dusjsåpen, og sjampo og balsam fra First Price og er fornøyd. Sjampoen skårer også høyt i best i test :)

 

 

Anonymkode: cdac8...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps

På nettet finner dere  også tester på andre produkter fra First Price (både såpe/sjampoprodukter o.l. og matvarer)

Anonymkode: cdac8...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

First Price-sjampo ble best i test

Dersom du skulle trenge sjampo og balsam kan du også kjøpe dette billig.

I en blindtest «TV2 Hjelper Deg» gjorde på dyre og billige sjampoer og balsamer for noen år siden, ble vaskeresultatet på Redken, Franck Provost og First Price-sjampoer testet i tre uker.

Konklusjonen vil nok overraske de som ikke vet det allerede - First Price-sjampoen var nemlig den som vant.

Det skal sies at for testpersonene med tørt hår var imidlertid dyrere sjampo og balsam bedre. Se testen her.

"

 

http://www.kk.no/livsstil/er-billigproduktene-bra-31200

 

Anonymkode: cdac8...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke noe om FP hudkrem, men "  First Price Body Lotion : Rangering: 4 Ikke anbefalt. Inneholder et miljøbelastende stoff; Disodium EDTAS. Allergifremkallende konserveringsmiddel; 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol."

https://www.nrk.no/livsstil/test-av-fuktighetskremer-1.8379320

Anonymkode: cdac8...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FP shampoen er veldig godt for mitt hår, og jeg er kresen på shampo og klør av nesten alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker faktisk First Price håndsåpe både som håndsåpe og dusjsåpe, og det fungerer perfekt for meg! :dusje:

Anonymkode: cdac8...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for gode svar

Den bodylotionen fra FP har jeg ikke prøvd, og bra er det virker det som. Kunne ikke se den i hyllene heller, bare en hudkrem og dusjsåpe. Skal se etter sjampoo også 👍

Anonymkode: 5ea98...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan lese ja :roll: men jeg forstår ikke hva alle ingrediensene betyr og hvilken forskjell det er fra andre dusjsåper 

Anonymkode: 5ea98...013

Kjøp den vanlige dusjsåpen din, og kjøp en fra FP. Skriv inn listen av ingredienser i hvert sitt word dokument. Stryk over ingrediensene som er det samme (siden du er overbevist over at den dyrere er trygg), og så Googler du alle de andre ingrediensene. Da har du underholdning for en ettermiddag.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer heller ikke på om den fungerer, men om den for eksempel inneholder hormonforstyrrende ingredienser

Anonymkode: 5ea98...013

Jeg synes det er synd at forbrukerrådets missinformasjon har skremt så mange mennesker. De er totalt kunnskapsløse i sin omtale om hormonforstyrrende stoffer, og bør ignoreres totalt. De har blant annet klart å bytte ut noen stoffer som førte til at masse mennesker fikk alvorlige allergiske reaksjoner. Hormonforstyrrende stoffer er ikke i nærheten så farlig som de vil ha det til, og deres "cocktaileffekt" kommer fra en bisetning i en rapport på et par hundre sider. 

Hvis du vil redusere dødeligheten og forbedre helsen er det mange fornuftige ting du kan gjøre. Du kan gå med refleks (helst også et sånt bånd som lyser), kjøre saktere, begynne å trene (både styrketrening og kardio gir gode helseeffekter selv med 3x 20min i uken), kutte ned på tobakk/alkohol/raffinert sukker og ved å sove mer. Å bekymre seg over dussjåpe kommer langt langt ned på listen over fornuftige måter å forbedre helsen. 

Hvis du tror dussjåpen er farlig kan du alltid redusere forbruket, bruk halvparten så mye feks. Men du vil nok ha bedre effekt av en hvit måned og noen joggeturer i uken enn å bytte til å vaske håret i organisk eddikk som er laget av druer som ikke er plukket men som naturlig datt ned på jorden før de ble forsiktig plukket opp for å gjære naturlig i måneskinn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...