Gå til innhold

Kan noen svare meg fort er så stresset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg var syke meldt forrige uke 3 dager. Pga smerter i ryggen og magen. Var sykemeldt torsdag fredag og lørdag. Om torsdagen sa jeg ifra til jobben. Men på fredag fikk jeg ikke sagt i fra siden jeg var veldig dårlig og tok medisin som gjorde at jeg følte meg veldig søvnig. Så glemte helt å ringe jobben for å fortelle at jeg fikk sykemeldig igår og kommer ikke på jobb før neste uke. 

På lørdag får jeg sms fra jobben at siden jeg ikke sa ifra om fredagen så vil jeg ikke få betalt pluss at dette skal bli tatt opp med driftslederen og sjefen når sjefen er tilbake fra ferien.

Jeg er såååå redd. Hva vil skje nå? Vil jeg få sparken? ??

Anonymkode: ceb12...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var du sykemeldt eller er det snakk om egenmelding?  Med sykemelding fra lege skal du ha betalt for dagene du var syk, hvis du har brukt egenmelding og ikke gitt beskjed om at du blir borte så har du jo egentlig skulket jobb... 

Du får nok ikke sparken, men du bør sette deg inn i hvordan regler og lover rundt fravær fungerer...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man GLEMMER vel ikke å ringe jobb og si ifra at man ikke kommer?? 

Anonymkode: 0fe12...d35

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparken får du nok ikke, men kanskje en advarsel. Man glemmer ikke slikt.

Anonymkode: dea2b...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt ansvar å gi beskjed til jobb om at du er sykemeldt x antall dager. Dette burde du gitt beskjed om med en gang du fikk sykemeldingen din på torsdag. Dersom du da var borte fra jobb uten å gi beskjed så regnes det som skulk og du vil selvfølgelig ikke få betalt. 

Men kanskje sjefen din er ålreit når du gir personen sykmeldingen din... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok en advarsel, du har jo skulket jobben, i og med at du ikke gav beskjed. 

Vær oppmerksom om at du ikke er frisk mandag, og ikke går på jobb, må du ha sykemelding, for nå har du brukt opp egenmeldingen din for denne gang.

Anonymkode: dd0e7...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man GLEMMER vel ikke å ringe jobb og si ifra at man ikke kommer?? 

Anonymkode: 0fe12...d35

Shit happens. Har gjort det selv da jeg tok sterke smertestillende tidlig morgen og sovnet pga dem. Våknet 10 timer senere. Hadde ikke hørt alarmer eller telefoner som ringte. 

Ellers såklart man ringer å sier ifra! Hvis man bare er sløv så kan man takke seg selv. 

Anonymkode: a572e...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shit happens. Har gjort det selv da jeg tok sterke smertestillende tidlig morgen og sovnet pga dem. Våknet 10 timer senere. Hadde ikke hørt alarmer eller telefoner som ringte. 

Ellers såklart man ringer å sier ifra! Hvis man bare er sløv så kan man takke seg selv. 

Anonymkode: a572e...118

Da ringer man før man inntar pillene som gjør at man døser bort. 

Anonymkode: bc3ba...adf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ringer man før man inntar pillene som gjør at man døser bort. 

Anonymkode: bc3ba...adf

4 på natta når man tror at man skal våkne når alarmen går? Ok.

Hadde jeg visst at jeg skulle bli så døsig og sove så tungt så hadde jeg såklart sendt en mail slik at sjefen så det når han kom på jobb, istedet for å vekke han kl 4 med melding eller telefon.

Anonymkode: a572e...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ringer man før man inntar pillene som gjør at man døser bort. 

Anonymkode: bc3ba...adf

Nettopp 

Anonymkode: 0fe12...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har sykemelding så gjelder den for tiden du er sykemeldt. Og du sa fra at du var syk på dag 1. Høres ut som du ikke har en ok arbeidsgiver heller.

Prøv å ikke heng deg opp i de beinharde svarene her, folk liker å "vri kniven" når noen har et problem. 

 

Anonymkode: 89b8d...3cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en sur gjeng.

Om TS har en normalt oppegående sjef, og ikke har hatt mye merkelig fravær tidligere er det ingenting som skjer om man forklarer at det rett og slett var uventede virkninger av medisinene.

Det er ikke normalt å få meldinger som dette på sms av leder i helger, når man ellers ikke har et helt unormalt fravær.

Dette er ikke verdens undergang, og om ledelse på en arbeidsplass er så firkanta at de ikke skjønner man kan komme til skade for å være såpass påvirka at en glemmer seg bort i feberfantasier eller sløvende sykdom en enkelte dag så er det greit å søke seg om etter ny jobb tenker jeg.

Blir man borte i dagesvis uten å ha gitt melding er det noe annet selvsagt.

Anonymkode: f578c...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har sykemelding så gjelder den for tiden du er sykemeldt. Og du sa fra at du var syk på dag 1. Høres ut som du ikke har en ok arbeidsgiver heller.

Prøv å ikke heng deg opp i de beinharde svarene her, folk liker å "vri kniven" når noen har et problem. 

 

Anonymkode: 89b8d...3cd

Det står i hovedinnlegget at hun glemte å ringe og si hun fikk sykmelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hvis du meldte deg syk torsdag med egenmelding gjelder denne kun torsdag.

Dersom du fikk sykemelding gjeldende f.o.m fredag kunne du jo sendt en SMS eller e-post torsdag ettermiddag eller kul 4 om natten og sagt fra om sykemeldingen og at de kan ringe deg hvis de vil vite mer. Jeg synes også det er merkelig at du ikke gir ut nok opplysning i egenmeldingen til at jobben forstår at dette kommer til å ta flere dager.

Uansett, du er ansvarlig for å melde fra om sykdom og hvis din arbeidsgiver er streng på det blir du trekt i lønn fordi du ikke har meldt fra om sykemelding. Hos oss ville forklaringen din blitt godtatt dersom det var første gangen du gjorde noe slikt eller lignende. På den annen side hadde vi nok ringt deg da du ikke dukket opp fredag.

Det er strenge regler for sykefravær og hvordan det skal meldes. Dette er for å unngå skulking. Du har brutt reglene og må forholde deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...