Gå til innhold

Keratinbehandling hjemme..HJELP!


Gjest Dragoste

Anbefalte innlegg

Gjest Dragoste

Hei! Igår prøvde jeg den kjente "brazilian keratin treatment" greia hjemme, og jeg kjøpte en tilfeldig rimelig pakke på eBay. Men her er greia.. Jeg har nok kjøpt en forferdelig sterk versjon. For når jeg gjorde behandlinga.. Tårene rant, nesten rant, jeg hostet og brakk meg, jeg kjente det i halsen.. Dette gjennom hele behandlinga... Jeg var fryktelig nære på å bare gi opp å vaske ut hele greia flere ganger, men gjennomførte på ett vis... 

Men dette kan da umulig være sunt for meg? Er det helsefarlig?? På pakken min står der "8%" og noe... Noe som vet hva der betyr? Er dette normalt? Jeg gjorde dette igår kveld, og nå har jeg ligget med det en kveld.. Og det småsvir fortsatt litt i øyene, og jeg lukter det litt  fortsatt... Jeg ønsker ikke å gå rundt å stinke i 3 dager slik som der her, og det kan umulig være sunt for meg å sniffe inn dette hele tiden.. Er dette normalt? Bør jeg bare vaske det ut? Jeg vil helst ikke gi opp å få null virkning etter å ha gått igjennom alt dette.. For der verste er jo over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanne70

Jeg vil tro at du kanskje har brukt for mye produkt, og det står også at det må være god ventilasjon der du skal gjennomføre behandlingen. Jeg har lest noen sånne "reviews", og de er veldig varierende, men de fleste sier at det lukter litt. I brukerveiledningen på min pakke (har ikke gjort behandlingen ennå) står det at man må vente i 48 timer før man vasker håret, ikke 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det, ts? Har så lyst til å prøve, men finner så lite info om hvordan jeg gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
4 minutter siden, tuppsjura skrev:

Hvordan gikk det, ts? Har så lyst til å prøve, men finner så lite info om hvordan jeg gjør det. 

Skal vaske ut imorgen kveld, men ser absolutt forskjell :-) 

denne videoen så jeg på i mens jeg gjorde behandlingen, forklarer veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Dragoste skrev:

Skal vaske ut imorgen kveld, men ser absolutt forskjell :-) 

denne videoen så jeg på i mens jeg gjorde behandlingen, forklarer veldig godt.

Hehe, så den faktisk nettopp! Må man føne håret tørt hver gang etter man har dusjet? Kan du linke til produktene du brukte? Jeg så noen hadde brukt noe fra PURC tidligere, men det hadde 5% formaldehyd, og det er visst kreftfremkallende så det skremte meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
Et øyeblikk siden, tuppsjura skrev:

Hehe, så den faktisk nettopp! Må man føne håret tørt hver gang etter man har dusjet? Kan du linke til produktene du brukte? Jeg så noen hadde brukt noe fra PURC tidligere, men det hadde 5% formaldehyd, og det er visst kreftfremkallende så det skremte meg litt. 

Nei etter behandlingen er ferdig kan du gjøre hva du vil med håret :) du kan krølle,rette,føne, lufttørke, whatever... Men nei jeg anbefaler ikke produktet jeg kjøpte, vart et rent h*lvete å ha i håret... Og det er absolutt ikke kreftfremkallende så lenge du ikke gjør behandlingen over lang tid.. Ganske sikker på at min hadde 8%... Mulig det er derfor den var så forferdelig sterk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dragoste skrev:

Nei etter behandlingen er ferdig kan du gjøre hva du vil med håret :) du kan krølle,rette,føne, lufttørke, whatever... Men nei jeg anbefaler ikke produktet jeg kjøpte, vart et rent h*lvete å ha i håret... Og det er absolutt ikke kreftfremkallende så lenge du ikke gjør behandlingen over lang tid.. Ganske sikker på at min hadde 8%... Mulig det er derfor den var så forferdelig sterk 

Okei :-) jeg vil ta det for å ha permanent rett hår, håper det fungerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg har bleket hår. Naturlig farge i røttene, men ombre så det er lysere etterhvert. Går det bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
5 minutter siden, tuppsjura skrev:

Forresten, jeg har bleket hår. Naturlig farge i røttene, men ombre så det er lysere etterhvert. Går det bra? 

Det har ikke noe å si hva slags farge du har på håret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dragoste skrev:

Det har ikke noe å si hva slags farge du har på håret :-)

Okei, har lest at det kan fucke opp farget/ bleket hår sjø :-) takk for svar og unnskyld for alt maset! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
4 minutter siden, tuppsjura skrev:

Okei, har lest at det kan fucke opp farget/ bleket hår sjø :-) takk for svar og unnskyld for alt maset! 

Åhh har du lest det? Det har jeg aldri hørt noe om.. Jeg er ingen ekspert, så du bør kanskje høre med frisør først... Men jeg tviler på at det kan ødelegge farge i håret altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også ble sånn. Slet med å puste og svei i øyne og hals. Jeg løp fra rom til rom, som en gærning, for å få bedre luft, men det hjalp ikke stort når kjemikalene satt på meg :ler: Nå har vi veldig dårlig ventilasjon og ingen vinduer på badet vårt og da, man skal visst ha lufting når man driver med det. 

Men resultatet ble bra da :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
12 minutter siden, Fotballflue skrev:

Jeg også ble sånn. Slet med å puste og svei i øyne og hals. Jeg løp fra rom til rom, som en gærning, for å få bedre luft, men det hjalp ikke stort når kjemikalene satt på meg :ler: Nå har vi veldig dårlig ventilasjon og ingen vinduer på badet vårt og da, man skal visst ha lufting når man driver med det. 

Men resultatet ble bra da :ler: 

Haha jepp hørrest ut som vi har erfart det samme 😄 Har akkurat vasket det ut, kjenner stor forskjell allerede, så forhåpentlig vis så var strevet verdt det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva brukte dere for å fordele produktet? Har ikke sånn hårfargekost. Og hvor høy grad på rettetang?

Anonymkode: 454a3...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dragoste
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva brukte dere for å fordele produktet? Har ikke sånn hårfargekost. Og hvor høy grad på rettetang?

Anonymkode: 454a3...338

Jeg kjøpte bare engangshansker og påførte med hendene. Tror det var 210 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...