Gå til innhold

Bruker AdBlock, på internett....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, 2Bhonest skrev:

For sette dette andre veien. Hva om papiret avisene bruker var gratis å trykke, distribuere og selge, ville det da ikke være galt å ta betalt for den avisen?

At en større nyhetredaksjon velger å bruke Internett som en formidler av det de produserer, er et valg de gjør. Å pålegge meg å måtte kaste vekk båndbredde, dataquota og tid på å se en reklame er også et valg de gjør.

Selv ikke Tv2 kan hindre deg i å gå på do, mens reklamen ruller over skjermen.

Jeg mener det finnes andre måter å tjene penger på enn reklame og klikkbait...

Kødder du med meg nå? Selvsagt skulle de tatt betalt for avisen selv om papiret var gratis, det er jo innholdet det koster å produsere. Det blir ikke plutselig gratis å drifte en nyhetsdesk med ørten ansatte og distribuere nyhetene fordi man ikke trenger blekk og papir :sprettoy: 

Kom gjerne med tips til en annen metode å tjene penger på, hele medie-norge er interessert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 2Bhonest
52 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Kødder du med meg nå? Selvsagt skulle de tatt betalt for avisen selv om papiret var gratis, det er jo innholdet det koster å produsere. Det blir ikke plutselig gratis å drifte en nyhetsdesk med ørten ansatte og distribuere nyhetene fordi man ikke trenger blekk og papir :sprettoy: 

Kom gjerne med tips til en annen metode å tjene penger på, hele medie-norge er interessert.

Kan ikke diskutere slikt med en som tror alle inntekter kommer fra reklame. Medie Norge vet hvordan man skaffe inntekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2Bhonest skrev:

Kan ikke diskutere slikt med en som tror alle inntekter kommer fra reklame. Medie Norge vet hvordan man skaffe inntekter.

Dette er jobben min, jeg vet meget godt hvor inntektene kommer fra og hvor stor del som er reklame. Det er du som åpenbart ikke har den fjerneste anelse om hvordan et mediehus går rundt. 

Og medie-Norge skriker etter ideer, så bare å strene inn på hovedkontoret til Schibsted eller TV 2 og fortelle dem hvor de skal tjene den neste milliarden sin, så blir du ansatt på dagen =)

Med den innsikten i mediebransjen du har vist så langt så tviler jeg sterkt på at du har noe vettugt å komme med. Så helt enig i at vi ikke gidder diskutere mer pga for skjevt kunnskapsnivå, litt uenig i hvilken vei det går bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Dette er jobben min, jeg vet meget godt hvor inntektene kommer fra og hvor stor del som er reklame. Det er du som åpenbart ikke har den fjerneste anelse om hvordan et mediehus går rundt. 

Og medie-Norge skriker etter ideer, så bare å strene inn på hovedkontoret til Schibsted eller TV 2 og fortelle dem hvor de skal tjene den neste milliarden sin, så blir du ansatt på dagen =)

Med den innsikten i mediebransjen du har vist så langt så tviler jeg sterkt på at du har noe vettugt å komme med. Så helt enig i at vi ikke gidder diskutere mer pga for skjevt kunnskapsnivå, litt uenig i hvilken vei det går bare..

Schibsted er jo eiet for å drive propagandavirksomhet, hvis noen vil påvirke mine politiske meninger får de betale for det selv. De trenger ikke reklame, fordi nettsiden ER reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
1 time siden, Cuntzilla skrev:

Dette er jobben min, jeg vet meget godt hvor inntektene kommer fra og hvor stor del som er reklame. Det er du som åpenbart ikke har den fjerneste anelse om hvordan et mediehus går rundt. 

Og medie-Norge skriker etter ideer, så bare å strene inn på hovedkontoret til Schibsted eller TV 2 og fortelle dem hvor de skal tjene den neste milliarden sin, så blir du ansatt på dagen =)

Med den innsikten i mediebransjen du har vist så langt så tviler jeg sterkt på at du har noe vettugt å komme med. Så helt enig i at vi ikke gidder diskutere mer pga for skjevt kunnskapsnivå, litt uenig i hvilken vei det går bare..

Akkurat der er det det er feil... Tjene en milliard.... Vel det kan man ikke gjøre med reklame på Internett.

Mine råd om å forsatt bruke adblocker og ghostery for å forhindre UØNSKET reklame, består enda. Så får de sidene som har livets rett på frie Internett bestå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...