Gå til innhold

Svart kjole i mitt eget bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke en kjempe fin brudekjole men den er ganske tung, litt vanskelig å sitte Pga den er havfrueformet også har den et veldig lagt slep, så jeg har lyst til å ha med en backup festkjole som jeg eventuelt kan bytte hvis jeg ikke orker og gå meg kjolen hele kvelden. Tenker at jeg kan bytte rundt 23-24 så jeg kan danse og bevege meg litt friere de siste timene.

Hittil har jeg bare sett på hvite festkjoler, men så kom jeg på at jeg har en kjempe fin langermet, stram, svart havfruekjole med fine gull detaljer midt på ryggen, på magen og ermene. Den har hengt i skapet mitt i to år fordi den er alt for pyntet til å ha på seg på en vanlig fest, dåp osv. Nyttårsaften kunne kanskje gått ann, men den har langt slep så jeg har ikke orket å hatt den på meg i snø.

Så har jeg lest litt rundt på amerikanske bryllupsforumer og der er det en del bruder som faktisk bytter til kjoler med de "forbutte fargene" til festen. 

Så hva hadde dere tenkt hvis dere jeg hadde byttet til den  kjolen på kvelden? (Rundt 23-24)  Mamma fikk pusteproblemer og sa at det kunne jeg ikke finne på! 

Anonymkode: 1577e...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det vet jeg, men spørsmålet mitt var hva dere hadde syntes, ikke om jeg får lov.

Anonymkode: 1577e...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at det var annerledes, også hadde jeg ikke tenkt stort mer over det egentlig. Med mindre jeg synes brudekjolen din var veldig fin, mens den svarte var mindre fin, da hadde jeg kanskje tenkt at det var et dårlig valg, men det hadde jeg gjort tenkt uavhengig av farge på kjolen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde overhode ikke tenkt at fargen var "feil". Jeg synes for øvrig at disse fargekodene på kjoler i bryllup er håpløse og gammeldagse (både når det gjelder brud og gjester).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde tenkt at det hadde vært svært stilig! Forståelig med kjolebytte etter en lang dag i en tung brudekjole, og den svarte kjolen hørtes lekker ut! Hadde tenkt det hadde vært stilig, festlig, men også vågalt (på en positiv måte) mht fargen og hva som forventes, og i etterkant, siden jeg liker godt fine og uventede detaljer, så hadde jeg nok tenkt på det som prikken over i'en med en personlig og stilig vri! ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du har tenkt å gifte deg på Halloween med Dracula, kjør på! 

Anonymkode: fedc5...b65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert noe på det. Synes egentlig det er litt fint, med tanke på at svarte brudekjoler faktisk var vanlig før i tiden. Er selv veldig opptatt av tradisjoner, kunne aldri giftet meg i en svart brudekjole men har vært inne på tanken å ha en svart kjole på selve bryllupsfesten.Rett og slett på grunn av at jeg synes min oldemor var så stilig i sin svarte brudekjole. 

Anonymkode: 78cc1...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg i svart kjole. Og jeg gjorde det både fordi det var hos byfogden og fordi det var vanlig før i tiden og svart er finere enn hvitt.

Jeg hadde ikke sett rart på at bruden hadde byttet til en svart kjole utover kvelden. :) 

Anonymkode: 6b218...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert på det - heller ikke om du giftet deg i svart. Eller lilla eller grønt. Kjør på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og innspill alle sammen!😀

Anonymkode: 1577e...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke tenkt noe særlig over det og hadde garantert gjort det samme selv :) Alt for å føle seg komfortabel. Uansett er det du som bestemmer selv til syvende og sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemøy

En venninne av meg skifta til en second hand kjole til festen. Lang, hippieaktig. sort bunn med blomster. Den var kjempefin og hun var kjempeglad for å ha på seg noe hun kunne danse i og ikke være redd for å søle på. Dette høres ut som et supert valg for deg! De som tenker noe negativt om det kan du bare drite i, de unner deg ikke noe godt og ser alt gjennom særdeles trangsynte og ufokuserte briller. Kjør på og ha et herlig bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...