Gå til innhold

Hvor tidlig kunne du blitt forlovet?


litlameg

Anbefalte innlegg

Forlovet meg da jeg var 17 år, etter et lite år som kjærester. Alt for tidlig! 

Har nå vært gift i mer enn 20 år, men det er ikke med ham jeg var forlovet med som "barn". Bli voksen først, er mitt råd!

Anonymkode: 940c6...120

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid tenkt at man må komme seg over den berømte 7-årskrisen, har tilfeldigvis vært i ett forhold med kjæresten i 7 år nå, så er vell snart på tide? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg 19 nå, snart 20. Jeg vil helst vente 2-4 år og gifte meg i midten av 20-årene. Vil ikke være seint ute med barn, så da. Har mannen da, men venter heller noen år siden vi har vært sammen i litt under ett år☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cathrine88 skrev:

Ja. Han hadde gode argumenter, og det var viktigere for ham å være gift enn det var for meg å ikke være det. :) 

Jeg ble litt rørt nå jeg :fnise: Det er det som er ekte kjærlighet. Sette kjærestens behov først :)

Anonymkode: 584a0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 25, og er fortsatt ikke ivrig etter å gifte meg. Men vil helst gifte meg før jeg får barn, så om tre-fire år er fint :) 

Anonymkode: 40b2d...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikkje ønsket å forlove meg før eg var voksen i hvert fall, så fra 20 års alderen kanskje?

Angående hvor lenge eg hadde villet være sammen med personen er varierende, siden det er flere faktorer som hadde spilt inn. Samboerskap på minst 6 mnd hadde vært eit must for meg, for å være sikker på at det var riktig og at vi kom overens under samme tak uten store krangler og følelsen av å bli kvelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ha hastverk hvis man uansett skal satse på å leve resten av livet sammen :) 

Fordi det er hyggelig å kunne feire ulike bryllupsdager. Noen får med seg gullbryllup. Men det hadde vært stilig med diamant- og jernbryllup (70år) også. Neida... Men hvorfor utsette alt mulig, bare fordi det ikke haster?

Har hørt om overraskende mange som flytter inn etter bare noen dager sammen, som forlover seg etter noen uker og gifter seg etter noen måneder, og som fortsatt er lykkelige flere år senere.

Hører også om folk som er sammen i 5-10 år før de gifter seg, mange holder sammen. Mens endel blir skilt etter en stund. Så det er jo ikke akkurat en fasit på hvor lenge man bør ha vært sammen.

Jeg har vært sammen med typen i 1,5 år, vi forlovet oss nylig og gifter oss i mai 2017. Vi er 30 og 33 år, så vi er ikke for unge hvertfall. Ingen har reagert på at de synes det er for tidlig i forholdet heller, sikkert fordi vi er over 30 og det bør skje snart om ekteskap og barn skal komme i "riktig rekkefølge".

Anonymkode: 6f51b...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ønsket å være minst 25 år(er det nå) og gjerne vært sammen i 3 år før noe forlovelse skjer. Burde også ha bodd sammen i et par år :)

Har vært sammen med min i ca. 2,5 år. Bodd sammen i rett over 1 år. Har ingen hast i å forlove meg enda, men hadde vært koselig å eventuelt giftet seg om 2-3 år :)

Anonymkode: 4ae19...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Coronas skrev:

Hvorfor vente 5 år når du likevel vil satse på å leve resten av livet sammen med han?

Fordi jeg vil bruke masse tid på å bli 100% sikker på at vi faktisk passer sammen. Jeg vil hverken forlove meg eller gifte meg mens jeg er nyforelsket og har rosa skylapper. I løpet av en 5 års periode blir man gjerne kjent med alt hos partneren. 

Anonymkode: 526da...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg vil bruke masse tid på å bli 100% sikker på at vi faktisk passer sammen. Jeg vil hverken forlove meg eller gifte meg mens jeg er nyforelsket og har rosa skylapper. I løpet av en 5 års periode blir man gjerne kjent med alt hos partneren. 

Anonymkode: 526da...457

Oki. Men jeg tror ikke mennesker er helt like hele livet. Det vil alltid være forandringer, mennesker de møter som gjør en forskjell i hverdagen til andre mennesker. Ting kan skje selv om du kjenner en person etter 5 år. Forlove seg da, stress med å gifte seg.... ser man en ny side man ikke visst om. Bryllup og kanskje kalde føtter og idiotiske ting som skjer med venner, kollegaer, andre mennesker man møter. Plutselig er du gift med han du trodde du kjente etter 5 år, som nå er totalt forskjellig pga av omstendigheter. Tror man må føle mer på magefølelsen og instinkter og ikke lese så mye i blader, aviser, blogger osv. 

Tenk å kunne forlove seg når man er så forelsket. Og gifte seg når man fortsatt er forelsket :rodmer: Jeg har ikke opplevd det med mitt ekteskap som er over nå da. Ingen garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg vil bruke masse tid på å bli 100% sikker på at vi faktisk passer sammen. Jeg vil hverken forlove meg eller gifte meg mens jeg er nyforelsket og har rosa skylapper. I løpet av en 5 års periode blir man gjerne kjent med alt hos partneren. 

Anonymkode: 526da...457

Det kan du aldri bli 100% sikker på. Det du kan gjøre er å bestemme deg for at det han du vil leve med og dermed også bestemme deg for å kjempe for forholdet når det butter i mot. Jeg tror at mange overser forpliktelsesdelen i et forhold, det at man faktisk lover noe og går inn for å ha et godt forhold som man kan leve i resten av livet, og at man har forpliktet seg overfor partneren sin til å gjøre så godt man kan. Det er ikke sånn at et forhold går av seg selv bare fordi man "passer sammen". 

Anonymkode: 19eb4...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 18 og hadde vært sammen et halvt år. Ti år senere er vi fortsatt sammen, og har vært gift i seks år.

Jeg tror ikke det finnes en "riktig" tid eller alder. Det finnes aldri en garanti for at et forhold kommer til å fungere. Vi kunne gått fra hverandre etter to år; om vi hadde vært forlovet eller ei hjelper ikke den ene eller andre veien på å holde et forhold sammen.

Om du føler deg klar, er du klar.

Anonymkode: 0648e...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forlovet på 5.-6. året nå :P Var sammen minst 1 år før han "fridde"..... Fridde og fridde hahaha

Anonymkode: 1cd63...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble forlovet når jeg var 21, etter 1 år sammen :-) synes egentlig det var veldig tidlig, siden jeg var så ung, men jeg elsket han så hvorfor ikke :-) giftet oss da jeg var 25, og er fortsatt gift 13 år etter. 

Synes jeg var fryktelig tidlig ute, og hadde sikkert dømmet meg selv hvis jeg stod på utsiden. Har noen veninner som har forlovet seg i 16/17 års alder, det er bare tull syns jeg. Ingen av forholdene har vart. 

Anonymkode: d7756...91c

Det var nesten som jeg skulle ha skrevet det selv.

Ble forlovet når jeg var 18, giftet oss året etter. I dag har jeg bursdag og fyller 23 år, vi er fortsatt gift på 4.året og venter en liten gutt :-)

Anonymkode: 76663...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, litlameg skrev:

Se for deg at du har mannfolket (hvis du ikke allerede har det). Hvor gammel måtte du minst ha vært for å kunne tenke deg å være forlovet? Hvor leve måtte dere har vært sammen før forlovelsen?

Hvis jeg ikke allerede hadde vært gift før ville jeg nok vært gift med han jeg er sammen med nå. Gjerne kanskje etter to tre år. Men brent barn skyr ilden. Jeg tror vi kommer til å være sammen lenge, kanskje for alltid, men ser ikke helt poenget ved å gifte seg lenger, annet enn det romantiske aspektet. Frykter alt det andre, men det er nok bare av dårlig erfaring desverre. Jeg tror ikke det er lurt verken å gå for sin utkårede veldig tidlig i livet eller å gifte seg ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi forlovet oss etter 2,5 år. Gifter oss om ei uke, da har vi vært forlovet i nesten 3 år (vi ville på død og liv ha det lokalet vi skal ha og måtte vente så lenge før det var ledig). Jeg er 26 år nå og hun er 29 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.7.2016 at 15.58, litlameg skrev:

Se for deg at du har mannfolket (hvis du ikke allerede har det). Hvor gammel måtte du minst ha vært for å kunne tenke deg å være forlovet? Hvor leve måtte dere har vært sammen før forlovelsen?

Jeg syns jeg var tidlig nok ute. Vi møttes da jeg var vel 20, og forlovet oss 5 mnd etterpå. Dette er 30 år siden og vi holder fortsatt ilag, med hus og barn. 

Anonymkode: 60e45...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var 18 og hadde vært sammen et halvt år. Ti år senere er vi fortsatt sammen, og har vært gift i seks år.

Jeg tror ikke det finnes en "riktig" tid eller alder. Det finnes aldri en garanti for at et forhold kommer til å fungere. Vi kunne gått fra hverandre etter to år; om vi hadde vært forlovet eller ei hjelper ikke den ene eller andre veien på å holde et forhold sammen.

Om du føler deg klar, er du klar.

Anonymkode: 0648e...709

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns jeg var tidlig nok ute. Vi møttes da jeg var vel 20, og forlovet oss 5 mnd etterpå. Dette er 30 år siden og vi holder fortsatt ilag, med hus og barn. 

Anonymkode: 60e45...843

Blir helt rørt av sånne innlegg! Jeg drømmer om å ha det slik dere har det! Gleder meg til jeg kan si det samme om mange år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...