Gå til innhold

Disse tiggerne i syden, bare sprøyt?


makkapakka

Anbefalte innlegg

når jeg var i syden nå, satt det tiggere over alt der turistene var. Særlig damer med plakat om at de hadde barn hjemme som måtte ha mat. De som tigget satt jo utstyrt med de flotte antrekkene, faktisk nyere klær enn det jeg går med. Er det fake? Jeg stirret så hardt på ene tiggeren som satt langs promenaden at hun flyttet seg til et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du ikke engang gidder å fortelle hvor du har vært, så kan jo ingen vite det. 

Anonymkode: 83294...4f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigging er verdens eldste yrke, ja, før prostitusjon til og med.

Anonymkode: f006d...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med all annen tigging - noe er "fake", annet er det ikke. I andre land er de sosiale sikkerhetsnettene ofte også dårligere enn i Norge, så jeg antar at antallet mennesker med reelt behov for hjelp fra andre (som f.eks. tigging) for å  overleve er høyere, men det er gjerne også den organiserte tiggingen. Så akkurat som i Norge - noen tigger fordi de er desperate, andre har funnet ut at tigging gir nok penger til å være en levevei og gjør det "profesjonelt", og andre igjen tigger fordi de i et system med menneskehandel og bakmenn. Hvilken gruppe en spesifikk tigger hører til er nok vanskelig å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke engang gidder å fortelle hvor du har vært, så kan jo ingen vite det. 

Anonymkode: 83294...4f6

syden sa jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, makkapakka skrev:

syden sa jeg..

Og hvor er så det?

Anonymkode: 83294...4f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, makkapakka skrev:

syden sa jeg..

Syden ække et land. 

Anonymkode: 9f90f...a82

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det folk har i mot tiggere, egentlig? Har aldri skjønt greia med å bli irritert på dem eller å stirre så hardt på dem at de setter seg et annet sted. 

Vil du ikke gi penger, så ikke gi penger og bry deg om noe annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ramona skrev:

Hva er det folk har i mot tiggere, egentlig? Har aldri skjønt greia med å bli irritert på dem eller å stirre så hardt på dem at de setter seg et annet sted. 

Vil du ikke gi penger, så ikke gi penger og bry deg om noe annet. 

De forsøpler bybildet. Akkurat som alle tullingene fra røde kors, redd barna osv som forfølger deg på gaten og tigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Silfen skrev:

De forsøpler bybildet. Akkurat som alle tullingene fra røde kors, redd barna osv som forfølger deg på gaten og tigger.

Jaja, men de er samtidig en del av bybildet. Dvs det er jo slik en by skal være. Mener nå jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ramona skrev:

Jaja, men de er samtidig en del av bybildet. Dvs det er jo slik en by skal være. Mener nå jeg, da.

Jeg er ikke enig. Jeg vil gå uforstyrret på gaten. Jeg vil iallfall at mine barn skal gå uforstyrret på gaten. Slik som det er nå er det omtrent sikksakkgange mellom de ulike. Og det er ikke bare visuelt forstyrrende, men lydmessig også. Flere av disse gatemusikanttiggerne kan jo bare en sang som de gauler ut hver eneste dag. SKjønner godt at de har auditions på undergrunnen i London, for å si det slik, for denne kattejamringen som disse romtiggerne lirer fra seg har ingenting blant folk å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ramona skrev:

Jaja, men de er samtidig en del av bybildet. Dvs det er jo slik en by skal være. Mener nå jeg, da.

Du mener at byer må se forsøplet ut, derfor skal man ha tiggere???

Anonymkode: f006d...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg er ikke enig. Jeg vil gå uforstyrret på gaten. Jeg vil iallfall at mine barn skal gå uforstyrret på gaten. Slik som det er nå er det omtrent sikksakkgange mellom de ulike. Og det er ikke bare visuelt forstyrrende, men lydmessig også. Flere av disse gatemusikanttiggerne kan jo bare en sang som de gauler ut hver eneste dag. SKjønner godt at de har auditions på undergrunnen i London, for å si det slik, for denne kattejamringen som disse romtiggerne lirer fra seg har ingenting blant folk å gjøre.

Fantatisk godt skrevet. 

18 timer siden, makkapakka skrev:

syden sa jeg..

Når du ikke vil deffinere nærmere hvor syden er, så er det umulig å svare deg.  Den syden jeg reiser til, har jeg aldri sett denslags du beskriver. 

Anonymkode: 05548...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigøynere (Romfolk og Tatere) er dessverre spredd over hele Europa. De livnærer seg av tigging og blir utstøtt av sine egne hvis de skjerper seg. Får seg jobb osv.

Før hadde vi bare narkomane og andre som har opplevd at livet lugger. Men nå er denne banden på plass og tar pengene fra de.

Hvis man ikke gir penger til dette pakket. Så tvinger man de til å inegrere seg. Få jobb og følge systemet for å livnære seg. Så får vi ryddet opp litt i bygd og by.

Anonymkode: 5814d...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tiggere går jeg glatt forbi, uten at jeg lar de påvirke eller irritere meg. De som derimot irriterer meg er de tiggerne som har en deformert kroppsdel, og som ikke bare viser den frem, men også vifter den i ansiktet ditt for å frembringe sympati og åpne lommeboken. Har de en liten stump til arm, så trekker de skjorten nedenfor skulderen, slik at stumpen vises, og går "på skrå" gatelangs, slik at stumpen "fører vei", og den blir synlig og fremtredende. Så tar de på seg den største sutrmasken de finner, og kommer mot deg med hånden frem, tvinger frem ei tåre, og stotrer frem et "por favor señor".

Ellers så irriterer jeg meg mest over innkastere mere enn tiggere. Det og strandselgere, som også finner veien bort fra stranden og inn i byen. De er overalt, så selv om de hver for seg ikke nødvendigvis er så innpåslitne så er det så mange av de at man føler seg angrepet av de. Heldigvis så er det ikke like mange av de i vinterhalvåret, så da er det litt hyggeligere å bevege seg i disse mest utsatte sentrumsområdene.

 

Endret av Miklo Velka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vitne til en mann som satt i en trapp der mye turister gikk forbi med 2 armer som bare var stumper og selvsagt en kopp fremfor seg. Han jeg hadde med meg på turen lurte veldig på hvordan han hadde fått sigaretten inn i munnen og fyrt på den?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, makkapakka skrev:

var vitne til en mann som satt i en trapp der mye turister gikk forbi med 2 armer som bare var stumper og selvsagt en kopp fremfor seg. Han jeg hadde med meg på turen lurte veldig på hvordan han hadde fått sigaretten inn i munnen og fyrt på den?? 

Du vet, noen mennesker hjelper andre, selv om kanskje ikke er sånn. 

Anonymkode: 83294...4f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Ramona skrev:

Hva er det folk har i mot tiggere, egentlig? Har aldri skjønt greia med å bli irritert på dem eller å stirre så hardt på dem at de setter seg et annet sted. 

Vil du ikke gi penger, så ikke gi penger og bry deg om noe annet. 

Jeg på min side fatter ikke og begriper ikke hvorfor folk er så tolerante overfor liberalere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...