Gå til innhold

Billig proteinrik mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

rista brød med avokado på er kjempegodt til frokost altså...

ja sunn mat er dyrt desverrre og ting som har tomme kallorier i seg som karbohydrater er mye billigere. 

frossen laks? 

makrell i tomat?

Anonymkode: 9fa77...21c

En ørliten avsporing her, men sunn mat er ikke dyrt! 

Egg, havregryn, grovbrød/mel, bønner, leverpostei,  kikerter, tunfisk, poteter, svinekjøtt, fisk - ja, kan nevne i fleng! 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, linsejesus skrev:

Vanlige folk bør ikke ha noe problem med å få i seg nok protein, men det kommer jo an på matlyst, hva man liker, hvor god tid man har osv. Myseprotein rett etter styrketrening funker litt bedre for muskeloppbygging enn f.eks en stor biff rett etter trening, men type protein og om man tar det en rett etterpå, eller venter en time, har lite å si i det store bildet.

Takk for svar :)

Tenker tanken på å kjøpe noe proteinpulver for å innta etter trening de dagene jeg trener før jeg skal på seinvakt og ikke får i meg noe særlig mat etter trening pga knapt med tid mellom trening og jobb. Og på jobb er det ofte så travelt at jeg ikke rekker å spise noe annet enn en yoghurt. Men, det jeg spiser er proteinrikt da jeg er obs på det. Men blir nok for lite mengder ift mengde trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, skruf skrev:

Avsporing, men har ikke helt skjønt dette med proteintilskudd jeg... må man ta ekstra tilskudd av protein når man trener? 

Jeg trener tung styrke helkropp 3-4 ganger i uka, samt kondisjon 2-3 ganger i uken. Eneste proteinet jeg får i meg er via vanlig mat.

Burde jeg tatt tilskudd? Og hva er det isåfall godt for? 

Skal man bygge så bør man ha minst 2g protein per kg kroppsvekt. For enkelte så blir det vanskelig å oppnå uten tilskudd.

For min del så må jeg ty til pulver de fleste dager, men noen ganger holder det med maten jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cyrus skrev:

Skal man bygge så bør man ha minst 2g protein per kg kroppsvekt. For enkelte så blir det vanskelig å oppnå uten tilskudd.

For min del så må jeg ty til pulver de fleste dager, men noen ganger holder det med maten jeg spiser.

Nå er ikke akkurat jeg kroppsbygger da, men har stor treningsmengde :) Og en supertravel jobb i helsevesenet, så det blir uregelmessige måltider og til tider for lite mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lizard queen

Proteinpulver er da ikke dyrt? Eller, det kan være det, men en kg myse koster vel rett over hundrelappen hos Gymgrossisten. I en dose får du i deg bortimot 30g protein, liksom. Jeg har en 4 kg stående som jeg betalte 600 for tror jeg, og den har jeg hatt lenge og kommer nok til å ha en stund enda, selv om jeg er en lat jævel som bruker pulver altfor ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, lizard queen skrev:

Proteinpulver er da ikke dyrt? Eller, det kan være det, men en kg myse koster vel rett over hundrelappen hos Gymgrossisten. I en dose får du i deg bortimot 30g protein, liksom. Jeg har en 4 kg stående som jeg betalte 600 for tror jeg, og den har jeg hatt lenge og kommer nok til å ha en stund enda, selv om jeg er en lat jævel som bruker pulver altfor ofte. 

KXi7uYM.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...